Στα 220 δισ. δολάρια αναμένεται να σκαρφαλώσει η παγκόσμια αγορά βιολογικών έως το 2024

Στα 220 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει η παγκόσμια αγορά βιολογικών τροφίμων έως το 2024, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Research and Markets, η οποία προβλέπει ανάπτυξη με ετήσια μεσοσταθμική αύξηση (CAGR) κατά 11% για αυτή την κατηγορία τροφίμων. Η μεγαλύτερη συνειδητοποίηση των καταναλωτών για θέματα υγείας, παράλληλα με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για ξεκάθαρη επισήμανση και διαφάνεια των συστατικών, αλλά και οι περιβαλλοντικές ανησυχίες των καταναλωτών είναι μερικοί από τους παράγοντες στους οποίους αποδίδεται η ανάπτυξη που σημειώνουν τα βιολογικά τρόφιμα και ποτά τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνουν οι μελετητές.

Η ζήτηση για υγιεινότερες διατροφικές επιλογές, καθώς και οι ανησυχίες για επεξεργασμένα τρόφιμα και προϊόντα που περιέχουν τεχνητά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων των γενετικά τροποποιημένων, των αντιβιοτικών και των ζιζανιοκτόνων, είναι τα κοινά κριτήρια που καθορίζουν τις επιλογές όλων των ηλικιακών ομάδων. Την ίδια στιγμή, σημαντικό ρόλο στην καταναλωτική ζήτηση παίζουν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και η αυξανόμενη τάση για τοπικά προϊόντα. Ωστόσο, όπως προέκυψε από τα στοιχεία, o όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε περισσότερο σε νεότερες ηλικιακές ομάδες όπως η Γενιά Ζ (άτομα που γεννήθηκαν από τα τέλη του 1990 έως τις αρχές του 2010) και οι Millennials (γεννηθέντες από αρχές του 1980 έως μέσα του 1990 ή αρχές του 2000), ομάδες που αναζητούν προϊόντα που να ανταποκρίνονται στα ηθικά τους πρότυπα και τον τρόπο ζωής τους.

Μοχλός ανάπτυξης για το λιανεμπόριο σε ΗΠΑ, Δυτική και Βόρεια Ευρώπη

Μετά την αγορά των ΗΠΑ, ισχυρότερη δυναμική καταγράφουν οι αγορές ευρωπαϊκών κρατών όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας, του Λουξεμβούργου, καθώς και του Ην Βασιλείου, όταν μέσω τόσο επώνυμων προϊόντων, όσο και ιδιωτικών ετικετών τους, τα βιολογικά αποτελούν έναν από τους ισχυρότερους μοχλούς ανάπτυξης στο λιανεμπόριο.

Ως μία ευκαιρία προστιθέμενης αξίας για την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα βιολογικά συμβάλλουν στη δημιουργία αφοσίωσης από πλευράς των αγοραστών, αλλά και ανάπτυξης των κατηγοριών, αναφέρει το foodnavigator, επικαλούμενο την παραπάνω έρευνα, με τους καταναλωτές να αποδεικνύονται γνώστες των συστατικών, της επισήμανσης, καθώς και πτυχών βιωσιμότητας των τροφίμων που καταναλώνουν, βασίζοντας την καταναλωτική τους απόφαση στα κριτήρια της υγείας του περιβάλλοντος, της ασφάλειας και της ποιότητας των τροφίμων. Τσάι, έλαια, λαχανικά, καθώς και κατηγορίες προϊόντων όπως τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γαλακτοκομικά, τα προϊόντα φούρνου, τα είδη ζαχαροπλαστικής και τα σνακ, έρχονται στο προσκήνιο. Μάλιστα, η εστίαση αυτή σε βιολογικούς ισχυρισμούς και συστατικά αποτελεί μία επιπλέον πρόκληση και για τις εταιρείες, αναπροσαρμόζοντας υπάρχοντα προϊόντα.