Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα των εταιρειών τροφίμων

Απέχουν πολύ από αυτά που υπόσχονται στους καταναλωτές από την πραγματικότητα

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα των εταιρειών τροφίμων

Τη στιγμή που 900 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως είναι μόνιμα πεινασμένοι και 1,4 δισ. θεωρούνται υπέρβαροι, οι εταιρείες τροφίμων ευημερούν εις βάρος τόσο των φυσικών πόρων, όπως η γη και το νερό, όσο και της ανθρώπινης εργασίας. Μία μη κερδοσκοπική οργάνωση, η Oxfam, βρίσκεται στο πλευρό των καταναλωτών που πιέζουν τις εταιρείες τροφίμων να αναλάβουν δράση και να δουλέψουν προς ένα βιώσιμο και σταθερό διατροφικό μέλλον. Και στο πλαίσιο αυτό, κατέγραψε τις πολιτικές πρακτικές δέκα μεγάλων εταιρειών σε επτά βασικούς τομείς, με αποκαλυπτικά αποτελέσματα.

Τομείς

Τα δικαιώματα της αγρότισσας γυναίκας, οι μικροί παραγωγοί, οι εργαζόμενοι στα χωράφια, το νερό, η γη, η κλιματική αλλαγή και η διαφάνεια είναι οι τομείς που, αν έχουν την κατάλληλη στήριξη, μπορούν να συμβάλουν σε ένα βιώσιμο διατροφικό μέλλον. Η εκστρατεία Behind the Brands, η οποία αποτελεί μέρος της Grow Campaign, «εισέβαλε» στις πολιτικές πρακτικές των εταιρειών Associated British Foods, Coca-Cola, Danone, General Mills, Kellogg’s, Mars, Mondelez International, Nestle, PepsiCo και Unilever ώστε να διαπιστώσει αν οι εταιρείες θέτουν σε ισχύ τις δεσμεύσεις που έχουν υποσχεθεί να τηρούν για τους παραπάνω τομείς.

Τα αποτελέσματα

Όλες οι εταιρείες έχουν επίγνωση της ανάγκης ενός διατροφικού συστήματος περισσότερο δίκαιου προς τους καταναλωτές, με διατροφικές επιλογές που θα προωθούν ένα υγιεινό διατροφικό μοντέλο. Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα της εκστρατείας δείχνουν πως οι εταιρείες αποτυγχάνουν να πράξουν τα κατάλληλα βήματα στις πρακτικές τους, για να διασφαλίσουν την ευημερία των ανθρώπων που δουλεύουν για τη παραγωγή των προϊόντων τους, αλλά και να διασφαλίσουν πως οι καταναλωτές προμηθεύονται τα προϊόντα που επιθυμούν και πως αυτά είναι υγιεινά για αυτούς.

Οι εταιρείες Unilever και Nestle είχαν τις υψηλότερες αποδόσεις, έχοντας αναπτύξει περισσότερες πρακτικές με στόχο την αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών κινδύνων στη τροφική αλυσίδα. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι δύο αυτές εταιρείες αγνοούν τα μεγάλα προβλήματα. Καμία από τις δύο εταιρείες δεν παίρνει μέτρα για την αντιμετώπιση της φτώχειας και την εκμετάλλευση των γυναικών. Η κλίμακα ήταν διαμορφωμένη από το 1 ως το 10 για κάθε τομέα ξεχωριστά. Η Unilever είχε συνολικό αποτέλεσμα από όλους τους τομείς 50 στα 70, ενώ ακολουθούσε η Νestle με 48 στα 70 και η Coca-Cola με 38. Η Kellogg’s έκανε τη μεγαλύτερη πρόοδο από το 2013 και αύξησε τα ποσοστά της κατά 30%. Η Associated British Foods ήρθε τελευταία με αποτέλεσμα 21 στα 70. Το αντίκτυπο των εταιρειών αυτών στη διατροφή αλλά και στο περιβάλλον είναι μεγάλο. Οι εταιρείες δυστυχώς χρειάζεται να εκτεθούν στους καταναλωτές τους για να αναλάβουν δράση. Ένα παράδειγμα, σύμφωνα με την Oxfam, είναι πως το 2014, μόνο μετά την μεγάλη συμμετοχή χιλιάδων καταναλωτών, η General Mills δεσμεύτηκε να θέσει στόχους για την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.

Βικτωρία Αποστολοπούλου

gaia-sense