Ποιοι είναι οι καταναλωτές βιολογικών προϊόντων

Εκείνοι που διαμορφώνουν το τοπίο της λιανικής αγοράς

Ποιοι είναι οι καταναλωτές βιολογικών προϊόντων

Τα κίνητρα και τα δημογραφικά στοιχεία των σύγχρονων καταναλωτών βιολογικών προϊόντων έχουν αλλάξει αρκετά σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες, σύμφωνα με έκθεση της Acosta. Στην έκθεση εξετάζονται τα κίνητρα των καταναλωτών ανάλογα με την ηλικία τους, τα δίκτυα διανομής μέσω των οποίων κάνουν τις αγορές, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο δέχονται τις πληροφορίες για τα συστατικά των βιολογικών προϊόντων.

Κίνητρα

Το καταναλωτικό κοινό που επιλέγει περισσότερο τα βιολογικά προϊόντα είναι οι οικογένειες με παιδιά, σε ποσοστό 64%, καθώς το κίνητρο είναι η συνολική επιθυμία της οικογένειας για υγιεινές επιλογές στη διατροφή. Αμέσως μετά, με ποσοστό 60%, είναι οι millennials, τα άτομα δηλαδή που έχουν γεννηθεί από το 1982 μέχρι το 1994, καθώς θέλουν να αποφύγουν τα χημικά.

Τα δίκτυα

Οι καταναλωτές επιλέγουν τα κανάλια διανομής για την αγορά βιολογικών προϊόντων με βάση την ηλικία τους. Τις παραδοσιακές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης επιλέγουν, κατά κύριο λόγο, άτομα ηλικίας πάνω από 50 χρονών. Αντίθετα, τα άτομα ηλικίας μέχρι 30 χρονών επιλέγουν τα καταστήματα λιανικής που πωλούν αποκλειστικά βιολογικά προϊόντα.

Πληροφορίες

Αν και η τιμή των βιολογικών προϊόντων εξακολουθεί να είναι ανασταλτικός παράγοντας για μία μερίδα καταναλωτών, αυτό που προκαλεί σύγχυση πολλές φορές είναι ο μεγάλος όγκος πληροφοριών που δέχονται οι καταναλωτές σχετικά με την ωφέλεια ή όχι των βιολογικών προϊόντων. Οι ειδικοί προτείνουν να διαμορφωθούν οι ετικέτες των βιολογικών προϊόντων με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι προσιτές στους καταναλωτές και να δίνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για το είδος του προϊόντος, τα συστατικά και τον τρόπο παραγωγής του. Σύμφωνα με την έκθεση, το 63% των καταναλωτών βιολογικών προϊόντων διαβάζει τις ετικέτες των συσκευασιών πριν αγοράσει το προϊόν. Επομένως, η συσκευασία αποτελεί την πρώτη πηγή πληροφόρησης που επιλέγουν οι καταναλωτές. Άλλες πηγές είναι τα μέσα ενημέρωσης και η οικογένεια των καταναλωτών.