Μ. Βρετανία: Οι πωλήσεις βιολογικών τροφίμων μειώνονται για πρώτη φορά μετά από μία δεκαετία

Ο πληθωρισμός αναγκάζει τους καταναλωτές να επανεξετάσουν τις προτεραιότητές τους

Σε μια συγκυρία όπου οι έντονες τρέχουσες πληθωριστικές τάσεις αναγκάζουν τους καταναλωτές να επανεξετάσουν τις προτεραιότητές τους, οι πωλήσεις βιολογικών τροφίμων στη Μ. Βρετανία μειώθηκαν για πρώτη φορά εδώ και μία δεκαετία. Σύμφωνα με νέα έρευνα της εταιρείας μετρήσεων Nielsen, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο εμπορικό συνέδριο της βρετανικής οργάνωσης Soil Association, οι πωλήσεις βιολογικών έχουν μειωθεί κατά 2,1% σε ετήσια βάση, μετά από δέκα χρόνια σταθερής ανάπτυξης.

Η πλειονότητα των βιολογικών τροφίμων (77%) αγοράζεται από έναν πυρήνα αφοσιωμένων καταναλωτών (το 17% του πληθυσμού), όμως ακόμα κι αυτή η εξειδικευμένη ομάδα-στόχος αρχίζει να μειώνει τις αγορές της. Ωστόσο, οι αναλυτές θεωρούν ότι υπάρχει «ακόμη μια μακροπρόθεσμη τάση για βιωσιμότητα», η οποία, σε συνδυασμό με την πολυαναμενόμενη κρατική υποστήριξη για φιλική προς τη φύση γεωργία, θα πρέπει να συνεχίσει να ενθαρρύνει τους αγρότες να παραμείνουν ή να κάνουν τη μετάβαση προς τη βιώσιμη γεωργία.

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι το βρετανικό υπουργείο Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων (DEFRA) θα έχει περισσότερα θετικά νέα τις επόμενες μέρες για το νέο σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης γης (ELM), παρέχοντας πραγματικά κίνητρα για τους αγρότες και τις επιχειρήσεις τους μακροπρόθεσμα», τόνισε ο Lee Holdstock, ανώτερος διευθυντής ανάπτυξης εφοδιαστικής αλυσίδας στη Soil Association.

Σύμφωνα με μια άλλη νέα έρευνα, που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση, περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς καταναλωτές προειδοποιούν ότι το αυξανόμενο κόστος ζωής επηρεάζει την ικανότητά τους να αγοράζουν βιώσιμα προϊόντα (59%).

Οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μειώνουν τα χρήματα που διαθέτουν για κρέας, ψάρι, επεξεργασμένα και έτοιμα γεύματα, καθώς και φαγητό έξω, ενώ άλλοι θέλουν να υποκαταστήσουν τις προτιμήσεις τους με φθηνότερες μάρκες ή ακόμα και φθηνότερες πρωτεΐνες (π.χ. αντικαθιστώντας το ψάρι με το τυρί), σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας The Crow Flies.v