Ρόλο πρωταγωνιστή στο θρακιώτικο γάλα δίνει το τυροκομείο Δουκίδη

Στις μακροχρόνιες συνεργασίες με τους κτηνοτρόφους επενδύει η δραστήρια επιχείρηση από την Ξυλαγανή Ροδόπης

-Διαφήμιση-

«Στην αυλή του σπιτιού του, ο παππούς μου είχε φτιάξει μια μικρή αποθήκη όπου συγκέντρωνε γάλατα από παραγωγούς του χωριού και γειτονικών περιοχών. Κάπως έτσι ξεκίνησε να τυροκομεί. Στην πορεία η επιχείρηση μεγάλωσε και κατασκευάστηκε το πρώτο μας εργοστάσιο, στην είσοδο της Ξυλαγανής Ροδόπης. Το 1994 μεταφερθήκαμε στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, σε σύγχρονες και μεγαλύτερες εγκαταστάσεις, που μας έδωσαν τη δυνατότητα να αυξήσουμε την παραγωγή και να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον τελικό καταναλωτή».

Ο Στέφανος Δουκίδης υποδέχθηκε την «ΥΧ» στις εγκαταστάσεις της Δουκίδης & Yιοί ΟΕ. Σπούδασε μηχανικός, με ειδίκευση σε ενεργειακά θέματα, όμως αποφάσισε να ακολουθήσει τον δρόμο που χάραξαν οι πρόγονοί του. Σήμερα, ως εμπορικός διευθυντής της οικογενειακής τυροκομικής επιχείρησης, τα θεμέλια της οποίας έβαλε το 1956 ο παππούς του, Ιωάννης, έχει βάλει στόχο να διατηρήσει αναλλοίωτες τις αξίες με τις οποίες αυτή έχει πορευτεί για 60 και πλέον χρόνια.

Πολύφημος, ο πρώτος τυροκόμος στην ιστορία

Η πρώτη ιστορική αναφορά στην τυροκόμηση γίνεται από τον Όμηρο, ο οποίος αναφέρεται σε παραγωγή τυριού από τον κύκλωπα Πολύφημο, η σπηλιά του οποίου βρίσκεται στη Μαρώνεια, λίγα χιλιόμετρα από την Ξυλαγανή. «Υπάρχει τυροκομική παράδοση στην περιοχή, φυλές ζώων από την αρχαιότητα που διατηρούν με μεγάλη προσπάθεια οι κτηνοτρόφοι. Προσπαθούμε και πρέπει να διαφυλάξουμε αυτή την παράδοση», καταλήγει ο κ. Δουκίδης.

Σχέσεις δεκαετιών με παραγωγούς

Για να το πετύχει αυτό, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μιας στενής και σταθερής σχέσης με τους κτηνοτρόφους, με πολλούς από τους οποίους η συνεργασία πάει έως και τρεις ή τέσσερις γενιές πίσω. «Προσπαθούμε να κρατάμε καλή την τιμή αγοράς της πρώτης ύλης», τονίζει ο κ. Δουκίδης, αναφερόμενος στις 450 οικογένειες παραγωγών από τη Ροδόπη και τον Έβρο, που προμηθεύουν την εταιρεία με 100% ελληνικό, όπως τονίζει, αιγοπρόβειο και αγελαδινό γάλα.

«Η ποιότητα ελέγχεται καθημερινά στο εργαστήριό μας στη ΒΙΠΕ. Είμαστε από τα λίγα ελληνικά τυροκομεία που διαθέτουν εργαστήριο», σημειώνει και προσθέτει ότι στο ασφαλές ποιοτικά αποτέλεσμα συμβάλλουν οι ζωοτροφές με τις οποίες προμηθεύει η επιχείρηση τους κτηνοτρόφους.

Συμβολαιακή για ζωοτροφές και σκληρό σιτάρι

Η παραγωγή και εμπορία ζωοτροφών αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό κομμάτι της εταιρείας. Το 1985 ξεκίνησε η συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς μέσω συμβολαιακής γεωργίας για σιτάρι (μαλακό και σκληρό), κριθάρι και καλαμπόκι. «Οι ζωοτροφές είτε πωλούνται στην τοπική αγορά είτε εξάγονται, ενώ το σκληρό σιτάρι φεύγει σε μεγάλους πελάτες σε Ιταλία, Αλγερία, Τυνησία, Τουρκία», αναφέρει. Οι εξαγωγές ζωοτροφών μετρώνται σε αρκετές χιλιάδες τόνους, ανάλογα με την ετήσια παραγωγή που κυμαίνεται λόγω καιρικών συνθηκών.

