Αύξηση τιμών με μικρότερους όγκους έφερε το πρώτο τρίμηνο του 2022 στις ΗΠΑ

Θετικές επιδόσεις είχαν τα νωπά βιολογικά στις ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τις πωλήσεις τους να γράφουν αύξηση 4% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, ξεπερνώντας τα 2,3 δισ. δολάρια.

Η αύξηση, όμως, που αποτυπώνεται στην αξία, οφείλεται στις υψηλότερες τιμές πώλησης, αφού μείωση για πρώτη φορά μετά από καιρό φαίνεται ότι καταγράφει ο όγκος τους. Τα στοιχεία προκύπτουν από έκθεση που πραγματοποιούν τακτικά το Δίκτυο Βιολογικής Παραγωγής (Organic Produce Network-OPN) και η Category Partners, αξιοποιώντας δεδομένα που συγκεντρώνει η Nielsen από τις πωλήσεις στο λιανεμπόριο.

«Υπάρχουν ορισμένα ισχυρά συμπεράσματα από τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου, όπως ότι οι συνολικοί όγκοι παραμένουν αυξημένοι από το αντίστοιχο του 2019, πριν η πανδημία οδηγήσει σε διψήφια αύξηση των πωλήσεων και του όγκου στο λιανεμπόριο», σχολιάζει ο Tom Barnes, διευθύνων σύμβουλος της Category Partners στο FreshPlaza.

Απομακρυνόμενοι από το 2020, έτος που η πανδημία εκτόξευσε τις πωλήσεις στη λιανική κλείνοντας μεγάλο μέρος της εστίασης, οι ειδικοί εκτιμούν ότι ανάλογη θα είναι η πορεία και του επόμενου τριμήνου του τρέχοντος έτους.

Περιθώρια ανάπτυξης αφήνει η χειρότερη επίδραση του πληθωρισμού στα συμβατικά

Η υψηλότερη μέση τιμή λιανικής πώλησης κατά το πρώτο τρίμηνο ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των πωλήσεων στη σχετική κατηγορία, ενώ στα συμβατικά η μέση τιμή των προϊόντων αυξήθηκε περισσότερο από 10% έναντι του αντίστοιχου περσινού τριμήνου.

Η αύξηση στην αξία των πωλήσεων των συμβατικών ήταν κατά 7%, με μείωση του όγκου κατά 2,7%. Στην περίπτωση των βιολογικών, η αύξηση στην τιμολόγηση ήταν λίγο κάτω από 5%, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπόρεσαν να απορροφήσουν μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους που έφερε το περιβάλλον πληθωρισμού.

«Παραμένουν περιθώρια ανάπτυξης των φρέσκων βιολογικών προϊόντων», σημειώνει ο Matt Seeley, διευθύνων σύμβουλος του Δικτύου OPN, εφόσον οι προμηθευτές έχουν επίγνωση όχι μόνο του αυξανόμενου κόστους των βιολογικών προϊόντων, αλλά και της ευκαιρίας που παρουσιάζεται από μια σημαντικά μεγαλύτερη αύξηση των τιμών στα συμβατικά.