Συνεχίζουν να ροκανίζουν μερίδια από το κλειστό λιανεμπόριο τα σούπερ μάρκετ

Με θετικό μεν, αισθητά χαμηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα δε, ρυθμό ανάπτυξης έκλεισαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 τα σούπερ μάρκετ, συνεχίζοντας παράλληλα να «ροκανίζουν» μερίδια από τους κλάδους του λιανεμπορίου που παραμένουν κλειστοί ή ουσιαστικά υπολειτουργούν λόγω των περιοριστικών μέτρων.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenΙQ, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία στο 1,9% στο πρώτο τέταρτο του έτους, ενώ τα FMGCs (ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση στο 1,2%.

Από τις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των τελευταίων, τα τρόφιμα και ποτά αναπτύχθηκαν με ρυθμό 4,2%, όμως η μεγαλύτερη αύξηση στο 16,5% καταγράφεται στις πωλήσεις της κατηγορίας Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, οικιακός εξοπλισμός, είδη αυτοκινήτου κ.λπ.). Με ρυθμό 1,5% κινήθηκε επίσης η κατηγορία των φρέσκων και επί ζυγίω προϊόντων.

 

Περισσότερο αλκοόλ εντός σπιτιού

Σε επίπεδο υποκατηγοριών, αξιοσημείωτοι είναι οι εντυπωσιακοί ρυθμοί ανάπτυξης αρκετών αλκοολούχων ποτών (ρούμι +67,7%, κρασί +49,1%, ουίσκι +43,6%, μπύρα +27,3%), γεγονός που, όπως σημειώνουν οι αναλυτές της NielsenIQ, αποδεικνύει ότι το λουκέτο στην εστίαση έχει αυξήσει τη διασκέδαση και την κατανάλωση αλκοόλ εντός του σπιτιού.

Οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του 8,3% στις πωλήσεις τους στο πρώτο τρίμηνο, ωστόσο ο ρυθμός ανάπτυξης 3,2% των αιθουσών έως 400 τ.μ. δείχνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν πλέον και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Eβδομαδιαία μεταβολή % των πωλήσεων vs ένα χρόνο πριν

Πηγή: NielsenIQ

Τέλος, η έμφαση που εξακολουθούν να δίνουν οι καταναλωτές στην προσωπική υγιεινή αποδεικνύεται από την αύξηση 15% στις πωλήσεις των απολυμαντικών χεριών, ενώ το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) και της λαδόκολλας (+28,4%).

Ταυτόχρονα, βέβαια, η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, εξ ου και η ανάπτυξη 8,1% που εμφανίζουν οι σακούλες σκουπιδιών.