Precedence Research: Η αγορά βιολογικών τροφίμων και ποτών μπορεί να υπερτριπλασιαστεί την επόμενη δεκαετία

Η στροφή των καταναλωτών σε υγιεινότερα πρότυπα και τρόπο ζωής, αλλά και σε επιλογές βιωσιμότητας, φαίνεται ότι έχει οδηγήσει σε αλλαγές άνευ προηγουμένου τη βιομηχανία τροφίμων, λειτουργώντας προς όφελος των βιολογικών προϊόντων. Υγιεινότερος τρόπος ζωής, κίνητρα από τις κυβερνήσεις για τα οφέλη τους, αναζήτηση καθαρής ετικέτας στα προϊόντα που αγοράζουν οι καταναλωτές, καθώς και επενδύσεις διεθνών εταιρειών παραγωγής προϊόντων που αφορούν σε αυτή την κατηγορία, θα αποτελέσουν μερικούς από τους μοχλούς ανάπτυξης της αγοράς βιολογικών διεθνώς, όπως εκτιμούν οι αναλυτές, παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες που αντιμετώπισαν στη ζήτηση ή την εφοδιαστική αλυσίδα το προηγούμενο διάστημα.

Νεότερες εκτιμήσεις, όπως αυτή της διεθνούς εταιρείας έρευνας και αναλύσεων Precedence Research, βλέπουν εξαιρετικά ευοίωνο το μέλλον της αγοράς βιολογικών τροφίμων και ποτών. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της τελευταίας, η εν λόγω κατηγορία θα πορευθεί με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) της τάξεως του 13,7% έως το 2032, με τις πωλήσεις των βιολογικών τροφίμων και ποτών να δύνανται να φτάσουν στα 783,68 δισ. δολάρια την επόμενη δεκαετία, από 218 δισ. το 2022.

Μεγαλύτερη η ανάπτυξη που προβλέπεται για τα προϊόντα ζωικής παραγωγής

Βιολογικά φρούτα και λαχανικά κατέγραψαν μερίδιο εσόδων της τάξεως του 41% για εκείνη τη χρονιά, με τους ειδικούς να επισημαίνουν μεγάλη ζήτηση τόσο στις αναπτυσσόμενες όσο και στις ανεπτυγμένες χώρες παγκοσμίως. Βόρεια Αμερική και ευρωπαϊκά κράτη χαρακτηρίζονται ως πρωτοπόροι στην κατανάλωση βιολογικών φρούτων και λαχανικών. Όπως στην προηγούμενη κατηγορία, έτσι και στο βιολογικό κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια, εντοπίζεται αύξηση κατανάλωσης κατά 15%. Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι αυτή η κατηγορία θα μπορούσε να έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ανάλυσης, η Βόρεια Αμερική κατείχε ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 49,3% το 2022. Δεύτερη στην κατάταξη παρέμεινε η Ευρώπη, με 29,7%, και ακολούθησαν η Ασία και οι χώρες του Ειρηνικού με 11,8%, η Λατινική Αμερική με 6,2% και η Μέση Ανατολή και η Αφρική με 3%.

Ως προς τα κανάλια διανομής, για την προπέρσινη χρονιά, το σημαντικότερο μερίδιο (65%) παρέμεινε στα φυσικά καταστήματα. Από την άλλη, η άνοδος που γνώρισε το κανάλι του διαδικτύου την περίοδο της πανδημίας φαίνεται πως ήρθε για να μείνει. Οι πωλήσεις προϊόντων βιολογικής παραγωγής, αλλά και ειδικότερα αυτές των κουτιών προϊόντων με συνδρομή, αυξήθηκαν την τελευταία διετία. Η αυξημένη χρήση σε διαδικτυακές υπηρεσίες επιτρέπει την πρόβλεψη για άνοδο του διαδικτυακού καναλιού με ετήσιο ρυθμό (CAGR) 14% τα επόμενα χρόνια, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές.