Σύνδεση προμηθευτών και εμπόρων φρούτων και λαχανικών με ένα κλικ, υπόσχεται το hot.market

Εναν ψηφιακό «τόπο συνάντησης» παραγωγών, προμηθευτών και εμπόρων οπωροκηπευτικών απ’ όλη την Ελλάδα, που υποκαθιστά τρόπον τινά τις παραδοσιακές λαχαναγορές παρέχοντας στους συναλλασσόμενους αμοιβαία οφέλη σε όρους χρόνου και χρήματος, φιλοδοξεί να δημιουργήσει το hot.market.

Ο λόγος για μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών στο χονδρεμπόριο φρούτων και λαχανικών, η οποία εδώ και λίγες μόλις εβδομάδες βρίσκεται… στον αέρα. Πίσω από την προσπάθεια βρίσκεται μια ομάδα τριών νέων ανθρώπων από την Ολλανδία που έχουν αποκτήσει εμπειρία και τεχνογνωσία από τη δημιουργία ανάλογων αγορών στο εξωτερικό, υποστηριζόμενοι από διεθνή επενδυτικά κεφάλαια. Όπως πληροφορείται μάλιστα η «ΥΧ», το σχήμα βρίσκεται σε επαφή και με Έλληνες παράγοντες της αγοράς, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν και να επενδύσουν στο πρότζεκτ.

Αν και το ντεμπούτο του hot.market συμπίπτει χρονικά με το δεύτερο κύμα της πανδημίας, η οποία συνοδεύτηκε από την εκτόξευση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, οι βάσεις του εγχειρήματος άρχισαν να μπαίνουν αρκετά νωρίτερα. «H ιδέα για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας συναλλαγών, που δεν είναι απλώς ένα e-shop στο χονδρεμπόριο φρούτων και λαχανικών, ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια», λέει στην «ΥΧ» η διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της εταιρείας, Αθήνα Χασόγια.

«Θα έλεγα ότι οι εξελίξεις με την Covid-19 επιβεβαιώνουν την ορθότητα της επιλογής μας για τη δημιουργία ενός χώρου όπου το χονδρεμπόριο φρούτων και λαχανικών πραγματοποιείται ηλεκτρονικά με διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας των εμπορευμάτων και των συναλλαγών», συμπληρώνει.

Σύμφωνα με την ίδια, το έναυσμα για τη δημιουργία της πλατφόρμας ήταν «οι εντοπισμένες αδυναμίες στο χονδρεμπόριο οπωροκηπευτικών και στη διακίνηση των προϊόντων σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις και τις νέες τάσεις ψηφιοποίησης (digitalization) στην αγορά. Η τεχνογνωσία και το μεράκι της ομάδας, σε συνδυασμό με την ανάγκη για απλοποίηση των εμπορικών διαδικασιών, θεωρούμε ότι καθιστούν το hot.market την απόλυτη εξέλιξη στο χονδρεμπόριο φρουτολαχανικών σήμερα».

«Χρηματιστηριακή» ενημέρωση

Στην πράξη, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, οι χονδρέμποροι μπορούν να επιλέγουν προϊόντα από ένα μεγάλο πλήθος προμηθευτών (παραγωγούς, εισαγωγείς, μεγάλους προμηθευτές του εξωτερικού και του εσωτερικού) συγκρίνοντας τιμές, αλλά και έχοντας μια βαθύτερη πληροφόρηση για τη διαμόρφωσή τους.

