Η εταιρεία Grecelia ΙΚΕ ιδρύθηκε στις αρχές του 2021 στην Κομοτηνή από τον Δρίνη Σάββα και τον Πολυτσάκη Ευστάθιο. Κυρία δραστηριότητα της επιχείρησης είναι η τυποποίηση ελαιολάδου αλλά οι ιδιοκτήτες της δεν σταμάτησαν εκεί. Σαν δύο νεαροί και ανήσυχοι γεωπόνοι ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι μοναδικό και να αναδείξουν το ελληνικό brand σε ολόκληρο τον κόσμο.

Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο συνδύασαν το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο βιολογικής καλλιέργειας με τα βρώσιμα αιθέρια έλαια.

Έλαιο ρίγανης, λεμονιού , δυόσμου και φυσικό άρωμα sweet chili δίνουν απίθανη γεύση , θρεπτικά στοιχεία και άρωμα σε καθημερινές συνταγές.

Η γκάμα των προϊόντων της όμως δεν τελειώνει εκεί.

Η πρώτη τους σειρά προϊόντων ” Greece in a bottle “ περιλαμβάνει επίσης έλαιο αβοκάντο , καρυδιού,  φουντουκιού και αμυγδάλου.

Κι όλα αυτά σε συσκευασίες 100ml με σπρέι. Και όπως δηλώνεται στη συσκευασία τους , κάθε ψεκασμός αναλογεί με μόλις μία θερμίδα.

Δείτε περισσότερα για την εταιρεία: www.grecelia.gr


Η έκθεση

Η έκθεση τροφίμων Anuga, είναι μια μεγάλη γιορτή προϊόντων.
Ατελείωτα τρόφιμα και ποτά απ’ όλο τον κόσμο , συγκεντρωμένα σε ένα τεράστιο εκθεσιακό κέντρο στην Κολωνία.

Πρωτοξεκίνησε το 1919 στην Στουτγκάρδη , μεταφέρθηκε στην Κολωνία το 1924 και η ανάπτυξη της μέχρι σήμερα ήταν εκθετική.

Κάθε χρόνο χιλιάδες εταιρείες απ’ όλο τον κόσμο επισκέπτονται την έκθεση με σκοπό να αναδείξουν τα προϊόντα τους, και φυσικά να εισχωρήσουν σε ξένες αγορές.

Εκεί μπορείς να βρεις μικρές και νέες εταιρείες όπως η Grecelia , αλλά και κολοσσούς με διεθνή παρουσία δεκάδων χρόνων.

Anuga 2021

Παρά την πτωτική τάση λόγω της πανδημίας η έκθεση προσέλκυσε μεγάλο αριθμό εκθετών αλλά και επισκεπτών.
Σε αριθμούς , φιλοξένησε 4600 εκθέτες απο 98 χώρες και 70.000 επισκέπτες από 169 χώρες.

Επίσης , η φετινή Anuga ήταν “υβριδική” , δηλαδή εκτός από την φυσική της παρουσία η έκθεση ήταν διαθέσιμη και ψηφιακά με το όνομα Anuga @ home με σειρά παρουσιάσεων,  διαλέξεων αλλα και διαδικτυακών συναντήσεων B2B.

Η υβριδική μορφή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και αυτό είναι κάτι που πρέπει να απασχολήσει το ευρύ κοινό μιας που η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή έχει πλέον διαμορφωθεί και αποτελεί μια νέα εμπορική πραγματικότητα.

Διατροφικές τάσεις

Οι ισχύουσες και μελλοντικές διατροφικές τάσεις είναι κάτι που ξεχωρίζει αλλά και αποτελεί βασικό άξονα στρατηγικής  ανάπτυξης του μεγαλύτερου όγκου προϊόντων που παρουσιάστηκαν στην έκθεση.

Η εταιρεία Grecelia πραγματοποίησε έρευνα γύρω απ’ αυτές και η σειρά “Greece in a bottle ” βασίστηκε καθαρά στα ευρήματα της έρευνας.

Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δήλωσαν ότι μεγάλο μέρος της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας των προϊόντων τους οφείλεται στο γεγονός ότι αφουγκράστηκαν αυτές τις τάσεις και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων της διαμορφώθηκαν καταλλήλως.

Ο συνιδιοκτήτης και υπεύθυνος για θέματα marketing της επιχείρησης Grecelia , Δρίνης Σάββας παραθέτει μερικές από τις ισχύουσες τάσεις παρακάτω :

1) Προϊόντα βιολογικής γεωργίας

Η αλλιώς organic products,  τα προϊόντα βιολογικής γεωργίας έχουν κερδίσει αρκετό έδαφος και πλέον αποτελούν μια υπολογίσιμη δύναμη στις αγορές του εξωτερικού.
Πάντα με αναγνωρισμένη πιστοποίηση.

2) Vegan

Η αλλιώς προϊόντα αυστηρής χορτοφαγίας. Η ολοκληρωτική αποχή από το κρέας, τα ψάρια, τα μαλάκια, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, καθώς και το μέλι αποκτά μεγάλη επιρροή σε αγορές και παίζει τεράστιο ρόλο στην διαμόρφωση του brand αλλά και του κοινού στόχου ενός προϊόντος.
Πάντα με αναγνωρισμένη πιστοποίηση.

