Δημήτρης Γαρόφαλλος: Πρακτικές ελαιολάδου υψηλής προστιθέμενης αξίας

Είχε τη θέληση, τη γνώση και, βεβαίως, τις καλλιέργειες για να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση παραγωγής και τυποποίησης ελαιολάδου. Είχε, όμως, και μία… αναποδιά που του έδωσε το τελικό έναυσμα για να δημιουργήσει την επωνυμία «MARMARO», τα προϊόντα της οποίας σήμερα φτάνουν σχεδόν σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού.

Ο 29χρονος Δημήτρης Γαρόφαλλος, από τον Πολύγυρο Χαλκιδικής, έχει ως κύριο επάγγελμά του το αγροτικό τα τελευταία πέντε χρόνια, παράγοντας έξτρα παρθένο αγουρέλαιο και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από τις πράσινες ελιές Χαλκιδικής. «Προέρχομαι από αγροτική οικογένεια, η οποία καλλιεργεί επιτραπέζια ελιά. Όταν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη γεωπονία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σκεφτόμουν με τι θα ασχοληθώ, καθώς, ως νέος, ήθελα να δημιουργήσω κάτι δικό μου», εξηγεί στην «ΥΧ» ο Δημήτρης.

Στροφή στο ελαιόλαδο

Για τον λόγο αυτόν, στράφηκε στο ελαιόλαδο, γιατί σε σχέση με την ελιά, πίστευε ότι το λάδι βρίσκεται περισσότερο στην καθημερινότητα του καταναλωτικού κοινού. Έχοντας 50 στρέμματα δικά του, εκτός από αυτά που διαθέτει η οικογένειά του, ξεκίνησε την παραγωγή ελαιολάδου.

«Πήρα την απόφαση να κάνω το δικό μου λάδι, το οποίο προέρχεται από τις άγουρες ελιές της ποικιλίας πράσινες ελιές Χαλκιδικής. Για να παραχθεί ένα λίτρο λάδι, χρειάζονται 10-15 κιλά ελιάς, όταν στις άλλες περιοχές θέλουν για την ίδια ποσότητα 3-5 κιλά. Η διαφορά αυτή, η ποιότητα, αλλά και η πρωιμότητα αυξάνει την τιμή του συγκεκριμένου ελαιολάδου. Η πρώτη μου, λοιπόν, συνεργασία δεν πήγε όπως θα ήθελα, καθώς, όταν φτάσαμε στη στιγμή της συγκομιδής, ο έμπορος μου είπε ότι βρήκε φθηνότερο λάδι από την Κρήτη.

Έκανα προσπάθειες να το πουλήσω στα μαγαζιά και στα εστιατόρια της περιοχής, αλλά όλοι ήθελαν χαμηλότερη τιμή. Τότε βρέθηκε ένας έμπορος που το αγόρασε και από ό,τι έμαθα το συσκεύασε και το πούλησε στην Αμερική. Τότε ήταν που σκέφτηκα ότι, αφού παράγω το συγκεκριμένο λάδι υψηλής ποιότητας και έχω και την τεχνογνωσία, γιατί να μην προχωρήσω στη δική μου επιχείρηση, ώστε να δώσω προστιθέμενη αξία στο προϊόν μου και να γνωρίζουν όλοι από πού προέρχεται;», τονίζει ο Δημήτρης.

«MARMARO»

Το 2017 ήταν η χρονιά που ο 29χρονος αγρότης πήρε την απόφαση να φτιάξει τη δική του αγροτική επιχείρηση με την επωνυμία «MARMARO». Όπως αναφέρει, «μετά από την αναποδιά που συνέβη ταξίδεψα στην Αμερική, έχοντας μαζί μου δείγματα του ελαιολάδου. Όπου έβρισκα μαγαζιά ντελικατέσσεν, τους έδινα να δοκιμάσουν. Είδα ότι η απήχηση και η ανταπόκριση ήταν μεγάλες. Επιστρέφοντας πίσω, και μαζί με έναν ξάδερφό μου γραφίστα, δημιουργήσαμε τις σημερινές συσκευασίες. Αυτό ήταν και το ξεκίνημα της επιχείρησής μου».

