Από το e-farming στο i-farming περνάει ο Μπάρμπα – Στάθης

Στόχος για διπλασιασμό της παραγωγής βιολογικών στην τετραετία

-Διαφήμιση-

Νέα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, αυξημένη έμφαση στο κομμάτι των βιολογικών και σημαντικές επενδύσεις σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής, από τις μεθόδους και τα συστήματα καλλιέργειας μέχρι τις μονάδες επεξεργασίας και τα logistics περιλαμβάνει ο προγραμματισμός της Μπάρμπα-Στάθης για την επόμενη τριετία.

Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται το λανσάρισμα στα σούπερ μάρκετ της καινούργιας σειράς ζυμαρικών με λαχανικά που, όπως λέει στην «ΥΧ» ο διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής του ομίλου Vivartia, Νικήτας Ποθουλάκης, αποτελούν ένα πρώτο δείγμα γραφής των κωδικών με τους οποίους η εταιρεία σκοπεύει να τονώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών και, παράλληλα, να ενισχύσει περαιτέρω το ήδη ηγετικό της (άνω του 50%) μερίδιο σε μια αγορά, η οποία αναπτύχθηκε πέρυσι με ρυθμούς της τάξης του 2%.

Για την εν λόγω σειρά, όπως αποκαλύπτει ο κ. Ποθουλάκης, η Μπάρμπα-Στάθης συνεργάστηκε με τη γνωστή βορειοελλαδίτικη βιομηχανία ζυμαρικών Eurimac.

Σκανάρει την Ελλάδα για εκτάσεις

Στους άμεσους στόχους της εταιρείας συγκαταλέγεται και ο διπλασιασμός της παραγωγής βιολογικών λαχανικών, ώστε, από το περίπου 6% του τζίρου της που καταλαμβάνουν σήμερα, να φτάσουν ει δυνατόν ακόμα και στο 20% μέχρι το τέλος της ερχόμενης τετραετίας. Για τον σκοπό αυτόν, και με δεδομένη την απουσία στη χώρα μας «βιολογικών ζωνών», η Μπάρμπα – Στάθης βρίσκεται σε αναζήτηση μεγάλων εκτάσεων, είτε δημόσιων είτε Ομάδων Αγροτών, τις οποίες επιθυμεί να «δεσμεύσει» μέσω συμβολαιακής γεωργίας για την καλλιέργεια βιολογικών κηπευτικών.

Σημειωτέον ότι η επιχείρηση που φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια «ζωής» συνεργάζεται σήμερα με περισσότερους από 1.000 αγρότες σε όλη τη χώρα, οι οποίοι καλλιεργούν μέσω συμβάσεων για λογαριασμό της περί τα 30.000 στρέμματα, εφαρμόζοντας σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης με πιστοποίηση ISO 22.000.

Κομβικό ρόλο στο συμβολαιακό εγχείρημα παίζει ένα εξελιγμένο πληροφοριακό σύστημα e-farming, μέσω του οποίου καταγράφονται όλα τα επιμέρους στοιχεία της διαδικασίας παραγωγής, από τις ημερομηνίες υπογραφής των συμβολαίων και τις συντεταγμένες των χωραφιών μέχρι τις αποδόσεις, τους χρόνους των καλλιεργητικών φροντίδων (π.χ. λίπανση και φυτοπροστασία) και της συγκομιδής.

Το εγχείρημα αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά την τεράστια έμφαση που δίνουμε στον πρωτογενή τομέα, ο οποίος είναι βασικός πυλώνας του στρατηγικού μας σχεδιασμού

Πέρασμα στην ευφυή γεωργία

Ο σχεδιασμός της Μπάρμπα-Στάθης, ωστόσο, προβλέπει να πάει το σύστημα αυτό στο… επόμενο επίπεδο, αυτό της ευφυούς γεωργίας, ή, όπως χαρακτηριστικά το θέτει στην «ΥΧ» ο κ. Ποθουλάκης, «από το e-farming στο intelligent farming, δηλαδή στο i-farming».

Πρόκειται, όπως προσθέτει, για ένα εξελιγμένο σύστημα το οποίο, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει αισθητήρες στα φυτά και στο έδαφος, αλλά και μετεωρολογικούς σταθμούς και «έρχεται να ‘‘πιάσει’’ τις μεταβολές μέσα στο ίδιο το χωράφι, δηλαδή τη χρονική, χωρική και προβλεπτική παραλλακτικότητα, όπως λέμε εμείς».

Η εταιρεία έχει καταθέσει σχετική πρόταση στο πρόγραμμα «Ερευνώ-Καινοτομώ» του ΕΣΠΑ και εκτιμά ότι το πρότζεκτ «Δήμητρα», όπως το ονομάζει, θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε ευρύτατη κλίμακα το 2020. «Νομίζω ότι το εγχείρημα αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά την τεράστια έμφαση που δίνουμε στον πρωτογενή τομέα, ο οποίος είναι βασικός πυλώνας του στρατηγικού μας σχεδιασμού», τονίζει ο συνομιλητής μας.

Επενδύσεις 8,5 εκατ. ευρώ και αλλαγή πλεύσης στις προσφορές

Την τετραετία 2015-2018, η Μπάρμπα-Στάθης πραγματοποίησε επενδύσεις περί τα 12,5 εκατ. ευρώ και για τη διετία 2019-2020 δρομολογεί νέο πρόγραμμα άνω των 8,5 εκατ. ευρώ.

Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται η δημιουργία μιας υπερσύγχρονης, πλήρως αυτοματοποιημένης αποθήκης 11.000 παλετοθέσεων που θα φέρει εξοικονόμηση 60% στην κατανάλωση ενέργειας, τρεις νέες γραμμές συσκευασίας (δύο για τα κατεψυγμένα λαχανικά και μία για τις έτοιμες σαλάτες), καθώς και μια γραμμή παραγωγής αρακά και σπανακιού, δυναμικότητας 10.000 τόνων ισοδύναμου αρακά.

Παράλληλα, προχωρά και στον εξορθολογισμό των προσφορών για τις οποίες, όπως σχολιάζει στην «ΥΧ» ο κ. Ποθουλάκης, με τη μορφή, τον τρόπο και τη συχνότητα που γίνονται σήμερα ουσιαστικά παραπλανούν τον καταναλωτή και, επιπλέον, δημιουργούν –εύλογες– υποψίες για την ποιότητα των προϊόντων…

-Διαφήμιση-