3) Προϊόντα  ” free from “

Εξειδικευμένα προϊόντα διατροφής που δεν περιέχουν ορισμένα συστατικά όπως γλουτένη,  λακτόζη,  ξηρούς καρπούς ή άλλα αλλεργιογόνα.
Π.χ. Gluten Free , Lactose Free.
Αυτά τα προϊόντα λαμβάνουν μεγάλη αναγνώριση παγκοσμίως τα τελευταία 4 χρόνια από ορισμένες κοινωνικές ομάδες με κοινά προβλήματα υγείας ή πεποιθήσεις.

4) Φυσικά προϊόντα

Η αλλιώς all natural , τα προϊόντα που περιέχουν μόνο φυσικά συστατικά και δεν επεξεργάζονται χημικά για να διατηρούν την φυσική τους μορφή και όλες τις θρεπτικές τους ουσίες.

5) Comfort food

Η αλλιώς εύκολο ή βολικό φαγητό.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα προϊόντα που κάνουν την ζωή του καταναλωτή όσο πιο εύκολη γίνεται.
Δηλαδή η χρήση τους είναι απλοποιημένη στον βαθμό που είναι δυνατό .
Π.χ.  Μικρή συσκευασία λαδιού με spray για απόλυτο έλεγχο θερμίδων και ποσότητας.

6) Alcohol free

Το αλκοόλ,  και ειδικότερα το σκληρό αλκοόλ ( βότκα , ουίσκι ) χάνει έδαφος συνεχώς και τα μη αλκοολούχα ποτά κερδίζουν έδαφος και αναπτύσσονται ραγδαία.

Εν κατακλείδη

10 συμβουλές για κάθε Έλληνα επιχειρηματία στον τομέα της διατροφής  από τον Δρίνη Σάββα , συνιδιοκτήτη της Grecelia.

1) Η συμμετοχή στην έκθεση ανοίγει νέους ορίζοντες αλλά δεν είναι περίπατος, απαίτει σωστή προετοιμασία περιπτέρου και άριστες γνώσεις της Αγγλικής γλώσσας.

2) Οι Περιφέρειες μπορούν να βοηθήσουν τις μικρές επιχειρήσεις, επικοινωνήστε μαζί τους τουλάχιστον 8 μήνες πριν από κάθε γνωστή έκθεση για τυχόν ομαδική συμμετοχή με μειωμένο κόστος.

3) Οι διατροφικές τάσεις δεν είναι κάτι που πρέπει να περνάει απαρατήρητο. Ξεκλειδώνουν αγοραστές και αγορές.

4) Όλα υπάρχουν online , αλλά πρέπει να ξέρεις να ψάχνεις.
Ότι διαβάζουμε στο internet δεν είναι απαραίτητα αλήθεια ή ταιριάζει στην επιχείρηση μας.

5) Ότι αρέσει σε εμάς δεν σημαίνει ότι θα αρέσει στο κοινό, πριν βγάλετε ενα προϊόν στην αγορά, δειγματίστε σε αυτούς τους οποίους απευθύνεται.
Π.χ. ένα νέο μιξ μπαχαρικών το παρουσιάζουμε σε μερικούς σεφ ή ανθρώπους που λατρεύουν την μαγειρική και όχι στους 3 πρώτους ανθρώπους που θα συναντήσουμε μπροστά μας.

6) Συσκευασία  – design  – καταλληλότητα.

Πριν βγει μια συσκευασία στην αγορά πρέπει να πληρεί τους νόμους του κράτους αλλά και της αγοράς.

7) Συντηρησιμότητα

Η ζωή στο ράφι παίζει μεγάλο ρόλο στις εξαγωγές.
Προτιμήστε προϊόντα που μπορούν να αντέξουν το ταξίδι σε μακρινά κράτη, αλλά και αφήνουν αρκετό χρονικό περιθώριο να πουληθούν πριν λήξουν.
Έτσι μειώνεται το ρίσκο του αγοραστή και αυξάνονται οι πιθανότητες να προτιμήσει το προϊόν μας.

8) Marketing  – Διαφήμιση

Ο ρόλος του marketing είναι πολυεπίπεδος,  απευθυνθείτε σε μία εταιρεία marketing, τουλάχιστον για το ξεκίνημα , θα σας βοηθήσει αρκετά.

9) Ψηφιακή παρουσία

Η ιστοσελίδα της επιχείρησης, όπως και η παρουσία στα social media είναι δύο πολύ βασικά ζητήματα ,τα οποία ξεκλειδώνουν κανάλια πώλησης, αλλά και αποδεικνύουν ποίοι είστε σε αυτούς που δεν σας ξέρουν.

10) Διατροφή και υγεία
Το junk food και τα επεξεργασμένα τρόφιμα χάνουν συνεχώς χώρο,  και στην θέση τους αναπτύσσονται προϊόντα με ευχάριστη γεύση αλλά και θετική επίδραση στον οργανισμό του ανθρώπου.
Κι αυτό δεν είναι τάση , είναι το παρόν και το μέλλον των προϊόντων διατροφής.