Τα… πειραγμένα κασέρια άπλωσαν τη φήμη του Τυροκομείου Καρακάνα

Mαυροσκορδάτο, κανναβότυρο και σπετσοτύρι αβγάτισαν και επέτρεψαν στην επιχείρηση από το Στεφανοβίκειο να διαφοροποιηθεί

Οι δυσκολίες και τα εμπόδια που βάζουν στα παραδοσιακά τυροκομικά οι στρεβλώσεις της εγχώριας αγοράς και ο αθέμιτος ανταγωνισμός ώθησαν τον Παναγιώτη Καρακάνα, τρίτης γενιάς τυροκόμο από το Στεφανοβίκειο Μαγνησίας να καινοτομήσει αναζητώντας νέα προϊόντα για την επιχείρησή του.

Ο ίδιος, έχοντας σπουδάσει τεχνολογία τροφίμων στην Αθήνα και αφού εξειδίκευσε τις γνώσεις του με μεταπτυχιακές σπουδές στο Reading της Μεγ. Βρετανίας, ανέλαβε τα ηνία του ομώνυμου οικογενειακού τυροκομείου το 2005, διαδεχόμενος τον πατέρα του, που ίδρυσε την επιχείρηση το 1970.

Το αποτέλεσμα της απόφασής του να διαφοροποιηθεί ήταν τρία νέα ιδιαίτερα κασέρια με εύστοχες ετικέτες, έχοντας πάντα ως βάση την παραδοσιακή συνταγή του τυροκομείου. Η αρχή έγινε με το μαυροσκορδάτο, ένα κασέρι εμπλουτισμένο με το αποξηραμένο μαύρο σκόρδο της ομάδας Black Garlic Downvillage από το Κατηχώρι Πηλίου, το οποίο πλέον διανύει επιτυχώς μία πενταετία στην αγορά. Σειρά πήρε δύο χρόνια μετά το κανναβότυρο, ένα κασέρι με ανθό και σπόρο βιομηχανικής κάνναβης, που καλλιεργείται βιολογικά από τον Συνεταιρισμό Καννάβιο.

«Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για προϊόντα που παράγονται σε περιοχές γύρω από το τυροκομείο μας από νέους ανθρώπους, οι οποίοι πειραματίζονται, όπως κι εμείς», σχολιάζει στην «ΥΧ» ο κ. Καρακάνας, εξηγώντας ότι οι νέοι κωδικοί έδωσαν διέξοδο, «συμπαρασύροντας» και παραδοσιακά τυριά της επιχείρησης, ενώ παράλληλα βοήθησαν την κάνναβη να απενοχοποιηθεί και να έχει μια πιο ομαλή διείσδυση στην εγχώρια αγορά. Ο… Βενιαμίν του Τυροκομείου Καρακάνα είναι το σπετσοτύρι, που βγήκε στην αγορά μόλις το 2019, έχοντας αποσπάσει πρώτα το βραβείο ανώτερης ποιότητας ITQI (όπως ανάλογες διακρίσεις είχαν και τα άλλα δύο καινοτόμα τυριά της επιχείρησης). Πρόκειται για κασέρι με προσθήκη του ιδιαίτερου κερκυραϊκού μείγματος μπαχαρικών «σπετσιερικό», το οποίο χρησιμοποιείται σε συνταγές όπως η παστιτσάδα.

Άνοιξαν νέες αγορές

«Μέχρι τώρα είχαμε πολύ καλά μηνύματα από την αγορά», σημειώνει ο κ. Καρακάνας, εξηγώντας ότι τα ιδιαίτερα αυτά προϊόντα βοήθησαν ιδιαίτερα στην αναγνωρισιμότητα ενός μικρού τυροκομείου που δεν έχει πληθώρα διαφημιστικών επιλογών. Ο ίδιος αναφέρει ότι πλέον καταλαμβάνουν ένα 20% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, τα ιδιαίτερα αυτά κασέρια έτυχαν καλής υποδοχής και από το εξωτερικό σε καταστήματα ντελικατέσεν όπου διατίθενται. Κύπρος, Ουκρανία, Αγγλία και Βέλγιο είναι οι τέσσερις βασικοί εξαγωγικοί προορισμοί από όπου προέρχεται ένα 5% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Συμπληρώνει δύο χρόνια η συνεργασία με Μασούτη

Στα μελλοντικά σχέδια του τυροκομείου (που συμμετέχει επίσης στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ) είναι να «πειράξει» και τη συνταγή της φέτας, ώστε να προκύψει ένα «πραγματικά ιδιαίτερο προϊόν που θα έχει διάρκεια», αν και ο κ. Καρακάνας παραδέχεται ότι «είναι ένα οργανοληπτικά δύσκολο προϊόν για πειραματισμούς».

Στην ελληνική αγορά, τα προϊόντα του διατίθενται σε μικρά καταστήματα λιανικής και ντελικατέσεν, ενώ η επιχείρηση, συνεργαζόμενη με το αλλαντοποιείο Τσιανάβα από την Καρδίτσα, αξιοποιεί το δίκτυό του, «κουμπώνοντας» τα προϊόντα τους και αναπτύσσοντας κατά τόπους συνέργειες στην Αθήνα. Παράλληλα, με «μπροστάρη» τα νέα ιδιαίτερα κασέρια, το τυροκομείο διαθέτει τα προϊόντα του και μέσω της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης, τα τελευταία δύο χρόνια.