Κι αυτό γιατί, ο χώρος προσφέρει και μια «χρηματιστηριακή» προσέγγιση στο κάθε προϊόν, αφού έχει αναπτύξει έναν τιμοληπτικό αλγόριθμο, ανάλογο με τις πλατφόρμες άλλων κλάδων χονδρεμπορίου και λιανικής, ο οποίος «διαβάζει» τις τιμές των προϊόντων και συλλέγει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Την ίδια στιγμή, κάθε παρτίδα προϊόντος, που υπάρχει προς διάθεση συνοδεύεται από την Έκθεση Ποιότητας, που έχει συνταχθεί από εξειδικευμένη ομάδα του hot.market. Η έκθεση αυτή επικαιροποιείται πριν από την αποστολή των προϊόντων στον αγοραστή και αποτελεί και τη βάση της συναλλαγής, ώστε το προϊόν που παραλαμβάνει ο τελευταίος να έχει ακριβώς εκείνες τις προδιαγραφές που επιθυμεί.

Παράλληλα, του επιτρέπει να έχει μία πλήρη εικόνα του κάθε προϊόντος που διαπραγματεύεται στην πλατφόρμα χωρίς να είναι απαραίτητη η επιτόπια αυτοψία με πολύ περισσότερη διαθέσιμη, αλλά και καταγεγραμμένη πληροφορία. Όπως τονίζει η κα Χασόγια, «η Έκθεση Ποιότητας αποτελεί μέρος της συμφωνίας αγοραπωλησίας μεταξύ του χονδρεμπόρου και του hot.market. Επομένως, αν το προϊόν δεν είναι ακριβώς αυτό το οποίο συμφώνησε να αγοράσει ο έμπορος και αναλυτικότερα περιγράφεται στην Έκθεση Ποιότητας, έχει το δικαίωμα της επιστροφής του».

Η ίδια διευκρινίζει ότι η πλατφόρμα δεν παρέχει χώρους αποθήκευσης, όμως «παρακολουθεί τις διαθεσιμότητες στις αποθήκες όσων ανεβάζουν προσφορές και συντονίζει τη μεταφορά των προϊόντων, καθώς και την έγκαιρη και ορθή, σύμφωνα με την Έκθεση Ποιότητας, παράδοσή τους».

«Δεν είναι ένα ακόμα e-shop φρούτων και λαχανικών»

Αν και το hot.market κάνει αυτό το διάστημα τα πρώτα του βήματα στην αγορά, στο marketplace της ιστοσελίδας έχουν «ανέβει» πολλές προσφορές από διάφορα μέρη της Ελλάδας, ενώ έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και οι πρώτες παραγγελίες. Σύμφωνα με την κα Χασόγια, η μοναδικότητα της πλατφόρμας (που, όπως επαναλαμβάνει με έμφαση, «δεν είναι ένα ακόμα e-shop φρούτων και λαχανικών») , όπως τονίζει, μπορεί να συνοψιστεί στους παρακάτω λόγους:

✱ Συνδέει όλους τους εμπλεκόμενους στο χονδρεμπόριο φρούτων και λαχανικών.

✱ Εντείνει τον ανταγωνισμό, αφού αυξάνονται οι τιμές που πουλάνε οι παραγωγοί και μειώνεται το κόστος των προϊόντων στους τελικούς αγοραστές.

✱ Υπάρχει διαφάνεια συναλλαγών, αφού κάθε προϊόν συνοδεύεται από λεπτομερή έκθεση ποιότητας.

✱ Ο προμηθευτής δεν χρειάζεται να γνωρίζει από ηλεκτρονικό εμπόριο: Kαλεί στο τηλέφωνο της πλατφόρμας και η ομάδα του hot.market ανεβάζει τα προϊόντα του στην πλατφόρμα.

✱ Μέσω του τιμοληπτικού αλγορίθμου, παρέχει έγκυρη πληροφόρηση σε όλους τους χρήστες έγκυρη πληροφόρηση για τις τελευταίες τάσεις της αγοράς.

✱ Δίνει ιδιαίτερο βάρος στην επικαιρότητα και στα logistics, «κάτι πολύ σημαντικό για τους εμπόρους που έχουν διαθέσιμη αυτή την ενημέρωση 24 ώρες το 24ωρο».

✱ Παρέχει τη δυνατότητα εμπορικών συναλλαγών και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης σε 24ωρη βάση.