Έρευνα: Πιστό το αμερικανικό κοινό στα βιολογικά προϊόντα

Με τα τρόφιμα να κρατούν τα ηνία, νέο ρεκόρ κατέγραψαν οι πωλήσεις το 2023

Νέο ρεκόρ για τον τομέα των βιολογικών κατέγραψαν οι πωλήσεις στις ΗΠΑ το 2023, μετά την αύξηση που σημείωσαν κατά 3,4%, πλησιάζοντας τα 70 δισ. δολάρια, όπως καταγράφει η ετήσια έρευνα της Ένωσης Βιολογικού Εμπορίου (Organic Trade Association).

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις πιστοποιημένων βιολογικών προϊόντων σκαρφάλωσαν στα 69,7 δισ. δολάρια την περσινή χρονιά, στην αγορά βαρόμετρο για τα βιολογικά διεθνώς. Ειδικότερα, το μεγαλύτερο μέρος τους εξακολούθησαν να καταλαμβάνουν οι πωλήσεις βιολογικών τροφίμων (63,8 δισ. δολάρια), αφήνοντας στα βιολογικά μη εδώδιμα προϊόντα πωλήσεις 5,9 δισ. δολαρίων.

Ως προς τις υποκατηγορίες, που αναλύει η έρευνα, μεγαλύτερη παρέμεινε αυτή της βιολογικής παραγωγής, η οποία σημείωσε αύξηση 2,6%, στα 20,5 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 15% των συνολικών πωλήσεων φρούτων και λαχανικών στις ΗΠΑ. Από τα επιμέρους προϊόντα, κορυφαίες πωλήσεις κατέγραψαν τα βιολογικά αβοκάντο, μούρα, μήλα, καρότα, οι συσκευασμένες σαλάτες, ενώ οι βιολογικές μπανάνες ξεπέρασαν τις πωλήσεις των αντίστοιχων συμβατικών.

Η δεύτερη μεγαλύτερη σε πωλήσεις υποκατηγορία είναι αυτή του «grocery» –ευρύτερος όρος που περιλαμβάνει αρτοποιήματα και προϊόντα παντοπωλείου, καθώς και συσκευασμένα και παρασκευάσματα τροφίμων, όπως και βρεφικές τροφές–, η οποία ανήλθε στα 15,4 δισ. δολάρια, καταγράφοντας ανάπτυξη κατά 4,1%. Στο 3,9% ανήλθε η αύξηση στις πωλήσεις για την υποκατηγορία των ποτών, με πωλήσεις 9,4 δισ. δολαρίων, ενώ για εκείνη των γαλακτοκομικών και των αβγών οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,5%, φτάνοντας στα 8,2 δισ. δολάρια.

Ο βιολογικός τομέας προσάρμοσε την εφοδιαστική του αλυσίδα, καθώς και τις στρατηγικές τιμολόγησης στη λιανική, σε μία προσπάθεια διαχείρισης του αυξημένου λειτουργικού κόστους, διασφαλίζοντας διαρκή ανάπτυξη, όπως διαπιστώνει ο φορέας. Παρά τον επίμονο πληθωρισμό των τιμών που παρατηρήθηκε σε όλους τους διαδρόμους λιανικής, η ετικέτα βιολογικών του USDA διατήρησε την προτεραιοποίηση του κοινού ως προς τις καταναλωτικές επιλογές για υγιεινές και βιώσιμες επιλογές.

Ενθαρρυντικά στοιχεία

«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι τα βιολογικά αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό με τη συνολική αγορά. Αν και πρόκειται για μία ώριμη πλέον αγορά, υπάρχει ακόμη άφθονος χώρος για ανάπτυξη», σχολιάζει, μεταξύ άλλων, ο Tom Chapman, συνδιευθύνων σύμβουλος της Ένωσης.

Το 2023, η ανάπτυξη στην αγορά βιολογικών οφείλεται περισσότερο στην αύξηση τιμών παρά στις πωλήσεις σε όγκο, προσθέτει από πλευράς του ο έτερος συνδιευθύνων Matthew Dillon, συμπληρώνοντας, ωστόσο, ότι οι καταναλωτές αύξησαν τις αγορές πολλών βιολογικών προϊόντων.

Προκλήσεις

Παράλληλα, όμως, με τα στοιχεία των πωλήσεων που καταγράφονται στην έρευνα και τον βαθμό εμπιστοσύνης των καταναλωτών που αναδεικνύουν προς τη βιολογική ετικέτα,περιγράφονται και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα εν λόγω προϊόντα. Μεταξύ αυτών, εντάσσεται η σύγχυση που έχει αρχίσει να δημιουργεί στις καταναλωτικές επιλογές η ετικέτα για τα «αναγεννητικά» προϊόντα, με ισχυρισμούς που συχνά εμπίπτουν σε αυτούς της βιολογικής γεωργίας.

Στα συμπεράσματα αναφέρεται, τέλος, και το γεγονός ότι οι τιμές πολλών συμβατικών προϊόντων αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό από τα βιολογικά, κλείνοντας την ψαλίδα τιμών, γεγονός που, όπως εκτιμάται, θα συμβάλει στην ανάπτυξη των βιολογικών προϊόντων το 2024.