Πέμπτος στην Ευρώπη ο Πειραιάς το 2022 στη διακίνηση containers

Την πέμπτη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο διατήρησε το 2022 το λιμάνι του Πειραιά, κλείνοντας μια 15ετία αλματώδους ανάπτυξης στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε το Container News, μέσω του Πειραιά διακινήθηκαν πέρυσι 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε TEU (ισοδύναμη μονάδα 20 ποδών), με το ελληνικό λιμάνι να χάνει οριακά την τέταρτη θέση από τη Βαλένθια μέσω της οποίας διακινήθηκαν 5,1 εκατ. TEUs.

Σε ετήσια βάση, το λιμάνι του Πειραιά εμφάνισε πτώση 6%, παράλληλα όμως κατέγραψε αύξηση 26,2% στον τζίρο, ο οποίος ανήλθε σε 208 εκατ. δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διάστημα 2007-2022 και μετά την απόκτηση από την Costco πλειοψηφικής συμμετοχής, ο Πειραιάς εμφάνισε αύξηση 264% στα εμπορευματοκιβώτια, αν και, σύμφωνα με το PortEconomics που επικαλείται το Container News, την τελευταία τριετία υπήρξε πτώση 11,5%.

Την πρώτη θέση στην Ευρώπη κατέλαβε για άλλη μια χρονιά το Ρότερνταμ με 14,5 εκατ. TEUs in 2022, παρά την πτώση 5,5% σε σχέση με το 2021 και καθώς οι διακινούμενοι όγκοι παρέμειναν σταθεροί στους 468 εκατ. τόνους.

Στη δεύτερη θέση, ακολούθησε η Αμβέρσα με 13,5 εκατ. TEUs με μείωση 5,2% σε σχέση με έναν χρόνο πριν και στην τρίτη το Αμβούργο με 8,3 εκατ. TEUs, εμφανίζοντας και αυτό μείωση 5,1%. Η Βαλένθια που βρέθηκε στην τέταρτη θέση έκλεισε το 2022 με 5,1 εκατ. TEUs, καταγράφοντας σημαντική πτώση 9,4% σε σύγκριση με το 2021.