Υπουργείο και ΣΕΑΜ συµφωνούν ότι… διαφωνούν για τις τιµές των τρακτέρ

Ψ υχρό μοιάζει το κλίμα μεταξύ ΥΠΑΑΤ και «τρακτεράδων», με επίκεντρο τον τιμοκατάλογο προσδιορισμού εύλογου κόστους που εξέδωσε η αρμόδια υπηρεσία και υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων, Χαράλαμπος Κασίμης. Μετά και από τις εξελίξεις της χθεσινής ημέρας (4/4) δεν διαφαίνεται να υπάρχει προσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών. Αντίθετα, εμμένουν στις απόψεις τους, χωρίς να μπορεί να αποκλειστεί ένα σενάριο ρήξης, ακόμα και αν αυτό δεν είναι επιθυμητό από κανέναν. Την Πέμπτη το πρωί ο Σύνδεσμος απέστειλε έγγραφο με τις θέσεις του προς το ΥΠΑΑΤ, ζητώντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, την απόσυρση του τιμοκαταλόγου, ενδεχόμενο που το υπουργείο έχει αποκλείσει κατηγορηματικά.
Μόνο ένα σενάριο προκρίνει το ΥΠΑΑΤ
Από το ρεπορτάζ της «ΥΧ», αυτό που προκύπτει με σαφήνεια είναι ότι δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο απόσυρσης του τιμοκαταλόγου, καθώς πλήθος φακέλων που αφορούσαν την αγορά γεωργικού ελκυστήρα συγκέντρωναν προβλήματα, ικανά να ενεργοποιήσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της ΕΕ. Σε διαφορετική περίπτωση, η Ελλάδα θα έπρεπε να λογοδοτήσει στην OLAF (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης Απάτης) και το ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρές κυρώσεις οικονομικού χαρακτήρα θα ήταν ιδιαίτερα ορατό. Φαίνεται λοιπόν ότι η πιθανότητα να βρεθεί η χώρα έκθετη στις ευρωπαϊκές υπηρεσίες που ελέγχουν από πολύ κοντά την εξέλιξη των Σχεδίων, κατέστησε επιτακτική την έκδοση ενός τιμοκαταλόγου καθορισμού ανώτατου ορίου επιλέξιμης δαπάνης γεωργικών ελκυστήρων.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΑΜ, Σάββας Μπαλουκτσής, είχε δηλώσει πριν από μερικές ημέρες στην εφημερίδα μας ότι το σενάριο της προσφυγής στη Δικαιοσύνη θα ήταν το τελευταίο μέσο που θα χρησιμοποιούσαν οι εκπρόσωποι των εισαγωγέων, ωστόσο το προγραμματισμένο για χθες τετ-α-τετ με στελέχη του ΥΠΑΑΤ ακυρώθηκε και προτιμήθηκε η αποστολή της έγγραφης θέσης του Συνδέσμου, γεγονός που φανερώνει τη διάσταση απόψεων που παραμένει.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΥΧ», το υπουργείο συζητά μόνο την πιθανότητα μιας λελογισμένης διόρθωσης σε ορισμένα μοντέλα του τιμοκαταλόγου η οποία, απ’ ότι προκύπτει από το ρεπορτάζ μας προσδιορίζεται, πιθανότατα σε ένα «ταβάνι» της τάξης του 10%. Από το ρεπορτάζ μας προκύπτει μάλιστα η πιθανότητα να πραγματοποιηθεί μια περιορισμένης έκτασης αύξηση τιμών η οποία θα αφορά κυρίως περιπτώσεις μοντέλων ελκυστήρων που εμφανίζονται στον τιμοκατάλογο του υπουργείου με μείωση άνω του 20% σε σχέση με τους τιμοκαταλόγους που εμφανίστηκαν πριν και κατά τη διάρκεια της πρόσκλησης των Σχεδίων. Πάντως, εάν εφαρμοστεί τελικά μια λογική αναπροσαρμογής τιμών, η αίσθηση που επικρατεί είναι ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα περιορίζεται σε μονοψήφια ποσοστά. Όλα αυτά φυσικά εφόσον τελικά ξεπεραστεί ο σκόπελος της διαφαινόμενης μη εξεύρεσης λύσης μεταξύ ΥΠΑΑΤ και ΣΕΑΜ.
Δεν υπάρχει ανησυχία για τα ΣχέδιαΣύμφωνα με αξιόπιστες πηγές της «ΥΧ», σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η αξιολόγηση των φακέλων του υποψήφιων δικαιούχων των Σχεδίων Βελτίωσης, με περισσότερους από 4.500 φακέλους να έχουν ήδη ελεγχθεί. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν υπάρχει ανησυχία να πάει πίσω η διαδικασία, καθώς ο φόρτος σε περίπτωση προσαρμογών στους φακέλους που αφορούν αγορά γεωργικού ελκυστήρα, είναι μια παράμετρος που είχε προβλεφθεί. |