Κρίσιμη για το μέλλον της ζήτησης στα βιολογικά η επέκταση του εύρους της προσφοράς σε Ελλάδα, Ιταλία και Βέλγιο

Οι προοπτικές για τα βιολογικά προϊόντα εξακολουθούν να είναι υψηλές, ωστόσο τα τελευταία θα πρέπει να έχουν σωστή τοποθέτηση στα ράφια των σούπερ μάρκετ, να προσφέρουν ευρεία γκάμα επιλογών και να επικοινωνούν επαρκώς στον καταναλωτή τα οφέλη των μεθόδων τους, σύμφωνα με τα συμπεράσματα του εργαστηρίου «It’s Bio» που διοργανώθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας.

Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που χρηματοδοτείται από την ιταλική ένωση οργανώσεων παραγωγών Aop Gruppo Viva, έχοντας ως στόχο την προώθηση της κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων στην Ιταλία, στο Βέλγιο και στην Ελλάδα. Το έργο τονίζει τη σημασία της διεύρυνσης της γκάμας προσφοράς για τα βιολογικά φρούτα και λαχανικά στην Ευρώπη.

«Ξεκάθαρα διανύουμε μια δύσκολη συγκυρία», υπογράμμισε ο Claudio Scalise, διευθυντής της ιταλικής εταιρείας SG Project και συντονιστής του εργαστηρίου «It’s Bio». «Ωστόσο, οι δυνατότητες των βιολογικών είναι τεράστιες και ανεξερεύνητες.

Στην πραγματικότητα, οι τρέχουσες πολιτικές των αλυσίδων εφοδιασμού τείνουν να εξορθολογίζουν τις ποικιλίες, διατηρώντας μόνο τα σημεία αναφοράς που καταγράφουν υψηλές πωλήσεις.

Για μια κατηγορία όπως τα βιολογικά, μια πολιτική ενίσχυσης της προσφοράς με ευρύτερες ποικιλίες, με μεγαλύτερη προβολή και πιο προσεκτική επικοινωνία, όχι μόνο θα οδηγούσε σε μεγαλύτερες αποδόσεις όσον αφορά τις πωλήσεις, αλλά θα συνέβαλλε επίσης σε μια πιο διακριτή στρατηγική τοποθέτηση για το ίδιο το εμπορικό σήμα».

Το εργαστήριο ήταν αφιερωμένο στην εμβάθυνση του θέματος της «κατανάλωσης» σε εκπροσώπους των ιταλικών καναλιών μεγάλης οργανωμένης διανομής, αυτών δηλαδή που κυριαρχούν στη διακίνηση των βιολογικών προϊόντων. Ένα από τα βασικά ζητήματα που αναδείχθηκαν μέσα από τη συζήτηση με τον εκπρόσωπο του συνεταιρισμού καταναλωτών Coop Italia, Alberto Ancarani και με τον Massimo Silvestrini της Carrefour ήταν ότι η ψύχρανση των αγορών δεν πρέπει να στριμώξει τα βιολογικά, τα οποία αντιπροσωπεύουν μια premium κατηγορία που συνδυάζει την υγεία, την ευεξία και τη βιωσιμότητα.