Η «αναγέννηση» των βιολογικών στο επίκεντρο συνεδρίου στη Γαλλία

Καλύτερη προώθηση των προϊόντων, αναθεώρηση τεχνικών μάρκετινγκ, ανάδειξη του ότι η ψαλίδα τιμών τους έχει μειωθεί έναντι των συμβατικών, καθώς και ανάγκη για πιο ενεργές πολιτικές που θα συμβάλουν όχι μόνο στη διατήρηση, αλλά και στην ανάκαμψη των βιολογικών, είναι μερικές από τις λύσεις που προτάθηκαν περίπου έναν μήνα πριν στη Γαλλία.

Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης medFEL 2024, πραγματοποιήθηκε το συνέδριο που επεδίωκε να απαντήσει στο ερώτημα «πώς θα αναγεννηθεί η βιολογική γεωργία», όπου εκπρόσωποι γαλλικών φορέων του τομέα ανέπτυξαν τις ιδέες τους για να μπορέσουν τα βιολογικά να ξαναμπούν σε τροχιά ανάπτυξης.

Στη Γαλλία, όπως και σε άλλες χώρες, η αγορά βιολογικών οπωροκηπευτικών υποχώρησε το 2023 έναντι του 2022, καταγράφοντας μείωση κατά 9% σε όγκο και 7% σε αξία. Συνολικά, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών (συμβατικών και βιολογικών) περιορίστηκε κατά 3% την ίδια χρονιά.

Πληθωρισμός, κυρίως, καθώς και ανταγωνισμός από διαφορετικές ετικέτες και διάφορα καιρικά φαινόμενα κρύβονται πίσω από τις μειώσεις, καθώς υποβάλλουν τους καταναλωτές σε δίλημμα μεταξύ οικονομικών ανησυχιών και περιβαλλοντικών προβληματισμών. Ωστόσο, για το τρέχον έτος, φαίνεται μια μικρή ανάκαμψη της συγκεκριμένης αγοράς, σύμφωνα με όσα σχολίασαν οι ομιλητές.

Διέξοδοι, όπως η αγροοικολογία ή η αναγεννητική γεωργία, θεωρείται ότι μπορεί να συμβάλουν στη διατήρηση των αποδόσεων και, κατ’ επέκταση, των ανάλογων εκτάσεων παρατήρησε έτερος ομιλητής, ενώ, σύμφωνα με άλλες τοποθετήσεις, εκείνο που θα πρέπει να επικοινωνηθεί εκ νέου είναι το ζήτημα της τιμής, η οποία δεν είναι όπως στο παρελθόν.

«Τα βιολογικά προϊόντα είναι μερικές φορές, πλέον, ακόμη και φθηνότερα, οπότε και οι καταναλωτές θα πρέπει να το μάθουν», σχολιάζει, μεταξύ άλλων, ο Dany la Noë, εκπρόσωπος της Διεπαγγελματικής Ένωσης Interbio στη γαλλική περιφέρεια της Οξιτανίας, σύμφωνα με το freshplaza.

Επίσης, τέθηκαν ζητήματα όπως η τοποθέτησή τους στα ράφια και η εγγύτητά τους με τα αντίστοιχα συμβατικά. Η τακτική αυτή βοηθά στις πωλήσεις, παράλληλα με την ανάδειξή τους εντός των καταστημάτων, αλλά και με εθνικές πολιτικές ενίσχυσης της εν λόγω αγοράς, όπως μέσω συγκεκριμένων ποσοστών στις Δημόσιες Συμβάσεις.