Χαλάρωσαν οι περιορισμοί, κατέβασαν ταχύτητα οι online πωλήσεις των αλυσίδων στη Μεγάλη Βρετανία

Η χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων στη Βρετανία και η επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα φαίνεται ότι φρενάρουν, προς ώρας τουλάχιστον, την αλματώδη ανάπτυξη που γνώρισαν το προηγούμενο διάστημα οι οnline πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Kantar, οι πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κανάλι αυξήθηκαν κατά 20% στις 12 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 8 Αυγούστου, που είναι το χαμηλότερο ποσοστό από τον Οκτώβριο του 2020. Στα τρόφιμα, δε, το μερίδιο των διαδικτυακών αγορών έπεσε στο 13% από 15,4% που ήταν τον Φεβρουάριο.

«Αυτοί που αγάπησαν την άνεση και την ευκολία του διαδικτυακού καταστήματος φαίνεται ότι παραμένουν πιστοί, πραγματοποιώντας πλέον τακτικά τις παραγγελίες τους και ξοδεύοντας σχεδόν τα δύο τρίτα των εξόδων τους για τρόφιμα μέσω αυτού. Όσοι όμως δεν έχουν πειστεί, προτιμούν να επιστρέψουν στο φυσικό κατάστημα», σχολίασε στο Reuters ο επικεφαλής της Kantar, Fraser McKevitt.

Συνολικά, οι πωλήσεις τροφίμων στα σούπερ μάρκετ κατά το εξεταζόμενο διάστημα των 12 εβδομάδων υποχώρησαν 4%. Η Tesco, που διατηρεί την πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 27,2%, κατέγραψε τη χαμηλότερη πτώση (1,8%), ενώ για τις Sainsbury’s (μερίδιο 15,2%), Morrisons (μερίδιο 14,2%) kai Asda’s (μερίδιο 10%) οι απώλειες ήταν 2,6%, 4,7% και 6,2% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την Kantar, στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων εβδομάδων, οι καταναλωτές έκαναν 108.000 επισκέψεις περισσότερες στα σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ωστόσο το μέγεθος των «καλαθιών» ήταν μικρότερο κατά 10%. Οι τιμές των τροφίμων στα σούπερ μάρκετ στο ίδιο διάστημα ήταν αυξημένες κατά 0,4% σε ετήσια βάση, ποσοστό που, κατά τoν McKevitt, μπορεί να είναι σχετικά χαμηλό, δεν παύει ωστόσο να επιβαρύνει κατά 19 λίρες (26,29 δολάρια περίπου) τον ετήσιο λογαριασμό ενός μέσου νοικοκυριού».

Ο ίδιος σημειώνει ότι «ο πληθωρισμός αναμένεται να αυξηθεί τους επόμενους μήνες, κατά συνέπεια είναι πολύ πιθανό να δούμε τους καταναλωτές να… σφίγγουν το ζωνάρι και να προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα απ’ όπου μπορούν».