Επαγγελματίες οίνου από τις ΗΠΑ επισκέφθηκαν την Κρήτη

Wines of Crete (28/29 Μαΐου)

Τρεις επαγγελματίες, που δραστηριοποιούνται στον τομέα του κρασιού, από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ), επισκέφθηκαν την Κρήτη και φιλοξενήθηκαν από το Δίκτυο Οινοποιών του νησιού, μετά την πρόσφατη επιτυχημένη παρουσία των κρητικών κρασιών, στη Νέα Υόρκη, από το «Wines of Crete».

Σκοπός του επαγγελματικού αυτού ταξιδιού ήταν η γνωριμία τους με το κρητικό κρασί και την κρητική γαστρονομική κουλτούρα του νησιού. Η αποστολή αποτελείτο από έναν διανομέα κρασιού στην Αμερική, έναν εισαγωγέα οίνου κι έναν μάνατζερ ελληνικού εστιατορίου.

Η επίσκεψή τους ξεκίνησε στα Χανιά με ένα μίνι master class πάνω στο κρητικό κρασί, όπου ο sommelier Afshin Molavi παρουσίασε τα κύρια χαρακτηριστικά των κρητικών ποικιλιών και την ιδιαιτερότητα της κρητικής γης. Έγιναν ακόμα ομαδικές τυφλές γευσιγνωσίες πάνω στις κρητικές ποικιλίες σε οίνους Π.Ο.Π. και Π.Γ.Ε. από όλο το νησί.

Παράλληλα, οι επισκέπτες περιηγήθηκαν στους κρητικούς αμπελώνες σε Χανιά, Ηράκλειο και Σητεία και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους μονοποικιλιακούς οίνους με γηγενείς ποικιλίες αλλά και στα blend κρητικών ποικιλιών με διεθνείς, ενώ εντυπωσιάσθηκαν από το κρητικό τοπίο με τους αμπελώνες, που αυτό το διάστημα βρίσκεται σε περίοδο τρύγου. Έγινε επίσης μια γόνιμη ανταλλαγή απόψεων για την αγορά της Αμερικής και για τον τρόπο προώθησης του κρητικού κρασιού.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές- στόχος για το ελληνικό κρασί. Η παρουσία του ελληνικού αλλά και του κρητικού κρασιού ιδιαίτερα είναι κάθε χρόνο αυξητική και όσοι δραστηριοποιούνται στην εν λόγω αγορά έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στις οινικές προτάσεις τις Κρήτης» τονίζει το Δίκτυο Οινοποιών της Κρήτης.

Επισημαίνει δε ότι το «Wines of Crete», για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, προσεγγίζει την αγορά αυτή, συντηρεί την παρουσία του, στο πλαίσιο του στρατηγικού του σχεδιασμού εξωστρέφειας, υποστηρίζοντας με τον τρόπο αυτό όσους ήδη έχουν παρουσία και διανομή εκεί, αλλά διανοίγοντας και νέες διόδους για όσους προσπαθούν να τοποθετηθούν σε αυτή τη σημαντική αλλά και παράλληλη απαιτητική αγορά.

Η δράση χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Δράσεις προώθησης κρητικού οίνου στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, την Ελβετία και τη Νορβηγία».