Αντιθέσεις: Δημοτικά σχολεία

Ανοίγουν τα δημοτικά επιστρέφουμε στην κανονικότητα

Ούτε οι ίδιοι δεν ξέρουν γιατί άνοιξαν τα σχολεία

Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές της επιστροφής στην κανονική ζωή και στην καθημερινότητα, μετά τη δύσκολη για όλους και τραγική για πολλούς συμπολίτες μας περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού, είναι η επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Με το έναυσμα να έχει ήδη δοθεί με τα γυμνάσια και τα λύκεια, λογικό και επόμενο είναι να έρθει η σειρά των δημοτικών. Η υπουργός Παιδείας έχει λάβει γνώση, έγκριση, αλλά και μέτρα για αυτό το βήμα. «Τα παιδιά είναι ήδη έξω, στις γειτονιές. Είναι πιο ασφαλή στο σχολείο.

Δεν υπάρχει καλύτερος χώρος για να μάθουν πώς θα τροποποιηθεί κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους, για να προσέχουν τους εαυτούς τους και τους άλλους», τόνισε -ορθά- η υπουργός. Και πράγματι, με τα μέτρα να έχουν τηρηθεί υποδειγματικά σε γυμνάσιο και λύκειο, και με το ομόφωνο «πράσινο φως» των λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας, δεν υπάρχει κανένας λόγος πλέον ούτε να πιέζονται τα παιδιά, που είναι τόσες ημέρες κλεισμένα μέσα στο σπίτι, ούτε να πιέζονται και οι γονείς τους, που οι εργασιακές τους υποχρεώσεις έχουν κατά πάσα πιθανότητα επανέλθει στο έπακρο.

Να θυμίσουμε ότι οι ίδιοι φόβοι είχαν εκφραστεί και για το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων και μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει ούτε ένα κρούσμα. Σίγουρα ένα κάποιο ρίσκο πάντα θα ελλοχεύει, όμως είναι προτιμότερος ο έλεγχος αυτού του ρίσκου, με σχολαστική καθαριότητα των αιθουσών και ειδικά μέτρα προστασίας των μαθητών, από το να κινδυνεύσει ολόκληρη η επόμενη χρονιά, εξαιτίας της πολύμηνης απουσίας των παιδιών από τα θρανία. Σε τέτοιες νεαρές ηλικίες, έξι μήνες απουσίας (εάν υποθέσουμε ότι γυρνούσαν κατευθείαν τον Σεπτέμβρη στα σχολεία) θα έκαναν σίγουρα κακό στα παιδιά όχι μόνο σε ό,τι αφορά την εκπαίδευσή τους, αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς.

Παράλληλα, επί τάπητος έχει τεθεί το ζήτημα ανοίγματος των σχολείων νωρίτερα από την 1η Σεπτέμβρη, ώστε τα παιδιά να μην κινδυνεύσουν να αποκτήσουν μαθησιακές «τρύπες», που μπορεί αργότερα να τις βρουν μπροστά τους. Διότι, όπως και σε όλους τους άλλους τομείς, έτσι και στην εκπαίδευση, προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι ο κάθε πολίτης, ενήλικας και μη.

Ε.Κ.

 

Άνοιξαν τα γυμνάσια και τα λύκεια και πάνω από τους μισούς μαθητές δεν πήγαν, καθώς φοβούνται, και οι ίδιοι, και οι γονείς τους. Τώρα ανοίγουν και τα δημοτικά, από την 1η και μέχρι τις 26 Ιούνη, και μάλιστα οι μαθητές θα πηγαίνουν μέρα παρά μέρα, που σημαίνει ότι θα κάνουν συνολικά 13 μέρες σχολείου! Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, και που ο ΣΥΡΙΖΑ ανέδειξε, είναι το αν πράγματι αξίζει να ρισκάρουν την υγεία χιλιάδων ανθρώπων για 13 μέρες σχολείου. Αν κολλήσει ένα παιδί, θα κολλήσει τους συμμαθητές του και μετά θα κολλήσουν και οι οικογένειες των παιδιών της τάξης και όλοι θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα 14 ημερών, μία περισσότερη από τις ημέρες σχολείου.

Το δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι το γιατί επιλέγουν να ανοίξουν και τα δημοτικά. Στα δημοτικά δεν υπάρχουν εξετάσεις, δεν υπάρχουν πανελλήνιες, δεν είναι απαραίτητες οι παρουσίες για να περάσει το παιδί στην επόμενη τάξη. Η επιλογή του υπουργείου να πει ψέματα για τα ποσοστά προσέλευσης των μαθητών στα γυμνάσια και στα λύκεια (από 40% που πραγματικά το «εξύψωσαν» στο 60%), στηλιτεύτηκε έντονα από τον Νίκο Φίλη, την ώρα που οι καθηγητές κάνουν λόγο για σχολεία-φαντάσματα, γεμάτα εκπαιδευτικούς και άδεια από μαθητές.

Θέλει η κα Κεραμέως να «γίνει η κρίση ευκαιρία», όπως λέει το κυβερνητικό μότο. Μα, για να γίνει ευκαιρία, δεν θα ήταν προτιμότερο να εκμεταλλεύονταν το lockdown για να αναβαθμίσουν τις σχολικές εγκαταστάσεις, για παράδειγμα, αντί να βάζουν στις αίθουσες τους ίδιους μαθητές που τους απαγορεύουν να κάθονται τα βράδια στις πλατείες;

Ακόμα και το επιχείρημα ότι οι γονείς πρέπει να επιστρέψουν στις δουλειές τους καταρρίπτεται εκ των έσω, μια και τα ολοήμερα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου και μετέπειτα θα συζητηθεί για το αν θα ανοίξουν. Ποιο το όφελος, λοιπόν;

Η έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού είναι για ακόμη μία φορά ηλίου φαεινότερη. Αντί το υπουργείο Παιδείας να επικεντρωθεί στο πώς θα αναπληρώσει τους χαμένους μήνες την επόμενη χρονιά, στοιβάζει εκ νέου τους μαθητές στις αίθουσες για ελάχιστες ημέρες, θέτοντας σε κίνδυνο να αποβεί μάταια η καραντίνα των τελευταίων μηνών. Η κα Κεραμέως καλό θα είναι κάποια στιγμή να αποφασίσει να παρουσιαστεί στον κοινοβουλευτικό έλεγχο και να απαντήσει στις τοποθετήσεις του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς προς το παρόν κινδυνεύει να… κοπεί από απουσίες.

Ε.Σ.