Οι «σαρωτές φρεσκάδας» ενισχύουν τις πωλήσεις αβοκάντο στα σούπερ μάρκετ

Αρχίζοντας από τα αβοκάντο και με τη δυνατότητα να επεκταθούν και σε άλλες κατηγορίες φρέσκων φρούτων, όπως τα μάνγκο, τα πεπόνια και τα ακτινίδια, τα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ ξεκίνησαν να αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη μέσω συσκευών ανίχνευσης της «φρεσκάδας» για να διευκολύνουν τις πωλήσεις και να περιορίσουν τις απώλειες από τα νωπά προϊόντα που διατίθενται στο ράφι.

Αρκετές τέτοιες συσκευές έχουν ήδη τοποθετηθεί σε αλυσίδες, όπως τα Jumbo στην Ολλανδία, τα Mirgos στην Ελβετία, αλλά και σε μερικά καταστήματα στην Ισπανία. Τις επόμενες εβδομάδες, σειρά παίρνει η Γερμανία όπου θα εγκατασταθούν πιλοτικά σε μεγάλες αλυσίδες της χώρας, ενώ παρόμοια πρόθεση έχουν και επιχειρήσεις λιανεμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι εν λόγω συσκευές έχουν σχεδιαστεί ώστε να προβλέπουν τον χρόνο ζωής των προϊόντων στο ράφι. «Οι καταναλωτές τις λάτρεψαν», σχολιάζει στην ιστοσελίδα Fruitnet ο Marco Snikkers της ολλανδικής εταιρείας One Third που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή τους, όμως εξίσου θετικές ήταν και οι αλυσίδες οι οποίες αναζητούσαν έναν τρόπο να δείχνουν στον καταναλωτή το ποσοστό ωρίμανσης ενός φρούτου, χωρίς αυτός να χρειάζεται να το… πιέζει για να το διαπιστώσει.

Εξηγώντας τα προσεκτικά βήματα που ακολούθησε η One Third μέχρι να τοποθετηθούν οι συσκευές στις αλυσίδες, ο κ. Snikkers τονίζει ότι οι πελάτες της ανέφεραν αυξημένες πωλήσεις αβοκάντο, ενώ ζητούν να επεκταθεί η χρήση τους και σε άλλα νωπά προϊόντα.