Ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ ετοιμάζει η αλυσίδα «Γαλαξίας»

Πιο κοντά στην τεχνολογία, και στις δυνατότητες που αυτή προσφέρει στο λιανεμπόριο, έρχεται η ιστορική αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Γαλαξίας» (εταιρεία «ΠΕΝΤΕ Α.Ε.».), με στόχο να «χτυπήσει» τον ανταγωνισμό και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των πελατών της. Εκτός από τα 160 φυσικά καταστήματα που διατηρεί σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, αλλά και την εξυπηρέτηση του κοινού μέσω της υπηρεσίας delivery (τηλεφωνική παραγγελία), η διοίκηση της αλυσίδας δρομολογεί τη δημιουργία του e-shop της, που εκτιμά ότι θα «βγει στον αέρα» το πρώτο εξάμηνο του 2021. 

Την ίδια στιγμή, αισιόδοξες παραμένουν οι εκτιμήσεις της για το 2020, προβλέποντας ότι ο τζίρος της, ο οποίος το 2019 έκλεισε στα 450,1 εκατ. ευρώ από 449,9 εκατ. ευρώ το 2018, θα αυξηθεί φέτος 10%. Η ενίσχυση των μεγεθών της για το 2020 αποδίδεται από τη διοίκηση στην ενίσχυση των πωλήσεων την περίοδο του lockdown κατά τουλάχιστον 28% (Μάρτιος – Απρίλιος – Μάιος), στην ανακαίνιση των καταστημάτων καθώς και στη δημιουργία έξι νέων τμημάτων τροφίμων (ζεστή γωνιά, βιολογικά φρούτα και λαχανικά, φρέσκα ψάρια, έτοιμα γεύματα, φρέσκα σαλατικά, κοτόπουλα) στο εσωτερικό των καταστημάτων. Επιπλέον, σε αυτή την αύξηση θα συμβάλει και η ενίσχυση του δικτύου της, ανοίγοντας έως το τέλος του 2020 άλλα τρία καταστήματα στο Ξυλόκαστρο, στην Πάτρα και στις Αχαρνές. 
 

Σημειώνεται ότι η εταιρεία κατόρθωσε να έχει σημαντική άνοδο στις πωλήσεις της, ιδίως κατά τη διάρκεια του lockdown, χωρίς να έχει παρουσία σε κάποιο ψηφιακό κανάλι, ενώ, όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, είναι από τις λίγες αλυσίδες που τον τρέχοντα μήνα έχουν διατηρήσει την άνοδο των πωλήσεών τους. Αυτό συμβαίνει γιατί συνήθως ο Σεπτέμβριος είναι μήνας αναπροσαρμογής με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να είναι γενικά συγκρατημένες.

Παράλληλα, αυτές τις ημέρες προχωράει η ανοικοδόμηση ενός νέου καταστήματος της γνωστής αλυσίδας στο Λαύριο, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα σχεδιάζεται το άνοιγμα καταστήματος σε Κόρινθο και Καλαμάτα. Όπως αναφέρουν πηγές της διοίκησης στην «Κ», έως το 2021, οπότε και η εταιρεία κλείνει 50 χρόνια ζωής, σχεδιάζεται το άνοιγμα συνολικά 8 με 10 καταστημάτων (εκ των οποίων τα περισσότερα ιδιόκτητα) σε όλη την Ελλάδα, ενώ τα έσοδά της, εκτός απροόπτου, θα συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά και κατά την επόμενη χρονιά καταγράφοντας αύξηση της τάξεως των 8-10 εκατ. ευρώ. Ο μέσος όρος των καταστημάτων «Γαλαξίας» κινείται γύρω στα 1.200 τ.μ., με το κόστος κάθε καταστήματος να ανέρχεται συνολικά περίπου στα 4 εκατ. Επίσης, η αλυσίδα βρίσκεται σε αναζήτηση οικοπέδου για την ανέγερση ενός νέου logistics center.

Σημαντικό επίτευγμα αποτελεί η απουσία δανεισμού και η χρηματοδότηση των επενδύσεών της με ίδια κεφάλαια, μέσα από την κερδοφορία της. Για το 2019 τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 13 εκατ. ευρώ έναντι 12,8 εκατ. ευρώ το 2018 ενώ τα καθαρά κέρδη σκαρφάλωσαν στα 9,5 εκατ. ευρώ από 8,8 εκατ. ευρώ.