Αντιθέσεις: Δυστύχημα στα Τέμπη

Ώρα δράσεων, ώρα αλλαγών, ώρα ευθυνών για τον ΟΣΕ

Επιχείρηση συγκάλυψης με ημίμετρα και ψέματα

Τα πράγματα στη θέση τους έβαλε ο υπουργός Επικρατείας, στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. Κατά τη διάρκειά της, φάνηκε η διάθεσή του για ψύχραιμη αποτίμηση των αιτίων της τραγωδίας, η πανεπιστημιακή του «κουλτούρα», αλλά και η ετοιμότητά του να δεχθεί πυρά και να δώσει όσο γίνεται πιο ειλικρινείς απαντήσεις. Όπως τόνισε λοιπόν ο υπουργός, η κυβέρνηση αυτήν τη στιγμή πιέζει ασφυκτικά ώστε να κλείσουν δύο μέτωπα ταυτόχρονα: Αυτό της ασφάλειας των τρένων και αυτό της άμεσης επαναλειτουργίας του δικτύου, το οποίο από τη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη έχει «παγώσει».

«Η οδύνη πρέπει να βρει κάθαρση» ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης και ανακοίνωσε άμεσα αλλαγές στις ηγεσίες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Και αν υπάρχουν κάποια συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από τα μέχρι στιγμής δεδομένα, αυτά είναι τα εξής:

Πρώτον, το δυστύχημα είναι αποτέλεσμα όχι μόνο των παθογενειών του ΟΣΕ, αλλά και ανθρώπινου λάθους. Ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά τρία επίπεδα ασφαλείας τα οποία ή τηρήθηκαν αμελώς, ή δεν τηρήθηκαν καθόλου το μοιραίο βράδυ.

Δεύτερον, αυτές οι παθογένειες που ταλανίζουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο εδώ και κοντά 30 χρόνια δημιούργησαν μια ωρολογιακή βόμβα, η οποία έσκασε στα χέρια της παρούσας κυβέρνησης. Και αυτό δεν είναι προσπάθεια δικαιολόγησης της κατάστασης, αλλά γεγονός. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας γνώριζε τις τρομερές ελλείψεις προσωπικού, που δημιουργήθηκαν κυρίως επί ΣΥΡΙΖΑ και προσπάθησε να αναπληρώσει τα κενά όσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορούσε, όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης.

Τρίτον, οι ευθύνες που ανέλαβαν από την πρώτη στιγμή ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν σταματούν στις παραιτήσεις, ούτε κρύβονται πίσω από ανθρώπινα λάθη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δεσμευθεί ότι το θέμα θα διερευνηθεί σε βάθος ώστε να αποκαλυφθούν τα κακώς κείμενα τόσο της παρούσας, όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ήδη ο εισαγγελέας,
κ. Ντογιάκος, ζήτησε τη δικογραφία του δυστυχήματος στο Άδενδρο το 2017, ενώ διερευνάται και η σύμβαση 717 για την ασφάλεια των τρένων, που από το 2014 και μέχρι το 2019 παρέμενε ουσιαστικά στα συρτάρια του υπουργείου Μεταφορών. Όλα θα έρθουν στο φως.

Ε.Κ.

 

Η Ελλάδα βράζει. Πριν από λίγες ημέρες, εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου ξεχύθηκαν στους δρόμους από άκρη σε άκρη της χώρας, ως αποτέλεσμα όχι μόνο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αλλά και της τραγικής επιχείρησης συγκάλυψης που εξαπέλυσε η κυβέρνηση.

Αποτελεί πλέον συνήθεια για τη Νέα Δημοκρατία να βγάζει εαυτόν από το κάδρο των ευθυνών με κάθε δυνατό τρόπο, στηριγμένη στη μονοφωνική ενημέρωση που αξιολογείται στις τελευταίες θέσεις διεθνώς. Για τους 40.000 νεκρούς της πανδημίας φταίνε οι απείθαρχοι και ατομιστές Έλληνες, για την ακρίβεια και την κρίση ενέργειας φταίει η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία, για τις παρακολουθήσεις φταίει ο ανιψιός του πρωθυπουργού και κάποια απροσδιόριστα κυκλώματα. Και τώρα, για το δυστύχημα στα Τέμπη φταίει ο σταθμάρχης.

Το «τραγικό ανθρώπινο λάθος» στο οποίο αναφέρθηκε αρχικά ο κ. Μητσοτάκης εξόργισε τους πολίτες και ανάγκασε τον ίδιο να ζητήσει μια καθυστερημένη «συγνώμη», η οποία ούτε έπεισε, ούτε συγκίνησε κανέναν. Παράλληλα, ξεκίνησε μία οργανωμένη προσπάθεια επίρριψης ευθυνών στις προηγούμενες κυβερνήσεις και κυρίως στον ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που η Νέα Δημοκρατία επιστρατεύει ψεύδη για να υποστηρίξει τα λεγόμενά της. Προς αποκατάσταση λοιπόν της αλήθειας, έχουμε και λέμε:

Πρώτον, ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι η σύμβαση 717 του 2014 ολοκληρώθηκε κατά 30% από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και κατά 70% από τη Νέα Δημοκρατία. Η αλήθεια είναι ότι το 68% της σύμβασης είχε ολοκληρωθεί το 2018, ενώ οι παρατάσεις της έγιναν με υπογραφή του παραιτημένου υπουργού κ. Καραμανλή.

Δεύτερον, ο κ. Γεραπετρίτης μίλησε για υποστελεχωμένο ΟΣΕ, απόρροια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ξεχνώντας πως η Ελλάδα βρισκόταν τότε ακόμη υπό μνημονιακή εποπτεία, όπου οι προσλήψεις στο Δημόσιο γίνονταν με το σταγονόμετρο, χάρη και στη ΝΔ, μεταξύ άλλων.

Τέλος, παρά τις προσπάθειες των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ να παρουσιαστεί η συνέντευξη Τύπου του υπουργού ως επιτυχία, η αλήθεια είναι πως από την πρώτη στιγμή φάνηκε ανέτοιμος να απαντήσει στον καταιγισμό ερωτήσεων που δεχόταν, με αποτέλεσμα να χάσει την ψυχραιμία του, ενώ του ξέφυγε και ένα «δεν θα τελειώσουμε ποτέ» στο μικρόφωνο, το οποίο κατέδειξε το πραγματικό πρόσωπο και του υπουργού, αλλά και της κυβέρνησης που υπηρετεί.

Ε.Σ.