Νέα λανσαρίσματα και επενδύσεις 1,8 εκατ. ευρώ από την Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια

Τις αγορές του εξωτερικού σημαδεύει η Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια με τη σειρά «Sparta Essences»

Να τοποθετήσει το ελαιόλαδο στο τραπέζι μιας ολοένα αυξανόμενης μερίδας ξένων κυρίως καταναλωτών που αναζητούν πρόσθετα οφέλη υγείας αλλά και γευστικά χαρακτηριστικά που βρίσκονται πιο κοντά στις «κατεστημένες» διατροφικές τους συνήθειες επιχειρεί η εταιρεία Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια με την σειρά «Sparta Essences».

Πρόκειται για μια «οικογένεια» αρτυμάτων εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου με αιθέρια έλαια και αρωματικές ύλες υψηλής βιολογικής αξίας, η οποία, παρότι παρουσιάστηκε εν μέσω της πανδημίας, έγινε δεκτή με ιδιαίτερη θέρμη από το καταναλωτικό κοινό. Γι’ αυτό και το τελευταίο διάστημα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα μέλη, με πιο πρόσφατο το «Sparta Essences Butter».

Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το εν λόγω προϊόν (που έρχεται σε συνέχεια των «Sparta Essences Greek Basil», «Sparta Essences Lemon», «Sparta Essences Oregano», «Sparta Essences White Truffle» και «Sparta Essences Chilli) απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν να στερηθούν τη γεύση του βουτύρου, επιθυμούν όμως να αποφύγουν τα κορεσμένα του λιπαρά. Δίνει, δε, τη δυνατότητα στην εταιρεία να «διεμβολίσει» μια πολυπληθέστερη κατηγορία καταναλωτών.

Πολλά υποσχόμενη αγορά

«Πρόκειται για μια σχετικά νέα και πολύ ενδιαφέρουσα αγορά, η οποία αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, ιδίως στο εξωτερικό. Ολοένα και περισσότεροι ψάχνουν το “κάτι παραπάνω” σε ό,τι αφορά τα οφέλη για την υγεία τους, πέρα από τα ήδη γνωστά που διαθέτει το ελαιόλαδο», εξηγεί στην «ΥΧ» η διευθ. σύμβουλος της Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια ΑΕ, Νίκη Γιαβρόγλου.

«Ξεκινήσαμε πέρυσι το εγχείρημα με τα αιθέρια έλαια ρίγανης και βασιλικού και, βλέποντας τη θετική ανταπόκριση, σταδιακά διευρύναμε την γκάμα μας», σημειώνει η ίδια και προσθέτει ότι η σειρά διατίθεται τόσο ως επώνυμο προϊόν, όσο και σε ιδιωτική ετικέτα για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων. «Εξάγουμε σε 35 χώρες, όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Αμερική, Ουγγαρία, Νορβηγία, Σουηδία, Καναδά κ.ά. και συγκαταλεγόμαστε στους προμηθευτές μεγάλων ελληνικών, αλλά και ξένων σούπερ μάρκετ, γεγονός που αποδεικνύει την παραγωγική μας δυναμικότητα, αλλά και την αξιοπιστία μας», τονίζει η κα Γιαβρόγλου.

Τα επώνυμα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα της Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια, όπως το «Sparta Gold», το «Ananias» (απέσπασε πρόσφατα χρυσό βραβείο στον διαγωνισμό NYIOOC 2021 της Νέας Υόρκης) και το «Sparta Greek Islands» (blend ελαιολάδων από ελληνικά νησιά) διατίθενται κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό και σε επιλεγμένα delicatessen της ελληνικής αγοράς.

Στην τελευταία, η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία μέσω της ιδιωτικής ετικέτας που κάνει για μεγάλα σούπερ μάρκετ. «Στην Ελλάδα έχει πολύ υψηλό κόστος να βρίσκεσαι στο ράφι με δικό σου brand, ως εκ τούτου κρίναμε ότι δεν πρέπει να εστιάσουμε εκεί», σχολιάζει η κα Γιαβρόγλου. Πέραν του ελαιολάδου, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στα σπορέλαια -με πιο γνωστό το σήμα «Λαμπερό»- τα οποία παράγονται στο σπορελαιουργείο της μητρικής Μύλοι Σόγιας ΑΕ.

Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 30% του τζίρου της επιχείρησης, ο οποίος, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε χρονιάς, κινείται μεταξύ 15 και 17 εκατ. ευρώ. Αν και διαθέτει μία εκτενή γκάμα κωδικών για επαγγελματική χρήση, η έκθεσή της στο κομμάτι του ΗΟRECA είναι σχετικά μικρή, γεγονός που αποδείχθηκε… σωτήριο στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. «Ένα από τα παράδοξα της πανδημίας –στη δική μας περίπτωση τουλάχιστον– ήταν η αύξηση των ποσοτήτων, αλλά και του αριθμού των συνεργατών στο εξωτερικό», επισημαίνει η κα Γιαβρόγλου.

Η ίδια εκτιμά ότι το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς ναι μεν προφανέστατα θα οδηγήσει σε αύξηση του εγχώριου κύκλου εργασιών, ωστόσο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα του πιστωτικού κινδύνου, διότι ο κλάδος της εστίασης επλήγη σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Νέα επένδυση 1,8 εκατ. ευρώ

Η Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια αυτό το διάστημα «τρέχει» μέσω του αναπτυξιακού νόμου επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 1,8 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των παραγωγικών και κτηριακών της εγκαταστάσεων. Σύμφωνα με την κα Γιαβρόγλου, η υλοποίηση της επένδυσης θα αυξήσει κατά 30% την αποδοτικότητα των γραμμών οι οποίες ανανεώνονται. Σήμερα η μονάδα εμφιάλωσης έχει δυναμικότητα 30.000 τόνων ετησίως.

Όπως εξηγεί η ίδια, όλα τα προϊόντα της εταιρείας φέρουν τη σφραγίδα της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ», της οποίας αποτελεί μέλος, ενώ τα ελαιόλαδα προέρχονται από τη Μεσσηνία, τη Λακωνία και, σε μικρότερο βαθμό, τη νησιωτική χώρα.

«Συνεργαζόμαστε διαχρονικά με συγκεκριμένους αξιόπιστους παραγωγούς καθώς η σταθερή ποιότητα είναι κάτι που για μας αποτελεί προτεραιότητα», τονίζει η κα Γιαβρόγλου.