ΗΠΑ: Η γνώση για τα οφέλη των βιολογικών αυξάνει τις τιμές

Μεγαλύτερη προθυμία καταβολής υψηλότερου αντιτίμου στους καταναλωτές για την αγορά βιολογικών προϊόντων, όταν είναι ενημερωμένοι για τα οφέλη τους, διαπιστώνει νεότερη έρευνα στις ΗΠΑ. Παράλληλα, η βαθιά εξοικείωση των καταναλωτών μεταφράζεται σε σταθερή δημόσια εμπιστοσύνη ως προς τη βιολογική πιστοποίηση. Τα νεότερα αυτά στοιχεία προέκυψαν από την καταναλωτική αγορά των ΗΠΑ, μέσα από έρευνα που πραγματοποίησε η Ένωση Βιολογικού Εμπορίου (OTA) σε συνεργασία με τη Euromonitor International.

Η έρευνα διεξήχθη τον Δεκέμβριο του 2023 σε περίπου 1.200 καταναλωτές από όλη τη χώρα, με στόχο να αξιολογηθεί τι κατανοούν οι σημερινοί καταναλωτές για τα βιολογικά, καθώς και η προθυμία τους να καταβάλουν το επιπλέον αντίτιμο για την αγορά τους έναντι άλλων προτύπων.

Με έμφαση στη σφραγίδα πιστοποίησης του USDA, η έρευνα συνέκρινε τη βιολογική πιστοποίηση σε σύγκριση με άλλους δώδεκα ισχυρισμούς/πρότυπα και πιστοποιήσεις που μπορεί να υπάρχουν στο λιανεμπόριο, όπως τα φυσικά και τοπικά προϊόντα, τα εκτρεφόμενα χωρίς αντιβιοτικά, τα βίγκαν, τα χωρίς φυτοφάρμακα, καθώς και τα προϊόντα δίκαιου εμπορίου και αναγεννητικής γεωργίας κ.ά.

Στη βιολογική πιστοποίηση η μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και εμπιστοσύνη

Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι σχεδόν το 90% των καταναλωτών δηλώνει περισσότερο εξοικειωμένο με τους βιολογικούς ισχυρισμούς, αναδεικνύοντας τη βαθιά εμπιστοσύνη του κοινού στην κατηγορία. Μάλιστα, το 70% δηλώνει εμπιστοσύνη στη βιολογική πιστοποίηση του USDA, ως τη δεύτερη πιο αξιόπιστη από οποιαδήποτε άλλη ετικέτα για προϊόντα αγροδιατροφής, μετά το εμβληματικό σύμβολο της American Heart Association.

«Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας ήταν απίστευτα ενθαρρυντικά», σχολιάζει ο Tom Chapman, συνδιευθύνων σύμβουλος της Ένωσης, σύμφωνα με το Freshplaza. Επιπλέον, σημαντικά υψηλό ποσοστό (περίπου 60%) των σημερινών καταναλωτών αναφέρει ότι ο ισχυρισμός των βιολογικών προϊόντων δικαιολογεί υψηλότερες τιμές, έναντι άλλων ισχυρισμών. Όσο περισσότερα γνωρίζουν οι καταναλωτές για τα βιολογικά, τόσο πιο πρόθυμοι είναι να καταβάλουν το υψηλότερο αντίτιμο που έχουν στην αγορά, διαπιστώνεται.

Μάλιστα, όπως υπογραμμίζεται, όταν κάποιος δεν δικαιολογεί το υψηλότερο αντίτιμο, καθώς αγνοεί τα οφέλη τους και έπειτα ενημερώνεται γι’ αυτά, η άποψή του αλλάζει ριζικά. Όταν αυτός ο καταναλωτής μαθαίνει για ορισμένες από τις ιδιότητες των βιολογικών, όπως η μη χρήση GMOS, αυξητικών ορμονών, αντιβιοτικών καθώς και των περισσότερων φυτοφάρμακων, η αιτιολόγηση για καταβολή υψηλότερου αντιτίμου ανεβαίνει κατά 16%, επισημαίνεται.