Τρέχει η παγκόσμια αγορά γιαουρτιού, οπισθοχωρεί η ελληνική

Κατά 32,29 δισ. δολάρια αναμένεται να αυξηθεί η αξία της παγκόσμιας αγοράς γιαουρτιού στο διάστημα 2020-2025, σύμφωνα με την Τechnavio, καταγράφοντας έναν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 5,41%.

Όπως αναφέρει η εταιρεία ερευνών και αναλύσεων, κινητήριο μοχλό αναμένεται να αποτελέσει η κατηγορία των γιαουρτιών με φρούτα και δη με τα λεγόμενα «superfruits». Στους κωδικούς αυτούς στρέφονται ολοένα και περισσότερο οι καταναλωτές, καθώς αναζητούν προϊόντα με όσο το δυνατόν περισσότερα φυσικά συστατικά, ενώ στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών παίζουν ρόλο και προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία και οι αλλεργίες.

Το 2021, σύμφωνα με την Technavio, η παγκόσμια αγορά γιαουρτιού αναπτύχθηκε με ρυθμό 3,97%, ωστόσο, η Ελλάδα φαίνεται ότι δεν ακολούθησε την τάση αυτή.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI Ηellas, το 2021 η αξία της εγχώριας αγοράς γιαουρτιού (εξαιρουμένου του παραδοσιακού γιαουρτιού, με τη χαρακτηριστική πέτσα) ανήλθε σε 214 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο όγκου έφτασε τους 54.700 τόνους.

Το 2020, οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί σε 222 εκατ. ευρώ από 56.175 τόνους, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για το 2019 ήταν 55.005 τόνοι και 219 εκατ. ευρώ. Για συρρίκνωση της ελληνικής αγοράς κατά 3,4% σε αξία το 2021 κάνουν, άλλωστε, λόγο και οι οικονομικές καταστάσεις της Κρι-Κρι, δεύτερου μεγαλύτερου παίκτη του κλάδου βάσει πωλήσεων.