Rabobank: Απαισιoδοξία για το μέλλον των βιοκαυσίμων

Το μέλλον των βιοκαυσίμων μετά το 2045 κάθε άλλο παρά υποσχόμενο διαγράφεται, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Rabobank, η οποία εκτιμά ότι η ζήτηση θα περιοριστεί, κάτι που θα οδηγήσει τις εταιρείες του κλάδου στην αναζήτηση εναλλακτικών για τα προϊόντα τους.

Σύμφωνα πάντα με τη Rabobank, η «απανθρακοποίηση» των μεταφορών στην ΕΕ θα απαιτήσει πολυπαραγοντικές λύσεις –διαφορετικές από τα «παραδοσιακά» βιοκαύσιμα–, οι οποίες περιλαμβάνουν τον ηλεκτρισμό από εναλλακτικές πηγές ενέργειας, το πράσινο υδρογόνο και άλλα εξελιγμένα βιοκαύσιμα. Αυτό, μαζί με τον κανονισμό απαγόρευσης της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, θα επηρεάσει δραστικά τη ζήτηση για ορυκτά καύσιμα και βιοκαύσιμα ήδη από το 2025, αν και η μεγαλύτερη επίδραση θα φανεί από το 2030 και έπειτα.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ έχει δεσμευτεί για μηδενισμό των αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.

«Πονάνε» τα μέτρα για τα αυτοκίνητα

«Ο τομέας των οδικών μεταφορών είναι ο κυριότερος παραγωγός αερίων του θερμοκηπίου, αντιπροσωπεύοντας το 22% των συνολικών εκπομπών της ΕΕ», λέει η Μαρία Αφόνσο, αναλύτρια της Rabobank. «Αυτό εξηγεί και την ανάγκη να ληφθούν αυστηρότερα μέτρα σε αυτόν τον τομέα, ειδικά όσον αφορά τα επιβατηγά αυτοκίνητα στα οποία οφείλεται το 61% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές. Ο στόχος της μείωσης που έχει τεθεί για τις μεταφορές φτάνει το 13%», επισημαίνει.

Από την άλλη πλευρά, η ζήτηση για βενζίνη και βιοαιθανόλη αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% έως το 2025. Από εκεί και πέρα, σταδιακά θα σημειώνεται όλο και μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης, καθώς αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας θα αντικαθιστούν τα παλιά.

«Έως το 2030 αναμένουμε ότι η ζήτηση του ντίζελ θα πέσει κατά 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2020, η ζήτηση για βιοαιθανόλη αναμένεται να μειωθεί κατά 5%. Έως το 2050, η ζήτηση για βιοαιθανόλη θα πέσει στο μισό από το επίπεδο της ζήτησης του 2020», προσθέτει η αναλύτρια της Rabobank.