Αντιθέσεις: Εξίσωση πτυχίων

Παραβίαση του Συντάγματος και delivery των κολεγίων

Να τελειώσουμε με την δικτατορία του κρατισμού και στην παιδεία

Με το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην Παιδεία, που εισηγείται η υπουργός Παιδείας κυρία Κεραμέως, επιχειρείται στην ουσία μία ευθεία παραβίαση του ελληνικού Συντάγματος. Το Σύνταγμα προβλέπει ρητά, στο άρθρο 16, τον δημόσιο χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης. Και, σε αντίθεση με αυτό, το άρθρο 50 του νομοσχεδίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη αναγνωρίζει ως ισότιμα τα πτυχία ΑΕΙ και ιδιωτικών κολεγίων για τον διορισμό, μέσω ΑΣΕΠ, δασκάλων και καθηγητών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ο Νίκος Φίλης, τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, χαρακτήρισε το σχετικό νομοσχέδιο delivery για τους ιδιοκτήτες κολεγίων. Επέμεινε ότι μια τέτοια ρύθμιση αδικεί κατάφωρα όλα τα νέα παιδιά, που ματώνουν για να εξασφαλίσουν ένα πτυχίο ΑΕΙ, αφού τα εξισώνει με εκείνα που πληρώνουν για ένα πτυχίο κολεγίου, ενώ αντέκρουσε την επιχειρηματολογία της κυρίας Κεραμέως, ότι δήθεν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε στην Ελλάδα μια τέτοια ρύθμιση.

Για το τελευταίο, ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε από την υπουργό Παιδείας να δώσει στη δημοσιότητα την αλληλογραφία της με την ΕΕ, κατηγορώντας την ότι ψεύδεται για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ότι αποκλείεται να υπάρχει τέτοιου είδους ευρωπαϊκή απαίτηση. Ο ΔΟΑΤΑΠ, από την άλλη, αρμόδιος δημόσιος φορέας για την ισοτιμία των πτυχίων, τάσσεται κατά του άρθρου 50, κάνοντας λόγο για παραβίαση του Συντάγματος. Αλλά, η κυρία Κεραμέως, σε μια απίστευτη επίδειξη υποκρισίας, αρνήθηκε να δώσει στη Βουλή τη σχετική αλληλογραφία, χαρακτηρίζοντάς τη δημοσίου συμφέροντος!

Ποια είναι η αλήθεια εδώ; Η ΝΔ επιχειρεί να επιβάλει την ιδεοληψία της για την ιδιωτική εκπαίδευση ως νόμο του κράτους, κάθετα αντίθετο με το Σύνταγμα, αλλά και με τα συμφέροντα όσων παιδιών σπουδάζουν σε ΑΕΙ. Να βάλει από την πίσω πόρτα την ισοτιμία των πτυχίων ΑΕΙ με τα πτυχία κολεγίων. Να εξισώσει τα δημόσια πανεπιστήμια με τα αμφίβολης ποιότητας ιδιωτικά κολέγια. Αν, μάλιστα, λάβουμε υπόψη και το γεγονός ότι με το ίδιο νομοσχέδιο καταργούνται δεκάδες τμήματα ΑΕΙ και μειώνεται η χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για απόπειρα ανατροπής των μέχρι σήμερα δεδομένων της Παιδείας. Το χρήμα, και όχι η δουλειά και οι ικανότητες των νέων ανθρώπων, να καθορίζουν τις σπουδές και το μέλλον τους.

Ε.Σ.

Η προσκόλληση του ΣΥΡΙΖΑ στη δικτατορία ενός παρωχημένου κρατισμού στην Παιδεία είναι από χρόνια γνωστή. Γνωστή είναι και η αντιπαλότητά του με κάθε πρωτοβουλία και δραστηριότητα στην οικονομία, στον πολιτισμό, στην κοινή ωφέλεια, που να μην ελέγχεται από το κράτος. Γνωστό, τέλος, είναι πώς και υπό ποιες συνθήκες –εντελώς διαφορετικές από τις σημερινές, αφού σήμερα η Ελλάδα ανήκει στον σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης– κατοχυρώθηκε και συνταγματικά ο δημόσιος χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης.

Με το νομοσχέδιο Κεραμέως, σε κάθε περίπτωση, ούτε φαλκιδεύεται, ούτε παραβιάζεται αυτή η συνταγματική ρύθμιση. Απλώς γίνεται μια συγκεκριμένη προσπάθεια, με απαίτηση και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι νέοι άνθρωποι που διαθέτουν πτυχία κολεγίου να έχουν τη δυνατότητα να διοριστούν σε θέσεις εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ και εφόσον διαθέτουν όλα τα προσόντα που απαιτούνται. Μια προσπάθεια, δηλαδή, να ανοίξει σε εποχές υψηλής ανεργίας, ιδιαίτερα στους νέους, μια προοπτική και για όσους ξόδεψαν χρήμα, κόπο και χρόνο, για να αποκτήσουν ένα πτυχίο κολεγίου.

Η αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ στο ζήτημα αυτό επαναφέρει στην ουσία την αντιπαράθεση συντήρησης και μεταρρύθμισης σε όλα τα πεδία. Μόνο που συντήρηση, στην πράξη, δεν είναι η ΝΔ, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Η αντιπαράθεση αυτή εκδηλώθηκε στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου, στο θέμα της αξιολόγησης των ΑΕΙ, στο θέμα της ίδρυσης πανεπιστημιακών τμημάτων όχι με βάση μικροκομματικές ανάγκες, αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες της Παιδείας και κάθε περιοχής της χώρας.

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι εδώ, αν και για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού είναι καθαρό, και με βάση αυτό κέρδισε τις εκλογές ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Το κόμμα της ΝΔ δεν ήρθε στην εξουσία για να σεβαστεί και να συνεχίσει τα κακώς κείμενα. Ήρθε στην εξουσία για να σπάσει αβγά, να προχωρήσει σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις, να δώσει άλλον αέρα στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Η ασφάλεια του πολίτη, η τόνωση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η σύγκρουση με κατεστημένες αντιλήψεις και νοοτροπίες είναι στον πυρήνα της πολιτικής της νέας κυβέρνησης. Η ισοτιμία στα πτυχία, για τον διορισμό σε θέσεις του Δημοσίου, εφόσον αυτά προέρχονται από αξιολογημένες σχολές, είναι μια θαρραλέα κίνηση, που ανοίγει δρόμους και για πολλούς νέους, αλλά και για την Παιδεία. Τόσο απλά.

Ε.Κ.