«Σαφές οικονομικό όφελος», όσον αφορά το μάρκετινγκ και τις αυξημένες πωλήσεις προσφέρουν στους παραγωγούς τα αγροδιατροφικά προϊόντα που προστατεύονται από την ΕΕ ως γεωγραφικές ενδείξεις (ΓΕ), αποκαλύπτει μελέτη που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές της εβδομάδας.

Η μελέτη, η οποία συγκέντρωσε οικονομικά στοιχεία από καθένα από τα 3.207 προϊόντα που προστατεύονταν στην ΕΕ περί τα τέλη του 2017, διαπιστώνοντας ότι οι γεωγραφικές ενδείξεις αντιπροσωπεύουν αξία πώλησης 74,76 δισεκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή κατά μέσο όρο διπλάσια από εκείνη αντίστοιχων προϊόντων χωρίς πιστοποίηση. Αυτό οφείλεται τόσο στην υψηλή ποιότητα και στη φήμη των πιστοποιημένων προϊόντων όσο και στη μεγαλύτερη ζήτηση των καταναλωτών για αυθεντικά προϊόντα.

Να σημειωθεί ότι από τη συνολική αξία των πωλήσεων αγροτικών τροφίμων και ποτών, πάνω από το 1/5 προέρχεται από εξαγωγές εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Σιγκαπούρη ήταν οι κορυφαίοι προορισμοί για τα προϊόντα γεωγραφικών ενδείξεων της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το ήμισυ της αξίας εξαγωγής αυτών των προϊόντων παγκοσμίως.

«Οι ευρωπαϊκές γεωγραφικές ενδείξεις αντικατοπτρίζουν τον πλούτο και την ποικιλομορφία των προϊόντων που έχει να προσφέρει ο πρωτογενής τομέας μας. Τα οφέλη για τους παραγωγούς είναι σαφή. Μπορούν να πωλούν προϊόντα σε υψηλότερη τιμή, στους καταναλωτές που αναζητούν αυθεντικά τοπικά προϊόντα», δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος Γεωργίας, Γιάνους Βοϊτσεχόφσκι, προσθέτοντας ότι οι γεωγραφικές ενδείξεις αποτελούν βασικό στοιχείο των εμπορικών συμφωνιών. «Με την προστασία των προϊόντων παγκοσμίως, αποτρέπουμε την κακόβουλη χρήση των ονομασιών των προϊόντων και διαφυλάσσουμε την καλή φήμη των ευρωπαϊκών αγροδιατροφικών προϊόντων. Οι γεωγραφικές ενδείξεις προστατεύουν την τοπική αξία σε παγκόσμιο επίπεδο», συμπλήρωσε.

 

Euractiv.com