Αυτό το άρθρο είναι 23 μηνών

Ξεπέρασαν τα 9,4 δισ. δολάρια οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων για το 2022 στις ΗΠΑ

Η ετήσια αύξηση των πωλήσεων σε συνδυασμό με τη μείωση των όγκων υποδηλώνουν σημαντικές αυξήσεις των τιμών
07/05/2023
3' διάβασμα
xeperasan-ta-94-dis-dolaria-oi-poliseis-viologikon-proionton-gia-to-2022-stis-ipa-291858

Αύξηση των πωλήσεων, μικρότερους όγκους και ευρύτατες διακυμάνσεις στις επιδόσεις των επιμέρους κατηγοριών στα βιολογικά προϊόντα των ΗΠΑ κατέγραψε η έκθεση State of Organic Produce 2022, που δημοσίευσε το Δίκτυο Βιολογικής Παραγωγής (Organic Produce Network-OPN). Αξιοποιώντας δεδομένα που συγκεντρώνει η εταιρεία Nielsen από τις πωλήσεις στο λιανεμπόριο, η έκθεση παρέχει μια πλήρη εικόνα για την απόδοση των βιολογικών προϊόντων την περσινή χρονιά, καθώς και συγκεκριμένες πληροφορίες για τις 20 κορυφαίες κατηγορίες βιολογικών προϊόντων.

Στο σύνολό τους, οι πωλήσεις των βιολογικών προϊόντων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 3% το 2022, ξεπερνώντας τα 9,4 δισ. δολάρια. Ωστόσο, ο όγκος τους μειώθηκε κατά 3,7% σε ετήσια βάση, ενώ η απόδοση των 20 κορυφαίων κατηγοριών ήταν αρκετά άνιση εξαιτίας του πληθωρισμού και άλλων πιέσεων. Αυτό υποδηλώνει σημαντική αύξηση στις τιμές των προϊόντων. Με τα παραπάνω δεδομένα, η βιολογική παραγωγή φρέσκων προϊόντων κατέλαβε το 12% των συνολικών λιανικών πωλήσεων φρέσκων προϊόντων στις ΗΠΑ, ενώ αποτέλεσε το 7% του όγκου της παραγωγής του 2022.

Οι καλές και οι κακές επιδόσεις

Τις καλύτερες επιδόσεις σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων κατέγραψαν τα κρεμμύδια (15,4%), τα αγγούρια (11,3%) και οι πατάτες (10,7%), ενώ στον αντίποδα αρνητική πορεία είχε το μαρούλι (-3,1%), το σέλινο (-2,3%), και οι γλυκές πιπεριές (-2,1%). Όσον αφορά τους όγκους, τα βιολογικά προϊόντα με τις καλύτερες επιδόσεις από έτος σε έτος ήταν τα σταφύλια (6,9%), τα βότανα και τα μπαχαρικά (6,5%) και τα αγγούρια (2,7%), ενώ σε μειονεκτική θέση βρέθηκε το μαρούλι (-12,7%), το αβοκάντο (-11,4%) και τα μήλα (-10,3%).

Η εικόνα δεν προκαλεί έκπληξη, αν σκεφτεί κανείς ότι τα τρία προϊόντα με τις χαμηλότερες ετήσιες επιδόσεις επηρεάστηκαν από σημαντικούς επιβαρυντικούς παράγοντες, πέρα από τον πληθωρισμό. Το μαρούλι υπέστη ζημιά από τις αφίδες λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ενώ αργότερα αντιμετώπισε τον ιό της νεκρωτικής κηλίδας Impatiens (INSV) στην κοιλάδα Σαλίνας της Καλιφόρνια. Επιπλέον, τα αβοκάντο από το Μεξικό είχαν χαμηλότερο όγκο από τον μέσο όρο το πρώτο εξάμηνο του έτους. Τέλος, οι προμήθειες μήλων επηρεάστηκαν από την πολύ μικρή σοδειά στην Ουάσιγκτον.

Στην κορυφή για το 2022, όσον αφορά τις συνολικές λιανικές πωλήσεις βρέθηκαν τα μούρα, που με πωλήσεις 1,561 δισ. δολαρίων ξεπέρασαν ελαφρά τις συσκευασμένες σαλάτες (1,556 δισ. δολάρια). Οι μπανάνες διατήρησαν τη θέση τους ως ο υψηλότερος όγκος, με σχεδόν 230.879 τόνους (509 εκατ. λίβρες) να διατίθενται στο λιανικό εμπόριο το 2022.

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: