Σημαντικές οι προοπτικές διείσδυσης των ελληνικών βιολογικών στην αγορά της Βρετανίας

Τις ευκαιρίες διείσδυσης στη βρετανική αγορά για τα ελληνικά βιολογικά προϊόντα αγροδιατροφής, παρακολουθώντας τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται, ανέλυσαν εκπρόσωποι φορέων και εταιρειών σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το Ελληνοβρετανικό Επιμελητήριο με τη RECO EXPORTS.

Δεδομένου του ενδιαφέροντος που συγκεντρώνει η βρετανική αγορά βιολογικών, με πωλήσεις που άγγιξαν το επίπεδο ρεκόρ των 2,45 δισ. λιρών το 2019 και την εκτίμηση ότι θα φτάσουν τις 2,6 δισ. λίρες έως το τέλος του 2020, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την ώθηση στη ζήτηση που διαπιστώθηκε λόγω του κορωνοϊού, η αγορά βιολογικών της Βρετανίας αποτελεί μία αγορά στρατηγικής σημασίας για τα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα, επισημαίνουν οι διοργανωτές.

Σύμφωνα με τον Lee Holdstock, διευθυντή ανάπτυξης επιχειρήσεων και εμπορίου της Soil Association, η αγγλική αγορά βιολογικών τον Μάιο έτρεχε με ρυθμούς 6,1%, ταχύτητα σχεδόν διπλάσια από τον κλάδο των τροφίμων και ισχυρούς διψήφιους αριθμούς για συγκεκριμένα προϊόντα, όπως το βιολογικό κρασί (+50%). Ο ίδιος εκτίμησε αύξηση των ρυθμών και τα επόμενα χρόνια λόγω του COVID-19, ενώ, όπως υποστήριξε, οι Βρετανοί δεν αντιμετωπίζουν πλέον τα βιολογικά ως premium, όπως στην κρίση του 2008.

Πού πρέπει να δώσουν έμφαση οι Έλληνες εξαγωγείς

Γαλακτοκομικά, με το κεφίρ να γίνεται trend της εποχής, ελαιόλαδο, ελιές και προσυσκευασμένα ορεκτικά είναι μερικά από τα ελληνικά βιολογικά που βρίσκονται κυρίως στα ράφια των βρετανικών σούπερ μάρκετ. Για την είσοδο νέων προϊόντων στις βρετανικές αλυσίδες, σύμφωνα με τον Al Overton, διευθυντή αγορών των Planet Organic, ποιότητα, ποικιλία, service και εμπειρία, καθώς και τιμή είναι τα στοιχεία που θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι Έλληνες εξαγωγείς.

«Συσκευασία και τιμή» είναι τα κίνητρα για αρχική αγορά, όμως για να ξαναγοράσει το προϊόν ο Βρετανός θα πρέπει να έχει υψηλή ποιότητα, θελκτική γεύση, καθώς και να εστιάζει σε υγεία και ευζωία, επεσήμανε ο ίδιος. Υπομονή, ώσπου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των Βρετανών και προσπάθεια να παραμείνουν στην αγορά αποφεύγοντας το relisting των αλυσίδων, συνέστησε ο Mischa Matthews-Hill, διευθυντής πωλήσεων στην Αγγλία για τα ελληνικά προϊόντα Mani Blaeuel και Κουρέλλας, υποστηρίζοντας ότι για να επικρατήσει κάποιος στη συγκεκριμένη αγορά, πέραν της ποιότητας, συμβάλλουν παράγοντες όπως το branding, η εμφάνιση, απαιτήσεις ως προς τα logistics, αλλά και κάποιο αφήγημα γύρω από το προϊόν.

Στη σημασία ύπαρξης κεφαλαίων για νέες μεθόδους και εξαγωγές, πέραν της συμμετοχής σε εκθέσεις των εταιρειών που ασχολούνται με παραγωγή βιολογικών, έδωσε έμφαση ο γενικός διευθυντής της ΔΗΩ, Δημήτρης Δημητριάδης, ο οποίος αναφέρθηκε και στην πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί στη ΔΗΩ, με στόχο την υποστήριξη και την προώθηση προϊόντων εταιρειών, που έχουν πιστοποιηθεί από τον Οργανισμό.

Τέλος, στις ψηφιακές πρωτοβουλίες, τη συμμετοχή σε διοργανώσεις, αλλά και τις ενημερώσεις για ευκαιρίες οικονομικής στήριξης εταιρειών, αναφέρθηκε η Μπέτυ Αλεξανδροπούλου, εντεταλμένη σύμβουλος και μέλος ΔΣ του Enterprise Greece, τονίζοντας τη σημασία της βρετανικής αγοράς για τους Έλληνες εξαγωγείς, αλλά και την έμφαση που δίνει ο οργανισμός στο χτίσιμο του brand Ελλάδα.