Στα 7 δισ. δολάρια έφτασε ο τζίρος χονδρικής πώλησης φρέσκων λουλουδιών από Κίνα σε Ταϊλάνδη

Στα 7 δισ. δολάρια έφτασε ο τζίρος χονδρικής πώλησης φρέσκων λουλουδιών από Κίνα σε Ταϊλάνδη

Σε 880.000 στρέμματα η αξία της παραγωγής έφθασε τα 46.37 δισεκ. γιουάν (7 δισεκ. δολάρια ΗΠΑ)

Στην υπαίθρια αγορά φρέσκων λουλουδιών Ντουνάν στο Κουνμίνγκ, πρωτεύουσα της νοτιοδυτικής επαρχίας Γιουνάν, εργάτες φορτώνουν φρέσκα λουλούδια, κυρίως τριαντάφυλλα και κρίνα, σε ένα μεγάλο κλιματιζόμενο φορτηγό. Το φορτηγό θα διασχίσει το Λάος μέσω του αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας Κουνμίνγκ-Μπανγκόκ, μήκους 1.800 χλμ, και τα λουλούδια θα φθάσουν στην αγορά της Μπανγκόκ μέσα σε 48 ώρες.

Το Κουνμίνγκ είναι γνωστό ως «Πόλη της Άνοιξης», καθώς το ζεστό κλίμα του βοηθά την ανθοφορία διαφόρων ειδών λουλουδιών και τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Πέρυσι, η έκταση της περιοχής που φυτεύονταν τα λουλούδια ήταν 880.000 στρέμματα και η αξία της παραγωγής έφθασε τα 46.37 δισεκ. γιουάν (7 δισεκ. δολάρια ΗΠΑ). Η Ντουνάν είναι η μεγαλύτερη αγορά χονδρικής πώλησης φρέσκων λουλουδιών στη Κίνα, η οποία τα διοχετεύει στο εσωτερικό της χώρας και σε χώρες του εξωτερικού, όπως η Ρωσία, η Αυστραλία, η Σιγκαπούρη, η Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ.

Στην Ταϊλάνδη συγκεκριμένα το 2016 εξήχθηκαν 5.000 τόνοι λουλουδιών. Ο δρόμος που συνδέει το Κουνμίνγκ με τη Μπανγκόκ, ο οποίος δόθηκε στο κοινό το 2008, έχει μετατραπεί σε σημαντικό εμπορευματικό κόμβο μεταξύ της επαρχίας Γιουνάν και των χωρών της νοτιοανατολικής Ασίας.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, το κινεζικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου επεκτάθηκε και έγινε οδός ταχείας κυκλοφορίας η οποία μείωσε περαιτέρω τον χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων. Πλέον τα φορτηγά φθάνουν στη Μπανγκόκ σε 36 ώρες. Μόλις ξεφορτώσουν τα λουλούδια, φορτώνουν αμέσως ταϊλανδέζικα φρούτα και τα μεταφέρουν στο Κουνμίνγκ, τα οποία αργότερα θα πωληθούν σε άλλες κινεζικές πόλεις. Όπως δήλωσε ένας διευθυντής μάρκετινγκ εταιρίας εξαγωγών φρούτων, την τελευταία δεκαετία τα έσοδα από τις πωλήσεις ανήλθαν από 2 εκατ. γιουάν σε πάνω από 30 εκατ. γιουάν. Πριν κατασκευασθεί ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, άνθη και φρούτα μεταφέρονταν με πλοία, γεγονός που αύξαινε τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς και συνεπώς την πώληση πώλησης των προϊόντων.

Η Σιραπράπα Ίνπα, φοιτήτρια από την Ταϊλάνδη που σπουδάζει στο Yunnan Normal University της Κίνας, δήλωσε ότι παρά το γεγονός ότι βρίσκεται πάνω από 1.000 μίλια μακριά από το σπίτι της, μπορεί να αγοράσει φρούτα από την πατρίδα της ακριβώς έξω από την πόρτα του δωματίου της. «Πλέον μπορώ να βρω όλα τα φρούτα της χώρας μου στα σούπερ μάρκετ και μέσα στην πανεπιστημιούπολη. Είναι πολύ βολικό» λέει.

Η Ινπα που σπουδάζει διεθνή οικονομία και εμπόριο σχεδιάζει μετά την αποφοίτησή της να ψάξει για δουλειά στον τομέα των εμπορικών σχέσεων Κίνας – Ταϊλάνδης.

Ο Γιου Χαϊτσίου, από την Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών στο Γιουνάν, δήλωσε ότι το εμπόριο γεωργικών προϊόντων μεταξύ Κίνας και Ταϊλάνδης σημείωσε μεγάλη ανάπτυξη από το 2003, όταν οι δύο χώρες ήραν τους δασμούς στα οπωροκηπευτικά. «Περισσότερα αγαθά από την Ταϊλάνδη θα μπορούν πλέον να έρχονται στην Κίνα σε μικρότερο χρονικό διάστημα και με χαμηλότερο κόστος μόλις ανοίξει ο σιδηροδρομικός σταθμός Κίνας-Ταϊλάνδης» εκτιμά.

Η Ταϊλάνδη θα ξεκινήσει την κατασκευή της πρώτης φάσης του σιδηροδρομικού έργου το αργότερο στα τέλη Νοεμβρίου, μόλις εγκριθεί η έκθεση αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, είχε δηλώσει τον προηγούμενο μήνα ο υπουργός Μεταφορών της Ταϊλάνδης.

ΑΠΕ ΜΠΕ