Σκέψεις για πρόστιμα στα διυλιστήρια που δεν απορροφούν το βιοντίζελ που τους αναλογεί

Τρόπους για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των διυλιστηρίων και των εταιρειών εισαγωγής πετρελαιοειδών με τα όσα προβλέπουν οι διατάξεις για την απορρόφηση του βιοντίζελ φαίνεται ότι αναζητεί το υπουργείο Ενέργειας, μετά το ζήτημα που έχει προκύψει φέτος και το οποίο παρουσίασε εκτενώς στο προηγούμενο φύλλο η «ΥΧ».

Μια από τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι και, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται σοβαρά, έχει να κάνει με την επιβολή προστίμων στους αγοραστές στην περίπτωση που οι ποσότητες που παραλαμβάνουν υπολείπονται εκείνων που, βάσει νόμου, υποχρεούνται να απορροφήσουν. Μάλιστα, η σκέψη είναι η χρηματική «καμπάνα» να είναι αναλογική, δηλαδή να συναρτάται με τον όγκο (χιλιόλιτρα) του βιοντίζελ που δεν έχει παραληφθεί και να υπολογίζεται με βάση τον ισχύοντα σήμερα Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (410 ευρώ/χιλιόλιτρο), κάτι που θα φέρει «τσουχτερές» επιβαρύνσεις για τους παραβάτες.

Μένει να φανεί αν η συγκεκριμένη πρόταση θα είναι τελικά αυτή που θα προκριθεί. Σε κάθε περίπτωση πάντως, από το υπουργείο Ενέργειας, αλλά και από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, εμφανίζονται καθησυχαστικοί ότι το πρόβλημα με τις αρρυθμίες στην αγορά του βιοντίζελ (που αγγίζει άμεσα και τον πρωτογενή τομέα μέσω των ενεργειακών φυτών) θα λυθεί μέσα στις αμέσως επόμενες εβδομάδες.