Pella’s Nature: Προστιθέμενη αξία στο ελαιόλαδο με βιολογικά αρωματικά φυτά

Tα γευστικά χαρακτηριστικά, αλλά και τα διατροφικά οφέλη του ελαιολάδου και των ελληνικών αρωματικών φυτών παντρεύει η Pella’s Nature σε ένα ιδιαίτερο προϊόν που έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά του στις διεθνείς αγορές.

Όπως και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα επιχειρηματικά εγχειρήματα του αγροδιατροφικού χώρου, η βορειοελλαδίτικη επιχείρηση που εδρεύει στο Προάστιο Έδεσσας αποτελεί «παιδί» της οικονομικής κρίσης.

Νανά Διαμαντή

Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, με τη χώρα να έχει εισέλθει στην «εποχή των μνημονίων», η Νανά Διαμαντή (φωτό), μηχανικός με σημαντική προϋπηρεσία στη βιομηχανία τροφίμων, έβλεπε τον πλούτο της ελληνικής γης να παραμένει ουσιαστικά ανεκμετάλλευτος και την αφρόκρεμα του ανθρώπινου δυναμικού της να αναζητά επαγγελματική διέξοδο στο εξωτερικό. Κάπου εκεί, όπως διηγείται στην «ΥΧ», γεννήθηκε στο μυαλό της η ιδέα «να κάνουμε κάτι καινούργιο, ‘‘πατώντας’’ σε μια εξαιρετική πρώτη ύλη στην οποία θα δώσουμε προστιθέμενη αξία».

Η εκχύλιση κάνει τη διαφορά

Μαζί με τον συνεργάτη και συνάδελφό της, Μενέλαο Γλαράκη, ξεκίνησαν να παρακολουθούν σεμινάρια και, αφού «φλέρταραν» με διάφορες ιδέες και τεχνολογίες, κατέληξαν στην παραγωγή ελαιολάδου εμπλουτισμένου με αρωματικά φυτά, δίχως ωστόσο να ακολουθούν… την πεπατημένη.

«Η ιδιαιτερότητα της δικής μας επεξεργασίας είναι ότι γίνεται με φρέσκο φυτό. Δεν πρόκειται για ανάμειξη του ελαιολάδου με αιθέριο έλαιο ή με κάποια εσάνς που αγοράζουμε έτοιμη από τη βιομηχανία τροφίμων, ούτε για απόσταξη. Χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο ως διαλύτη και σε αυτό εκχυλίζουμε το φρέσκο φυτό με μια καινοτόμο και 100% φυσική μέθοδο. Η διαδικασία διαρκεί 60 λεπτά και δεν υποβαθμίζει το προϊόν», εξηγεί η κα Διαμαντή.

Η ιδιαιτερότητα αυτή είναι που δίνει τα βέλτιστα γευστικά χαρακτηριστικά στο προϊόν και, σε συνδυασμό με το ποιοτικό υπόβαθρο που παρέχει το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, αποτελεί τον… κύριο υπεύθυνο για την «έκρηξη φρέσκου φυτού μέσα στο στόμα» για την οποία, όπως αναφέρει η συνομιλήτριά μας, συχνά κάνουν λόγο όσοι το δοκιμάζουν.

Η ίδια ιδιαιτερότητα, επίσης, δημιούργησε την ανάγκη η επιχείρηση να οικοδομήσει σταδιακά τη δική της παραγωγική βάση, συνάπτοντας συμφωνίες συμβολαιακής καλλιέργειας με παραγωγούς αρωματικών φυτών του Νομού Πέλλας.

«Από την αρχή, στόχος μας ήταν να παράγουμε ένα premium προϊόν που θα ικανοποιεί τις αισθήσεις, παράλληλα όμως θα συμβάλει και στη διατροφική βελτίωση. Στο δικό μας μυαλό, άλλωστε, πρόκειται για ένα λειτουργικό τρόφιμο και προκειμένου να το τεκμηριώσουμε ‘‘τρέχουμε’’ κάποια ερευνητικά προγράμματα με το Τμήμα Φαρμακογνωσίας του ΕΚΠΑ», εξηγεί η κα Διαμαντή.

«Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η Ελλάδα είναι το hot spot των αρωματικών φυτών, τα οποία, εκτός από γεύση και άρωμα, έχουν και εξαιρετικές ιδιότητες σε ό,τι αφορά τα βιοενεργά τους συστατικά.

Για εμάς, επομένως, είναι κομβικής σημασίας, η συλλογή τους να γίνει την κατάλληλη χρονική στιγμή, δηλαδή στο ‘‘peak’’ της βιοενεργότητάς τους. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, έχουμε επιλέξει να καλλιεργούμε μέσω συγκεκριμένων συνεργατών βασιλικό, ρίγανη, δενδρολίβανο, θυμάρι, φασκόμηλο, μαντζουράνα, καυτερή πιπεριά και άλλα φυτά. Όλες οι καλλιέργειες είναι βιολογικές και φέρουν τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις», προσθέτει.

 

Νέα μονάδα με επένδυση 2,5 εκατ. ευρώ

Η Pella’s Nature ιδρύθηκε το 2013, έκανε την εμφάνισή της στην αγορά το 2016 και έκτοτε αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση.

Σε αυτήν τη διαδρομή, έχει συλλέξει περισσότερα από 70 βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς στους οποίους δίνει το «παρών» ανελλιπώς. Σήμερα, πάνω από το 90% της παραγωγής της, διατίθεται στις ξένες αγορές και ο μεγαλύτερος όγκος της είναι προϊόντα private label για λογαριασμό ξένων εταιρειών που ειδικεύονται στα γκουρμέ τρόφιμα.

«Εξάγουμε κυρίως στην ΕΕ, στις ΗΠΑ και στο Μεξικό και προσπαθούμε συνεχώς να διευρύνουμε τη βεντάλια των εξαγωγών μας», επισημαίνει η κα Διαμαντή. Πέρα από τα εξειδικευμένα φυσικά καταστήματα, η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία και στο κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων με το δικό της brand: «Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, ήδη διαθέτουμε επώνυμο προϊόν μέσω της Amazon και τώρα ξεκινάμε πωλήσεις στη Γερμανία μέσω της ίδιας πλατφόρμας», αναφέρει.

Όπως εξηγεί, η σειρά λιανικής περιλαμβάνει 17 κωδικούς, στην πράξη ωστόσο και λαμβάνοντας υπόψη όλα τα blends, οι συνδυασμοί ανέρχονται σε 33 και η γκάμα διευρύνεται συνεχώς. «Πρόσφατα, μας ζήτησαν κάποιες νέες γεύσεις, όπως ελαιόλαδο με σχινόπρασο, και έχουμε, ήδη, προχωρήσει στις σχετικές δοκιμές», σημειώνει.

Η ανάγκη να καλυφθεί η ζήτηση, αλλά και οι ιδιαίτερες απαιτήσεις κάθε πελάτη-αγοραστή κατέστησε αναγκαία μια νέα επένδυση για τη δημιουργία νέας, ιδιόκτητης μονάδας, η οποία, επιπλέον, θα έχει και αυξημένη δυναμικότητα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με ορίζοντα υλοποίησης το 2026.

Το στοίχημα της συνέπειας

Παρά τις επιτυχίες, ωστόσο, η συνομιλήτριά μας εμφανίζεται συγκρατημένη. «Αν έπρεπε να στείλω ένα μήνυμα, αυτό θα ήταν ότι η παγκόσμια αγορά είναι πολύ ανταγωνιστική και απαιτεί από όποιον θέλει να απευθυνθεί σε αυτή συνεχή αγώνα και εγρήγορση τόσο σε ό,τι αφορά την ποιότητα όσο και τις τιμές.

Στην περίπτωση της χώρας μας, δε, έχουμε να ξεπεράσουμε ακόμα ένα εμπόδιο, αυτό της δυσκολίας των ξένων αγοραστών να μας εμπιστευθούν σε θέματα συνέπειας.

Γι’ αυτό, λοιπόν, απαιτείται συλλογική προσπάθεια, ώστε να διασφαλιστεί η συνέπεια και η συνέχεια κατά μήκος της αλυσίδας, από τον φυτωριούχο και τον αγρότη, μέχρι τον μεταποιητή και αυτόν που διαθέτει το τελικό προϊόν στο ράφι. Πρέπει να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα», καταλήγει η κα Διαμαντή.