Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης: Aύξηση 57% στα EBITDA το 2024 – Στα 28,7 εκατ. ευρώ ο τζίρος

Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) συνέχισε και το 2024 την αναπτυξιακή της πορεία, ενισχύοντας περαιτέρω τη θετική δυναμική που είχε καταγραφεί το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι στοχευμένες επιχειρηματικές κινήσεις και η προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του EBITDA κατά 57%, το οποίο ανήλθε σε 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ το μεικτό περιθώριο ενισχύθηκε στο 42% από 35% το 2023.
Η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώνεται στη βελτίωση της κερδοφορίας και στη συγκράτηση των δαπανών, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός πιο υγιούς και βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου. Παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών στα 28,7 εκατ. ευρώ έναντι 31,5 εκατ. ευρώ το 2023, λόγω της νέας στρατηγικής περιορισμού της παραγωγής στις 200 χιλιάδες HL για επικέντρωση σε προϊόντα με υψηλότερα περιθώρια, τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν σε 12,1 εκατ. ευρώ από 11,1 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο EBITDA ανήλθε στο 10% από 6% το προηγούμενο έτος.
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημία 3,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 2,9 εκατ. ευρώ πέρυσι, επηρεασμένα από εφάπαξ λογιστικές τακτοποιήσεις προηγούμενων ετών. Παράλληλα, το καθαρό χρέος μειώθηκε σε 22,1 εκατ. ευρώ από 23,5 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική σταθερότητα της εταιρείας.
Το 2024 αποτέλεσε έτος στρατηγικής εξέλιξης για την ΕΖΑ, με επίκεντρο την ενίσχυση της κερδοφορίας και τη συνεχή ανανέωση και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της, ώστε να ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών. Η εταιρεία επένδυσε σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, ενίσχυσε τις μάρκες της και έδωσε έμφαση στην ποιότητα, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, εδραιώνοντας τη θέση της στην ελληνική αγορά μπύρας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, σχολίασε: «Το 2024, συνεχίσαμε τη στρατηγική που χαράξαμε τα προηγούμενα χρόνια: Βελτίωση της αποδοτικότητας, περιορισμός των δαπανών και εστίαση σε κερδοφόρα κανάλια. Η αύξηση του μεικτού περιθωρίου και η ισχυρή ενίσχυση του EBITDA επιβεβαιώνουν ότι η ΕΖΑ προχωρά με σταθερά βήματα προς ένα πιο υγιές και βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο».
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης, η ΕΖΑ διεύρυνε το χαρτοφυλάκιό της με νέα προϊόντα, όπως τη χωρίς αλκοόλ Pils Hellas 0.0, την Pils Hellas Radler, τη Mexican style lager A TODA MADRE και το επαναλανσάρισμα της μπύρας αργής ωρίμανσης ΠΕΙΡΑΪΚΗ. Παράλληλα, ανέλαβε την αποκλειστική αντιπροσώπευση της ιταλικής premium Lager Menabrea, της ισπανικής Mahou Cinco Estrellas και της κρητικής μπύρας Cretan Kings, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο για την ελληνική αγορά.