Αυτό το άρθρο είναι 39 μηνών

Νέους πελάτες και περαιτέρω ανάπτυξη φέρνουν τα φυσικά καλλυντικά

20.03.2021
3' διάβασμα
neous-pelates-kai-peraitero-anaptyxi-fernoun-ta-fysika-kallyntika-226158

Με 1,3 εκατ. ακόμη αγοραστές το 2020, τα φυσικά καλλυντικά συνέχισαν να καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη το περασμένο έτος πανδημίας στο γερμανόφωνο κοινό τους. Σε σύγκριση με το 2019, οι πωλήσεις τους καταγράφηκαν αυξημένες κατά 5,7%, κατά τη διάρκεια μίας χρονιάς, που τα αντίστοιχα συμβατικά τους έδειξαν ελαφρά μείωση πωλήσεων κατά 0,1%, για πρώτη φορά μετά από μία μακρά περίοδο.

Μάλιστα, όπως αναδεικνύουν τα στοιχεία της βιομηχανίας, που παρουσίασε η Mirja Eckert, διευθύνουσα σύμβουλος του οργανισμού The New, κατά το Natural Cosmetics Industry Monitor 2020, θετική ανάπτυξη κατά 0,4% μόλις έδειξε και ο κοντινός τομέα των «σχεδόν» φυσικών καλλυντικών, ο οποίος μαζί με τα φυσικά καλλυντικά αντιπροσωπεύει σχεδόν το 20% της αγοράς. Οι μεταβολές στο λιανεμπόριο ήταν σημαντικές, ενώ νικητές σε αυτό το διάστημα, που κυριάρχησε η πανδημία, ήταν όσοι στράφηκαν στο διαδίκτυο και εφάρμοσαν μία πλήρη καταναλωτική εμπειρία στα διαθέσιμα κανάλια.

Θετική όμως ήταν και η ανάπτυξη στον τομέα των βιολογικών, αν και δεν ήταν σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο των αντίστοιχων τροφίμων. «Όταν όλες οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 14,4% ανά κατάστημα, στον τομέα των καλλυντικών η αντίστοιχη ήταν μόλις στο 0,6%», υποστήριξε ο Fabian Ganz της Biovista.

Ισχυρή αύξηση κατά 8% στο κομμάτι των φυσικών καλλυντικών, παρά την πανδημία, επιβεβαίωσε και η Anna Scheepers, σύμβουλος αγοράς στην εταιρεία ερευνών GfK. Ο αριθμός των αγοραστών αυξήθηκε κατά 7% το 2020, με περισσότερα προϊόντα στο καλάθι ανά αγορά, υποστήριξε, βάζοντας στα αρνητικά τη χαμηλότερη συχνότητα αγορών, αλλά και τη μερική υποχώρηση των τιμών.

Το 29% των άνω των 18 αγόραζε ένα φυσικό καλλυντικό τουλάχιστον μία φορά ετησίως, με τη μέση δαπάνη να ανέρχεται στα 30 ευρώ πέρυσι, μερίδιο 14% της συνολικής ζήτησης για καλλυντικά κάτι που αφήνει περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη, κατά την ίδια.

Παράγοντες όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η διατήρηση των ειδών ή η χρήση πλαστικού ήταν και θα είναι καθοριστικοί, σχολίασε μεταξύ άλλων, ενώ η Eckert υποστήριξε ότι η αυξανόμενη διαθεσιμότητα προϊόντων και οι αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς δείχνουν ότι οι παίκτες του κλάδου θα πρέπει να αναζητήσουν τα κανάλια που θέλουν να διαθέσουν, αλλά και το πώς θέλουν να είναι το εύρος των προϊόντων τους, σύμφωνα με το organic-market, που φιλοξενεί τα παραπάνω στοιχεία.