Πωλήσεις 45 δισ. ευρώ «βλέπει» η Bayer CropScience έως το 2024

Μπαράζ νέων κυκλοφοριών σε σπόρους και φυτοπροστατευτικά ετοιµάζει η εταιρεία

Νέα λανσαρίσματα στους κλάδους της φυτοπροστασίας και του πολλαπλασιαστικού υλικού, τα οποία θα επιτρέψουν στον τομέα Crop Science να «τρέξει» με ρυθμούς ανάπτυξης υψηλότερους από αυτούς της αγοράς, σχεδιάζει για την επόμενη τριετία η Bayer.

Όπως τόνισε την Τετάρτη 17 Μαρτίου στην εκδήλωση Capital Markets Day ο διευθύνων σύμβουλος, Werner Baumann, το σχέδιο δράσης της εταιρείας για το μέλλον στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων, της κερδοφορίας και των ελεύθερων ταμειακών ροών.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, ειδικότερα, ο όμιλος εκτιμά ότι θα ανακτήσει τη δυναμική του το 2021 και θα επιταχύνει τα αμέσως επόμενα χρόνια, ούτως ώστε οι καθαρές πωλήσεις το 2024 να κυμανθούν από 43 έως 45 δισ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο, ο τομέας Crop Science αναμένεται να κινηθεί με ρυθμό ανάπτυξης από 3% έως 5% πετυχαίνοντας ένα περιθώριο EBITDA, προ ειδικών μερών, μεταξύ 27% και 29%:

«Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ψηφιακή γεωργία και στις κανονιστικές εγκρίσεις που ελήφθησαν πρόσφατα για καλαμπόκι, σόγια και βαμβάκι. Και οι δύο αυτές πτυχές θα μας βοηθήσουν να επιταχύνουμε την ανάπτυξη στο μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Baumann. Όπως εξήγησε ο ίδιος, οι νέες εγκρίσεις θα επιτρέψουν την αναβάθμιση της τεχνολογίας για τη σόγια στην Αμερική με την κυκλοφορία της ποικιλίας XtendFlex™, σε συνδυασμό με το φυτοπροστατευτικό προϊόν XtendiMax™ στη Β. Αμερική και την ποικιλία σόγιας Intacta2Xtend™ στη Λατινική Αμερική. Επιπλέον, αναμένεται ισχυρή ανάπτυξη από το χαρτοφυλάκιο φυτοπροστασίας, με οκτώ νέες μορφές κάθε χρόνο.

Εξάλλου, μετά το 2021 προγραμματίζονται πολλές νέες κυκλοφορίες προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων αρκετών εκατοντάδων νέων ποικιλιών καλαμποκιού, σόγιας και λαχανικών κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με τον κ. Baumann, το πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης του Τομέα Crop Science περιέχει πρωτοποριακές καινοτομίες, όπως καλαμπόκι χαμηλού μεγέθους και το πρώτο καθολικό ζιζανιοκτόνο της αγοράς μετά από 30 χρόνια. Έκανε, επίσης, ειδική αναφορά στην ηγετική θέση που έχει κατακτήσει η πλατφόρμα ψηφιακής καλλιέργειας FieldView™ που χρησιμοποιείται σε 150 στρέμματα παγκοσμίως και συνεχίζεται να αναπτύσσεται ραγδαία.

Επενδύσεις 2 δισ. σε έρευνα και ανάπτυξη

Λίγες μέρες νωρίτερα, στη διάρκεια ειδικής διαδικτυακής εκδήλωσης για τους δημοσιογράφους, ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α), Bob Reiter (φωτό), τόνισε ότι η εταιρεία επενδύει ετησίως στο συγκεκριμένο κομμάτι ένα ποσό της τάξης των 2 δισ. ευρώ, υποστηρίζοντας την επένδυση αυτή με πάνω από 7.100 εργαζόμενους σε 50 και πλέον χώρες.

Όπως σημείωσε, μέσα στο 2020 η Bayer εισήγαγε στην αγορά 430 νέα υβρίδια και ποικιλίες σε ένα ευρύ φάσμα καλλιεργειών, με έμφαση στο καλαμπόκι, στη σόγια και στα λαχανικά. Παράλληλα, έλαβε 430 εγκρίσεις φυτοπροστατευτικών προϊόντων, παρουσιάζοντας παράλληλα δέκα νέες συνθέσεις.

Ο κ. Reiter ανέφερε ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς αγροτικών εφοδίων εκτιμάται σήμερα στα 100 δισ. ευρώ και αναμένεται να αναπτύσσεται με έναν μέσο ρυθμό 3% ετησίως μέχρι το 2030. Κινητήριος μοχλός αυτής της ανάπτυξης θα είναι η αύξηση 50% στη ζήτηση για τρόφιμα, ζωοτροφές και βιοκαύσιμα την επόμενη δεκαετία, ενώ κατά 70% αναμένεται να ενισχυθεί και η ζήτηση για κρέας στις αναπτυσσόμενες αγορές.

Την ίδια στιγμή, η καλλιεργήσιμη γη εκτιμάται ότι θα μειώνεται κατά 120 εκατ. στρέμματα ετησίως, ενώ στο 17% υπολογίζονται οι απώλειες στις σοδειές λόγω της κλιματικής αλλαγής. «Ακραία καιρικά φαινόμενα που κάποτε συνέβαιναν μία φορά στα 100 χρόνια, βλέπουμε σήμερα να επαναλαμβάνονται ανά 15ετία», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Reiter, γεγονός που «καθιστά ακόμα πιο σημαντικό τον ρόλο της καινοτομίας, ώστε να διασφαλιστεί η επάρκεια των τροφίμων».