ΗΠΑ: Οι πωλήσεις βιολογικών φρέσκων προϊόντων αυξήθηκαν σε όγκο και δολάρια το 2ο τρίμηνο του 2023

Ελαφρά άνοδο σε δολάρια και όγκο πωλήσεων σημείωσαν τα βιολογικά φρέσκα προϊόντα των ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αντιστρέφοντας μια τάση απώλειας όγκου που παρατηρήθηκε το 2021 και το 2022. Αυτά ήταν μεταξύ των κύριων ευρημάτων της Έκθεσης Απόδοσης Βιολογικών Προϊόντων για το Β’ τρίμηνο του 2023, που εκδόθηκε από το το Δίκτυο Βιολογικής Παραγωγής (OPN) και την εταιρεία παροχής υπηρεσιών Category Partners.

Συνολικά, οι πωλήσεις βιολογικών φρέσκων προϊόντων αυξήθηκαν σε δολάρια κατά 1,5% για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με τις πωλήσεις για το τρίμηνο να ξεπερνούν τα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Η κίνηση του όγκου αυξήθηκε ελαφρώς λιγότερο από 1%, αντιστρέφοντας μια πτωτική τάση που ξεκίνησε το 2021. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις συμβατικών προϊόντων αυξήθηκαν σε δολάρια κατά 2% για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ενώ ο όγκος τους μειώθηκε κατά 1,3%, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τα 18,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Καθώς οι πωλήσεις στα συμβατικά προϊόντα ξεπέρασαν τα βιολογικά σε επίπεδο αύξησης και μάλιστα μεταφράστηκαν σε μειωμένο όγκο, φαίνεται ότι οι αυξήσεις των τιμών των συμβατικών προϊόντων απορροφώνται ευκολότερα από τους καταναλωτές σε σχέση με τα βιολογικά.

«Ο ρυθμός ανόδου των πωλήσεων βιολογικών επιβραδύνθηκε σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, δίνοντας την ευκαιρία στον όγκο να ανακτήσει το χαμένο έδαφος», δήλωσε ο Tom Barnes, διευθύνων σύμβουλος της Category Partners. «Αυτό υποδηλώνει ότι ο πληθωρισμός, αν και είναι ακόμα εμφανής, δεν είναι τόσο ορατός στα βιολογικά προϊόντα, όσο ήταν στα συμβατικά προϊόντα το τελευταίο τρίμηνο».

Το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, 11 από τις 20 κορυφαίες κατηγορίες βιολογικών φρέσκων προϊόντων στις ΗΠΑ κατέγραψαν αυξήσεις στις πωλήσεις σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα βιολογικά εσπεριδοειδή σημείωσαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, 19,4%, ακολουθούμενα από τις πιπεριές, τα μανιτάρια και τα αγγούρια. Την ίδια στιγμή, τα σταφύλια και τα αβοκάντο σημείωσαν διψήφια πτώση.

Τα μούρα (φράουλες, βατόμουρα κ.ά.) και οι συσκευασμένες σαλάτες συνέχισαν να είναι οι δύο κυρίαρχες κατηγορίες βιολογικών φρέσκων προϊόντων, φτάνοντας τα 850 εκατομμύρια δολάρια πωλήσεων για το τρίμηνο. Οι πωλήσεις μούρων παρουσίασαν αύξηση 3,3% από την ίδια περίοδο πέρυσι, ξεπερνώντας τα 454 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η κατηγορία συσκευασμένων σαλατών παρέμεινε σταθερή στα 396 εκατομμύρια δολάρια.

Αξιοσημείωτα κέρδη στον όγκο για το τρίμηνο παρατηρήθηκαν σε 12 από τις 20 κορυφαίες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων διψήφιων κερδών για τα κρεμμύδια, τα εσπεριδοειδή και το αβοκάντο. Το βιολογικό σέλινο σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση σε όγκο (μείωση 23%), ακολουθούμενο από τα σταφύλια και τις πατάτες.