Προώθηση προϊόντων

Ο Δημήτρης, έχοντας δημιουργήσει ένα μικρό μπάτζετ χρημάτων από τα προηγούμενα χρόνια της εργασίας του ως αγρότης, χρηματοδότησε τα ταξίδια του σε διάφορες πόλεις του εξωτερικού για να δειγματίσει το λάδι του. Σήμερα, τα προϊόντα του ταξιδεύουν σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, ενώ φτάνουν και στο εξωτερικό σε πόλεις όπως το Παρίσι, η Βιέννη, το Βερολίνο, η Ρίγα, η Κοπεγχάγη, αλλά και η Μόσχα. «Όλες τις συνεργασίες, μέχρι στιγμής, τις έχω βρει μόνος μου, έχω ταξιδέψει σε όλες αυτές τις περιοχές, έχοντας μαζί μου δείγματα», εξηγεί ο ίδιος.

Εκτός από τη γεύση και την ποιότητα, εντύπωση προκαλεί και το όνομα που έχει επιλέξει για την επιχείρησή του. «Αποφάσισα το όνομα της επιχείρησης να είναι ‘‘ΜάRμαRο’’, καθώς είναι το όνομα μιας περιοχής ανάμεσα στα χωριά Καλύβες και Όλυνθος, από όπου ξεκίνησε η ενασχόληση της οικογένειάς μου με την ελιά. Θεωρώ ότι παραπέμπει στον ελληνικό πολιτισμό, ενώ είναι παράλληλα ιδιαίτερο και εύηχο».

Ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού

«Για να κάνει κάποιος τα πρώτα βήματα σε μία επιχείρηση, χρειάζεται να το κυνηγήσει πολύ ο ίδιος και να έχει επιμονή και υπομονή και σιγά-σιγά θα δει τους κόπους του να ανταμείβονται», τονίζει ο 29χρονος αγρότης, ο οποίος σήμερα βλέπει το καταναλωτικό κοινό να αναζητεί τα προϊόντα στα καταστήματα με τα οποία συνεργάζεται. «Φέτος, κερδίσαμε και πέντε βραβεία σε διεθνείς διοργανώσεις, γεγονός που βοηθά το προϊόν να γίνει πιο γνωστό», εξηγεί.

Σύγχρονες τεχνολογίες

Η εκπαίδευση που έλαβε ο Δημήτρης τον βοήθησε να καταλάβει ότι η καινοτομία στην καλλιέργεια είναι ένας από τους τρόπους που συμβάλλουν στην εξέλιξή της. Όπως εξηγεί, «έχω βάλει ίντερνετ σε κάποια σημεία των χωραφιών και μπορώ να ελέγχω τις ηλεκτροβάνες εξ αποστάσεως για την άρδευση της καλλιέργειας.

Αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να μην είμαι συνέχεια στο χωράφι και να μπορώ να κάνω κάποιο ταξίδι για να έρθω σε επαφή με πελάτες. Επίσης, το επόμενο διάστημα σκέφτομαι να εγκαταστήσω και αισθητήρες για να λαμβάνω ακριβή δεδομένα για την καλλιέργειά μου».

Επόμενα σχέδια

Στα επόμενα σχέδιά του είναι να ανοίξει και άλλες αγορές στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως. Επίσης, όπως αναφέρει, «θέλω να αυξήσω την παραγωγή μου και να συνεργαστώ και με άλλους παραγωγούς της περιοχής. Όχι για να γίνω ο έμπορος που θα αγοράζει το λάδι, αλλά να συνεργαστούμε, έτσι ώστε κι αυτοί να πάρουν την ίδια τιμή μαζί με εμένα και να μπορέσουμε να ανοίξουμε μεγαλύτερες αγορές.

Στο κοντινό μέλλον στόχος μου είναι συσκευάσω και την ελιά, ώστε να βγει κι αυτή στην αγορά με την επωνυμία “MARMARO”, διότι ήδη τα μαγαζιά με τα οποία συνεργάζομαι τις ζητάνε».