Αντιθέσεις: Διαφήμιση στα ΜΜΕ

Πρώτα ψεύδονται και λασπολογούν και μετά ζητάνε κυβερνητική στήριξη

Νέο ΚΕΕΛΠΝΟ ετοιμάζει η ΝΔ με το μοίρασμα των διαφημίσεων

Μία από τις πρώτες δεσμεύσεις αυτής της κυβέρνησης ήταν η πάταξη της αθλιότητας στον χώρο των μίντια και η στήριξη των αξιών που οι προηγούμενοι πέταξαν στην κάλαθο των αχρήστων. Αυτή η δέσμευση λογικό ήταν να ενοχλήσει τα μέσα της αντιπολίτευσης, που από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι και σήμερα επιτίθενται με λάσπη και ψεύδη στον Κυριάκο Μητσοτάκη και στο επιτελείο του. Όταν όμως βλέπουν ότι τα ψεύδη δεν «πουλάνε», τότε ζητούν να αντιμετωπιστούν ως ίσοι και να επιχορηγηθούν με διαφημίσεις από το κράτος. Και η πίτα ολόκληρη, και ο σκύλος χορτάτος δηλαδή.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, το έθεσε ξεκάθαρα: Τα λεφτά των φορογούμενων πολιτών δεν θα φτάσουν σε χέρια που προσπαθούν να πλήξουν μία κυβέρνηση δημοκρατικά εκλεγμένη από αυτούς. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για μία καμπάνια ενημέρωσης και προειδοποίησης του κοινού για την πανδημία του κορωνοϊού, τη στιγμή που, όπως ο ίδιος ο κ. Πέτσας είπε, οι επίμαχες σελίδες «χαρακτηρίζουν το σλόγκαν “Μένουμε Σπίτι” ως “Μένουμε Ταπί”».

Όταν λοιπόν ένα μέσο αποφασίζει αντί για τον κορωνοϊό να ασχοληθεί με τον… κοροϊδοϊό, τότε πώς γίνεται να θέλει να επιλεγεί για την ενημερωτική καμπάνια; Τα προσκείμενα στην αντιπολίτευση μίντια διάλεξαν πλευρά, ακόμα και μπροστά στην απειλή της πανδημίας. Επέλεξαν να σταθούν απέναντι στους πολίτες, για να ασκήσουν μικροπολιτική και να εκμεταλλευτούν μία δύσκολη κατάσταση που άσκησε ασφυκτική πίεση σε πολυάριθμες κυβερνήσεις παγκοσμίως.

Αυτές οι πρακτικές δεν ταιριάζουν στην Ελλάδα του 2020. Όσοι επιμένουν σε σκευωρίες για φαρμακευτικά σκάνδαλα, σε δήθεν γκρίζες υποθέσεις κυβερνητικών στελεχών και σε σκοπιμότητες πίσω από την απειλή μιας πανδημίας, να θεωρούν τους εαυτούς τους τυχερούς που δεν αντιμετωπίζουν ποινικές κυρώσεις για τις αθλιότητες και τα fake news που αναπαράγουν. Εξάλλου, η δημοσίευση της λίστας όσων συμμετείχαν στην ενημερωτική καμπάνια αποδεικνύει ότι αφενός η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να κρύψει, αφετέρου ότι η επιλογή δεν έγινε με πολιτικά κριτήρια αλλά με κριτήρια σοβαρότητας και αξιοπιστίας, μια και αν ψάξει κανείς θα βρει πολλές αριστερές ιστοσελίδες, που ασκούν όμως συγκροτημένη και εμπεριστατωμένη κριτική στην κυβέρνηση και δεν αναλώνονται σε λίβελους και λασπολογίες.

Ε.Κ.

 

 

Ούτε χρόνο δεν έχει προλάβει να κλείσει η κυβέρνηση, και τα προσχήματά της έχουν αρχίσει να καταρρέουν ένα προς ένα, αποκαλύπτοντας το πάρτι διαπλοκής που εξελίσσεται στο παρασκήνιο. Διότι, μόνο ως τέτοιο μπορεί να χαρακτηριστεί η κυβερνητική επιλογή να μη συμπεριληφθούν στην τεράστια διαφημιστική καμπάνια ενημέρωσης για τον κορωνοϊό, που κόστισε 20 εκατομμύρια ευρώ, μέσα τα οποία δεν στηρίζουν την κυβέρνηση, της ασκούν κριτική και ξεσκεπάζουν τα κακώς κείμενά της.

Σε μία απέλπιδα προσπάθεια να αποφύγει τα χειρότερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, χαρακτήρισε ως «αναξιόπιστα» τα επίμαχα sites και έντυπα μέσα και τους καταλόγισε δόλο και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Τα μέσα δηλαδή που έβγαλαν το σκάνδαλο της Νοβάρτις, που βρήκαν την off-shore της Μαρέβας Μητσοτάκη, που έβγαλαν τη Λίστα Λαγκάρντ και το ίδιο το σκάνδαλο του ΚΕΕΛΠΝΟ, ξαφνικά έγιναν αναξιόπιστα και ανάξια στήριξης.

Έστω, όμως, ότι αυτά ήταν αναξιόπιστα. Είναι απορίας άξιο, τότε, ποια μέσα θεωρούν ο κ. Πέτσας και η κυβέρνηση ως αξιόπιστα. Διότι, αν κάποιος ρίξει μια ματιά στη λίστα που δημοσιεύθηκε, μόνο αξιοπιστία δεν θα βρει. Από άδειο blog ιδιοκτησίας του Μένιου Φουρθιώτη, μέχρι site που χρησιμοποιούσε ο Βελόπουλος για να πουλήσει τις κηραλοιφές του, επελέγησαν για την καμπάνια. Ακόμα και ιστοσελίδα της ομογένειας πήρε διαφήμιση, που δεν είναι καν στην Ελλάδα! Για ποιον λόγο έπρεπε να ενημερωθούν οι ομογενείς για το «Μένουμε Σπίτι», από τη στιγμή που οι πτήσεις είχαν παγώσει; Ο κάθε νοήμων άνθρωπος καταλαβαίνει ότι εδώ δεν πρόκειται για καμπάνια ενημέρωσης του κόσμου, αλλά για καμπάνια οικονομικής στήριξης ημετέρων. Ο διαμοιρασμός των 20 εκατομμυρίων σε ιστοσελίδες που δεν ανήκουν στο online μητρώο των μέσων που τηρούν προϋποθέσεις για να δικαιούνται κρατική διαφήμιση, από μόνο του αποτελεί παρανομία.

Αντί της παραιτήσεώς του, λοιπόν, ο κ. Πέτσας συνεχίζει ένα τροπάρι αποσύνθεσης της αξιοπιστίας όσων μέσων δεν επελέγησαν.

Και το γεγονός ότι όσοι βρίσκονται μέσα στη λίστα δεν έχουν αναδείξει το μείζον αυτό θέμα, επιβεβαιώνει τη σχέση διαπλοκής που εκ νέου επιχειρεί να στήσει η κυβέρνηση με το μιντιακό κατεστημένο.

Ε.Σ.