Vivartia: Ενισχύει το μερίδιό της στην αγορά γάλακτος

Την ηγετική της θέση στην αγορά του φρέσκου γάλακτος και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, διατήρησε το 2015 η Vivartia, θυγατρική του ομίλου MIG. Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η επιχείρηση, παρά τις δυσμενείς συνθήκες, ο όμιλος διατήρησε την ηγετική του θέση στους κύριους τομείς δραστηριότητας τόσο στην αγορά του φρέσκου γάλακτος (μερίδιο αγοράς 32,3% το 2015) όσο και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών (μερίδιο αγοράς 64,7% το 2015).

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη συνολική αγορά γάλακτος στην Ελλάδα το 2015 ενισχύθηκε στο 26,6% έναντι 26,0% το 2014. Παράλληλα, όλα τα σήματα του Ομίλου εστίασης διατήρησαν την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά, παρά τη δυσβάσταχτη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης νέων επιτυχημένων concepts και καινοτόμων προϊόντων.

Για το 2016 αναμένεται η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών του ομίλου, ενώ προτεραιότητα παραμένει η συνεχής βελτίωση των αποδόσεων των εταιρειών, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης τους στην αγορά, η καινοτομία και η ενίσχυση των εξαγωγικών τους δραστηριοτήτων.

Αποτελέσματα

Στο μεταξύ, η εταιρεία εμφάνισε το 2015, για πρώτη φορά μετά από το 2009, κερδοφορία στα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοδοτικών-επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT): κέρδη € 19,3εκ. έναντι ζημιών € 1,7εκ. το 2014

Οι πωλήσεις του ομίλου το 2015 ανήλθαν στο ποσό των € 601,4 εκ., καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 2,0% σε σύγκριση με το ποσό των € 589,6 εκ. κατά την αντίστοιχη περυσινή χρήση. Οι πωλήσεις ανά λειτουργικό τομέα αναλύονται ως εξής: Γαλακτοκομικά: € 304,5 εκ., Κατεψυγμένα: € 138,3 εκ. και Εστίαση και Ψυχαγωγία: € 165,0 εκ. (συμπεριλαμβάνονται διεταιρικές πωλήσεις ύψους € 6,5 εκ.). Οι συγκρίσιμες πωλήσεις του κλάδου γαλακτοκομικών του ομίλου Vivartia κατέγραψαν μείωση της τάξης του 3,4% σε σχέση με πέρυσι, ο κλάδος εστίασης του ομίλου Vivartia παρά τη σημαντική επίδραση της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1,2% ενώ ο κλάδος κατεψυγμένων παρουσίασε αύξηση επί συγκρίσιμων μεγεθών της τάξης του 14,2%.

Το EBITDA διαμορφώθηκε σε κέρδη € 50,2 εκ. σε σύγκριση με κέρδη € 28,2 εκ. της αντίστοιχης περυσινής χρήσης. Η βελτίωση αποδίδεται στην επίδραση των αποτελεσματικών παρεμβάσεων σε επίπεδο παραγωγικής βελτιστοποίησης και στη βελτίωση του κόστους πρώτων υλών. Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν καθοριστικά στη διεύρυνση του περιθωρίου EBITDA κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 8,3%. Οι ζημιές μετά φόρων για το 2015 ανήλθαν σε € 22,1 εκ. έναντι ζημιών € 34,8 εκ. κατά την αντίστοιχη χρήση του 2014, επηρεαζόμενες σε σημαντικό βαθμό και από την επιβάρυνση της αύξησης του φορολογικού συντελεστή στην Ελλάδα από 26% σε 29% (επιβάρυνση € 8,7 εκ. έναντι € 0,4 εκ. το 2014) και προβλέψεις – απομειώσεις ύψους € 8,5εκ.