Ο κ. Δουκίδης επιμένει για την αναγκαιότητα των ελέγχων για τις εισαγωγές πρώτης ύλης και τα ισοζύγια γάλακτος στην καθώς, όπως λέει, η προσπάθεια για παραγωγή σταθερά ποιοτικού προϊόντος βρίσκει απέναντί της τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Παραπέμπει σε περσινά δημοσιεύματα για μεγάλο τυροκομείο που είχε ανακοινώσει μείωση 10-15 λεπτών στις τιμές του γάλακτος. «Επιπλέον, χρειάζονται έλεγχοι στην παραγωγή και στην εστίαση, ειδικά την τουριστική περίοδο. Η ελληνική σαλάτα τις περισσότερες φορές δεν έχει πραγματική φέτα, όπως αναγράφεται στο μενού, με αποτέλεσμα οι τουρίστες να εξοικειώνονται με μία γεύση τελείως διαφορετική από την αυθεντική. Περιμένουμε ελέγχους και αυστηρότητα και, βέβαια, επιβράβευση των υγειών επιχειρήσεων που παραμένουν “καθαρές” και δίπλα στον Έλληνα κτηνοτρόφο».

Κλειδί η ταύτιση στη φιλοσοφία

Μετράει 40 χρόνια η συνεργασία με τον Όμιλο Σκλαβενίτη

Τα τυροκομικά Δουκίδη βρίσκονται πλέον σε όλη τη χώρα, σε μεγάλες αλυσίδες αλλά και μικρότερα μάρκετ, ενώ μικρότερες ποσότητες εξάγονται σε Γαλλία, Γερμανία, Κόσσοβο. Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, οι Έλληνες που παραμένουν πιστοί στην ποιοτική αυθεντική φέτα είναι αυτοί που μεγάλωσαν στην επαρχία με αγνά προϊόντα. «Οι καταναλωτές που ζητούν και αναγνωρίζουν το ποιοτικό τυρί αποτελούν τον βασικό λόγο των πωλήσεών μας σε μεγάλες αγορές», εξηγεί και κάνει ειδική αναφορά στη συνεργασία με τον Όμιλο Σκλαβενίτη, που ξεκίνησε πριν από 40 χρόνια, ανάμεσα στον παππού Δουκίδη και τον παππού Σκλαβενίτη. Οι δύο επιχειρήσεις έχουν οικεία φιλοσοφία στη δομή και στον τρόπο λειτουργίας τους.

ΝΕΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ

«Η αγορά πάει σιγά-σιγά προς το ατομικό vacuum»

Η γκάμα των προϊόντων Δουκίδη περιλαμβάνει τη φέτα ΠΟΠ, το αγελαδινό λευκό τυρί, το μαλακό λευκό τυρί, το ανθότυρο, το ημίσκληρο τυρί και το γίδινο λευκό τυρί. Πέρα από τον πάγκο κοπής των αλυσίδων, διατίθενται και συσκευασμένα σε τάπερ με άλμη ή σε vacuum με κενό αέρα, ενώ έχουν αποσπάσει βραβεία για την ποιότητα και τα υπόλοιπα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους. Ο κ. Δουκίδης αναφέρει ότι υπάρχουν σκέψεις για νέα προϊόντα, εξηγώντας ότι θα βγουν στην αγορά αφού πρώτα τελειοποιηθούν. «Σε θέματα εξοπλισμού, συσκευασίας, συλλογής και αποθήκευσης γάλακτος επενδύουμε κάθε χρόνο γιατί οφείλουμε να εκσυγχρονιστούμε, να ακολουθούμε τις τάσεις ενός σύγχρονου τυροκομείου», εξηγεί και συμπληρώνει ότι η εταιρεία διασφάλισε την πανελλαδική κυκλοφορία σε πάνω από 400 σημεία πώλησης μιας καινούργιας συσκευασίας. Επισημαίνει πως η αγορά κατευθύνεται στο ατομικό vacuum, τάση που κυριαρχεί στις αγορές του εξωτερικού.

-Διαφήμιση-