Μήνας επαγρύπνησης απέναντι στις απάτες στα βιολογικά ο Σεπτέμβριος στην Αυστραλία

Το ζήτημα της απάτης στα βιολογικά αποτελεί το κεντρικό θέμα του Μήνα Ευαισθητοποίησης για τα Βιολογικά των Αυστραλών, που δεν είναι άλλος από τον Σεπτέμβριο. Κάθε χρόνο ο μήνας αυτός αφιερώνεται στα βιολογικά, αναδεικνύοντας ένα κεντρικό θέμα γύρω από τα ζητήματα και τα επιτεύγματα της βιομηχανίας, η οποία μάλιστα φέτος είχε θετικές επιδόσεις, παρά τις προκλήσεις του κορωνοϊού.

Η Australian Organic Limited (AOL), κορυφαίος φορέας στην εγχώρια βιομηχανία για την προώθηση των βιολογικών, συστήνει στους καταναλωτές να αναζητούν πάντοτε το λογότυπο πιστοποίησης, το οποίο διαβεβαιώνει ότι το προϊόν έχει περάσει τη διαδικασία των ελέγχων.

Ωστόσο, όπως υπενθυμίζει η ενημερωτική ιστοσελίδα Food&Beverage, η χώρα δεν διαθέτει ακόμη έναν ορισμό για τα βιολογικά, ενώ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο κυβέρνηση, AOL και βιομηχανία εργάζονται για την αποσαφήνισή του και τον υποχρεωτικό κανονισμό που θα ευθυγραμμίζεται με τις αυστραλιανές εξαγωγικές απαιτήσεις και τις διεθνείς προδιαγραφές.

«Μέχρι τώρα η βιολογική πιστοποίηση στην Αυστραλία είναι εθελοντική διαδικασία. Κάθε παραγωγός και μεταποιητής μπορεί να ισχυριστεί ότι ένα προϊόν είναι βιολογικό με ένα μόνο βιολογικό συστατικό στη συσκευασία», εξηγεί η Niki Ford, διευθύνουσα σύμβουλος της AOL. «Η θέσπιση εγχώριου κανονισμού γύρω από τον όρο “βιολογικά” θα δώσει στους κρίκους της αλυσίδας πολύ περισσότερη διαφάνεια ότι ένα προϊόν έχει ελεγχθεί αυστηρά ως προς ένα πρότυπο υψηλής ποιότητας», αναφέρει.

«Απουσία κανονισμού, οι εξαγωγείς αναγκάζονται να περάσουν την πλήρη διαδικασία πιστοποίησης για κάθε αγορά εξαγωγής, κάτι που μπορεί να κοστίζει χιλιάδες δολάρια και αμέτρητες ώρες ανά προορισμό», υπογραμμίζει ο Paul da Silva, της Arcadia Organic &Natural Meat Co, μίας από τις σημαντικότερες εξαγωγείς πιστοποιημένου βιολογικού κρέατος της Αυστραλίας.