Συνεργασία ΣΕΟ με Σχολή Οινικού Μάρκετινγκ της Βουργουνδίας για μικρά οινοποιεία

Τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας του συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ) με τη Σχολή Οινικού Μάρκετινγκ της Βουργουνδίας παρουσιάστηκαν την προηγούμενη Δευτέρα στον χώρο του οινοποιείου Παπαγιαννάκου.

Η συνεργασία της «Burgundy School of Wine & Spirits Business», που εδρεύει στην Ντιζόν, με τον Σύνδεσμο ήταν ένα σχέδιο που είχε ανακοινωθεί πριν από δύο χρόνια, ωστόσο, καθυστέρησε να υλοποιηθεί λόγω της πανδημίας και των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στην επικοινωνία.

Όμως, ήδη έχουν προκύψει αποτελέσματα για τα πρώτα τέσσερα οινοποιεία που συμμετείχαν, ενώ από τον Σεπτέμβριο ο ΣΕΟ σχεδιάζει να προσφέρει ακόμα σε οκτώ οινοποιεία τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Οι πρώτες οινικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν είναι το Κτήμα Βογιατζή, το Κτήμα Σαμαρτζή, το Οινοποιείο Καραμολέγκου και η Οινοποποιία Μεθυμναίος. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι φυσικά η διαθεσιμότητα από την πλευρά των οινοποιών, τα οποία θα πρέπει να είναι μικρά, αλλά ταυτόχρονα να έχουν εξαγωγική δυναμική και πρόθεση να διεισδύσουν στις αγορές του εξωτερικού.

Η σχολή, εκτός από τα άλλα προγράμματα, υλοποιεί και ένα ΜΒΑ πάνω στο οινικό μάρκετινγκ με τη συμμετοχή σπουδαστών που έχουν ήδη επαγγελματική εμπειρία από την αγορά. Φέτος, συγκεκριμένα, οι 14 σπουδαστές του προγράμματος MBA της σχολής προέρχονται από επτά διαφορετικές χώρες και συγκεκριμένα ΗΠΑ, Καναδά, Κίνα, Γαλλία, Ιταλία, Ρωσία και Βραζιλία. «Οι φοιτητές χωρίστηκαν σε ομάδες και καθεμιά εξ αυτών ανέλαβε ένα οινοποιείο. Γνώρισαν τα κρασιά του, απέκτησαν πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων και συνομίλησαν πολλές φορές σε διάστημα έξι μηνών με τους οινοποιούς.

Ο στόχος ήταν να εντοπίσουν τα δυνατά σημεία και τις ιδιαιτερότητες κάθε μικρού οινοποιείου, ώστε να μπορούν στη συνέχεια να προτείνουν την κατάλληλη αγορά, τις μεθόδους μάρκετινγκ που ταιριάζουν στο συγκεκριμένο οινοποιείο, όπως π.χ. την κατάλληλη ετικέτα», λέει ο Θεόδωρος Γεωργόπουλος, γενικός διευθυντής του ΣΕΟ και μέλος της ακαδημαϊκής ομάδας της συγκεκριμένης σχολής.

Στρατηγικά σχέδια

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε για κάθε οινοποιείο ξεχωριστά, αποτελούν εμπιστευτικά στοιχεία και παραδόθηκαν στους οινοποιούς, ώστε να μπορέσουν να αξιοποιηθούν. Μάλιστα, οι ίδιοι οινοποιοί δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από την ποιότητα της δουλειάς που τους παραδόθηκε, καθώς, όπως τόνισαν, δεν ήταν τετριμμένες γενικές προτάσεις, αλλά συγκεκριμένα στρατηγικά σχέδια ανάπτυξης εξαγωγικής δραστηριότητας ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε οινοποιείου.

«Τους βάζω δέκα με τόνο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Λάμπρου από το οινοποιείο Μεθυμναίος. Οι αδελφοί Σαμαρτζή δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από τη σοβαρότητα της δουλειάς «που, ακόμα και όταν επιβεβαιώνει επιχειρηματικά μας σχέδια, συνιστά πολύτιμο στοιχείο για το μέλλον», ενώ ο κ. Μποζώνης από το οινοποιείο Καραμολέγκος τόνισε ότι οι φοιτητές «φωτογράφισαν την κατάσταση, συγχρονίστηκαν με τις δικές μας ανάγκες και προσδοκίες, ενώ αν υπάρξει και επόμενη φάση εμβάθυνσης ήδη σηκώνουμε το χέρι για να συμμετάσχουμε εκ νέου».