Κακή ιδέα για τους Ισπανούς μεταποιητές η υποχρεωτική γυάλινη συσκευασία στο έξτρα παρθένο

Την αντίθεσή τους στην πρόταση της ισπανικής κυβέρνησης να πωλείται εφεξής το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο υποχρεωτικά σε γυάλινες συσκευασίες εξέφρασαν μεγάλες τυποποιητικές επιχειρήσεις της χώρας στη διάρκεια του διεθνούς φόρουμ «Ημέρες Ελαιολάδου» (W00E), που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του Ιουνίου.

Η ιδέα διατυπώθηκε από τον Ισπανό υπουργό Γεωργίας με βασικά επιχειρήματα την εξασφάλιση καλύτερων τιμών, αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος. Ωστόσο, εταιρείες όπως Deoleo, Dcoop, Sovena και Migasa δεν την υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη θέρμη. «Δεν έχει νόημα» υποστήριξε ο Rafael Sanchez de Puerta, γενικός διευθυντής της Dcoop, καθώς «δεν συνδέεται με τον σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά μετατρέπει το προϊόν σε ελίτ», κάτι που, όπως τόνισε, αντιτίθεται στην επιδίωξη του κλάδου να φτάνει στον μέγιστο δυνατό αριθμό καταναλωτών. «Κάθε εταιρεία πρέπει να μπορεί να επιλέγει τη συσκευασία που θέλει να χρησιμοποιήσει, ώστε να διαφοροποιείται», επεσήμανε.

Ignacio Silva

Την πτυχή του κόστους προσέθεσε ο Ignacio Silva (φωτό), πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Deoleo, διερωτώμενος αν θα είναι πρόθυμοι οι καταναλωτές να καλύψουν το επιπλέον κόστος που θα φέρει το ακριβότερο αυτό υλικό. «Πριν ληφθούν μέτρα τέτοιου τύπου, πρέπει να σιγουρευτούμε ότι θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα», ανέφερε.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν ο Gabriel Estevez, υπεύθυνος αγορών της Sovena, χαρακτηρίζοντας την πρόταση «εντελώς λάθος», καθώς θα αυξήσει το κόστος του προϊόντος, χωρίς να αλλάζει την ποιότητα του περιεχομένου. «Θα είμαστε οι μόνοι που υποχρεούνται να πουλήσουν σε γυάλινη φιάλη ακόμη και για συσκευασίες μεγαλύτερες του λίτρου», σχολίασε.

«Τέτοιες λύσεις, που προωθεί η κυβέρνηση χωρίς να συμβουλευτεί τους φορείς, δεν λύνουν το πρόβλημα των χαμηλών τιμών», τόνισε από την πλευρά του ο Antonio Gallego, εμπορικός διευθυντής της Migasa.