Αρτοπoιεία-Ζαχαροπλαστική: Η ανάπτυξη αλυσίδων πιέζει τους παραδοσιακούς φούρνους

Αρτοπoιεία-Ζαχαροπλαστική: Η ανάπτυξη αλυσίδων πιέζει τους παραδοσιακούς φούρνους

Ο έντονος ανταγωνισμός λόγω του μεγάλου αριθμού καταστημάτων και της ανάπτυξης αλυσίδων χαρακτηρίζει το κλάδο της αρτοποιίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Hellastat, oι περισσότερες επιχειρήσεις στον κλάδο της αρτοποιίας, λειτουργούν ένα μόνο κατάστημα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια κάποιες εταιρείες έχουν επεκταθεί, αποτελώντας πλέον αλυσίδες φούρνων ή ζαχαροπλαστείων. Τα οργανωμένα δίκτυα έχουν βασίσει την ανάπτυξή τους τόσο στα εταιρικά καταστήματα, όσο και στις συμβάσεις δικαιόχρησης (franchise), μέσω της χρήσης ενιαίου εμπορικού σήματος. 

Η ανάπτυξη των αλυσίδων συνεπάγεται την εκδήλωση ανταγωνιστικών πιέσεων προς τα ανεξάρτητα καταστήματα, πολλά από τα οποία έχουν δει μέρος της πελατειακής τους βάσης να μετατοπίζεται στα οργανωμένα δίκτυα.

Την τρέχουσα περίοδο, το μεγαλύτερο δίκτυο αρτοποιείων διαθέτει η αλυσίδα Βενέτη με 82 καταστήματα, ενώ ακολουθεί το Απολλώνιον με 29 σημεία πώλησης, το Χωριάτικο με 23, ο Γατίδης με 20, ο Αρτοποιητής με 17 κ.λπ.

Στον τομέα των ζαχαροπλαστείων, η αλυσίδα καταστημάτων Zoomserie αποτελεί το πιο εκτεταμένο δίκτυο, αριθμώντας 37 καταστήματα. Ακολούθως, η Papagallino λειτουργεί 27 σημεία πώλησης, η Max Perry 25, ο Κωνσταντινίδης 19, το Fresh 18, ο Leonidas 13, η Plaisir 12 κ.λπ.

H στροφή του καταναλωτικού κοινού σε υγιεινά πρότυπα διατροφής, έχει οδηγήσει στην παραγωγή ειδικών κατηγοριών ψωμιού και αρτοσκευασμάτων, όπως ψωμί σικάλεως, ολικής αλέσεως κ.ά.

Η κατανάλωση καλύπτεται εξολοκλήρου από την εγχώρια παραγωγή λόγω της περιορισμένης διάρκειας συντήρησης των προϊόντων, γεγονός που καθιστά ουσιαστικά αδύνατες τις εισαγωγές.

Ο κλάδος θεωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστικός λόγω του μεγάλου αριθμού των φούρνων, με αποτέλεσμα οι κατά περιόδους αυξήσεις των διεθνών και εγχώριων τιμών των πρώτων υλών να μην μπορούν να μετακυληθούν εύκολα στις τελικές τιμές των προϊόντων. Ο ανταγωνισμός επικεντρώνεται στις διαπροσωπικές σχέσεις των ιδιοκτητών με τους πελάτες και εκδηλώνεται σε τοπικό κυρίως επίπεδο.

Πηγή: ibhs.gr