Το Άλτις φεύγει, το SKIP έρχεται

Η Eλαΐς-Unilever επιχειρεί για δεύτερη φορά να απεμπλακεί από τον κλάδο του ελαιολάδου

Το Άλτις φεύγει, το SKIP έρχεται
-Διαφήμιση-
Σπούδασε την αγροτική ειδικότητα που σου αρέσει εντελώς ΔΩΡΕΑΝ!

Η ανακοίνωση της περασμένης Δευτέρας, με την οποία η Unilever γνωστοποιούσε την απόφασή της να αποχωρήσει από τον κλάδο ελαιολάδου στη χώρα μας, βγάζοντας στο «σφυρί» τα σήματα Άλτις, Ελάνθη και Solon, γύρισε πολλούς ανθρώπους του χώρου σχεδόν μια δεκαετία πίσω.

Tο 2008, ο πολυεθνικός όμιλος είχε επιχειρήσει ξανά να πουλήσει τις εν λόγω δραστηριότητες, στα πλαίσια μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης και επανακαθορισμού των παραγωγικών προτεραιοτήτων του. Σε αντίθεση, ωστόσο, με ό,τι συνέβη π.χ. στην Ιταλία με το brand Βertolli, το οποίο κατέληξε στην ισπανική Grupo SOS, στην Ελλάδα, η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αφού, ελλείψει κάποιας ικανοποιητικής προσφοράς, η Unilever αποφάσισε τελικά να κρατήσει το συγκεκριμένο κομμάτι στο χαρτοφυλάκιό της. Τότε, ως υποψήφιοι αγοραστές είχαν εμφανιστεί η Mινέρβα –η οποία ελέγχεται από την PZ Cussons– αλλά και η Grupo SOS.

-Διαφήμιση-
vamvaki prasino skouliki

Εννέα χρόνια μετά, ο κλάδος της εμφιάλωσης και εμπορίας ελαιολάδου φαίνεται ότι πέφτει «θύμα» άλλης μια εσωτερικής αναδιοργάνωσης του ομίλου, η οποία προβλέπει την αποεπένδυση σε διεθνές επίπεδο από την αγορά των μαργαρινών, εξ ου και προς πώληση βαίνουν επίσης τα σήματα Βιτάμ, Super Fresco, Φλώρα κ.ά. Στο διάστημα αυτό, βεβαίως, έχουν αλλάξει πολλά, μεταξύ αυτών και η Grupo SOS, η οποία, αφού πέρασε από χίλια κύματα και αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, μετονομάστηκε σε Deoleo και εν συνεχεία πωλήθηκε στο βρετανικό fund CVC Capital Partners.

Αυτό που πάντως έμεινε αμετάβλητο, είναι η ηγετική θέση της Eλαΐς-Unilever στην ελληνική αγορά, όπου εξακολουθεί να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο, ακολουθούμενη από τη Μινέρβα. Μένει να φανεί αν η τελευταία θα εκδηλώσει και αυτή τη φορά ενδιαφέρον (αν και πολλοί εκφράζουν επιφυλάξεις κατά πόσο ένα τέτοιο ντηλ θα μπορούσε να «περάσει» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού) ή θα υπάρξει κάποια πρόταση από την Ισπανία.

Ο όμιλος σκοπεύει, πλέον, να επικεντρωθεί στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά κ.λπ. Σε αυτή την κατεύθυνση, θα προχωρήσει στη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο του Ρέντη, όπου θα παράγονται, μεταξύ άλλων, τα υγρά απορρυπαντικά SKIP και OMO, τα οποία σήμερα εισάγονται από την Ιταλία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα, «η Ελλάδα παραμένει προτεραιότητα για τη Unilever και η αναδιάρθρωση αυτή του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης και κερδοφορίας της τοπικής εταιρείας, ενώ θα δώσει ώθηση για εστίαση σε στρατηγικές κατηγορίες και επένδυση σε νέα προϊόντα στην τοπική αγορά».

Δε φεύγει από την ντομάτα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην οποία η Unilever εξακολουθεί να διαθέτει παρουσία στο ελαιόλαδο (σ.σ. άλλη μια μονάδα που υπάρχει στην Πορτογαλία αποτελεί σύμπραξη με άλλη εταιρεία). Υψηλόβαθμα στελέχη της ελληνικής θυγατρικής αναφέρουν ότι «πρόκειται για μια κερδοφόρα και υγιέστατη, για τα δεδομένα του κλάδου, δραστηριότητα», η οποία αντιπροσωπεύει το 20% του τζίρου της. Προσθέτουν, δε, ότι η διαδικασία πώλησης –η οποία περιλαμβάνει και το εργοστάσιο στην Πειραιώς, μαζί με τους εργαζομένους του– αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε έναν περίπου χρόνο από τώρα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δεν έχει τεθεί κανένα θέμα αποχώρησης από τον κλάδο της βιομηχανικής ντομάτας, όπου η εταιρεία διατηρεί εργοστάσιο στην Ηλεία.

-Διαφήμιση-
gaia epicheirein congress