Ολλανδία: Βιολογικά ακόμη και φθηνότερα των συμβατικών διαπιστώνει νεότερη έρευνα

Παρά το κλείσιμο της ψαλίδας τιμών, οι αλυσίδες πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο για να γίνουν ελκυστικά τα βιολογικά
14/06/2024
2' διάβασμα
ollandia-viologika-akomi-kai-fthinotera-ton-symvatikon-diapistonei-neoteri-erevna-323666

Σχεδόν 20 ποσοστιαίες μονάδες από το προβάδισμα τιμής τους έχασαν τα βιολογικά τρόφιμα στην Ολλανδία έναντι των αντίστοιχων συμβατικών, μέσα σε μια πενταετία. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στη χώρα, την οποία πραγματοποίησε η μη κερδοσκοπική οργάνωση Consumentenbond, η διαφορά τιμής μεταξύ βιολογικών και συμβατικών τροφίμων υποχώρησε από το 63% στο 48% φέτος έναντι του 2019, με τη διαφορά, ωστόσο, να κυμαίνεται αναλόγως και του είδους, ενώ το 2013 βρισκόταν στο 100%.

Τα βιολογικά τρόφιμα θεωρούνται συχνά ακριβά, όμως, η διαφορά τιμής έναντι των συμβατικών γίνεται ολοένα και μικρότερη. Υπάρχουν, ακόμη, βιολογικά προϊόντα για τα οποία δεν χρειάζεται να πληρώσει κανείς (πολύ) περισσότερα, σημειώνει η Οργάνωση, παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας. Με μήνα αναφοράς τον Απρίλιο 2024, συγκρίθηκαν οι τιμές 135 βιολογικών προϊόντων σε δέκα σούπερ μάρκετ, εκ των οποίων τα δύο βιολογικά (Ekoplaza και Odin), διαπιστώνοντας ως γενική παρατήρηση ότι οι δύο εξειδικευμένες αλυσίδες ήταν αρκετά ακριβότερες από τον μέσο όρο (21% και 32% αντίστοιχα).

Στα προϊόντα που επιλέχθηκαν συμπεριλαμβάνονται αρκετά νωπά, όπως λαχανικά και φρούτα, κρέας και γαλακτοκομικά, δεδομένου ότι σχεδόν το μισό καλάθι του νοικοκυριού αποτελείται από τέτοια, ωστόσο υπάρχουν και άλλα, όπως ζυμαρικά, ρύζι, καφές, τσάι και ελαιόλαδο.

Από τις καταγραφές προέκυψε ότι η διαφορά τιμής βασίζεται κατά πολύ στο εκάστοτε προϊόν, με ορισμένα προϊόντα κρέατος ή ζυμαρικών να εμφανίζουν μικρές ή μηδενικές διαφορές τιμής των βιολογικών έναντι των αντίστοιχων συμβατικών, ενώ μικρή διαφορά εντοπίζεται και σε προϊόντα γάλακτος, της τάξεως των 20 λεπτών του ευρώ. Επιπλέον, ακόμη και φθηνότερα βιολογικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εντοπίζονται σε σύγκριση με συμβατικά επώνυμα. Με μια γκάμα λιγότερων ή περισσότερων προϊόντων, κάθε μεγάλη αλυσίδα έχει τη δική της ιδιωτική ετικέτα.

«Παρά το αυξημένο εύρος βιολογικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, η κατηγορία παραμένει σχετικά περιορισμένη και ακριβή», σχολιάζει η διευθύντρια της Οργάνωσης Sandra Molenaar, επισημαίνοντας ότι αυτό δυσκολεύει την επιλογή των καταναλωτών που θέλουν να προτιμήσουν βιολογικά προϊόντα. Ζητάμε από τα σούπερ μάρκετ να αυξήσουν την προσφορά, αλλά και να καταστήσουν πιο ελκυστική την κατηγορία», καταλήγει, σύμφωνα με το European supermarket magazine.