Αντιθέσεις: Θρησκευτικά στα σχολεία

-Διαφήμιση-

Η ΝΔ θέλει σχολείο σε ρόλο κατηχητικού

Ο Σύριζα περιφρονεί την ορθοδοξία και τον Θεό

Ούτε τα προσχήματα δεν κρατάνε πια στην προσπάθειά τους να αφαιρέσουν οποιοδήποτε ψήγμα προοδευτικότητας έχει μείνει στην Παιδεία από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αλλά κι από παλιότερες δικές τους κυβερνήσεις. Κρύφτηκαν πίσω από την απόφαση του ΣτΕ και κατάργησαν τη διδαχή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας πέραν του ορθόδοξου χριστιανισμού. Και όχι μόνον αυτό, αλλά αύξησαν τις ώρες διδασκαλίας και έκαναν το μάθημα υποχρεωτικό, αφαιρώντας δηλαδή το δικαίωμα της επιλογής ακόμα και από αλλόθρησκους ή άθρησκους. Ή χριστιανισμός ή χάος, λοιπόν.

Το σχολείο αναλαμβάνει και ρόλο κατηχητικού, όσο κι αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον ορισμό του μαθήματος των «Θρησκευτικών», το οποίο χάνει την έννοια της θρησκείας και επικεντρώνεται μόνο σε μία από αυτές. Η υπουργός Παιδείας αρνείται να δεχθεί πως η Εκκλησία πλέον δεν πρέπει να διαδραματίζει κανέναν ρόλο στην παιδεία, και κάνει ό,τι μπορεί για να επιστρέψει ο θρησκευτικός μεσαίωνας στις αίθουσες διδασκαλίας.

Για του λόγου το αληθές, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει κληθεί να αλλάξει όχι μόνο τα Προγράμματα Σπουδών που έγιναν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και όλα όσα καταρτίστηκαν πριν από το 1998 (για το Λύκειο) και πριν από το 2003-2006 (Δημοτικό-Γυμνάσιο). Με λίγα λόγια, προσπαθεί να προσαρμόσει το μάθημα των Θρησκευτικών σε προδιαγραφές υπαγορευμένες κοινωνικά και θρησκευτικά πριν από 40 και 50 χρόνια!

Είναι τόσο κατάφωρα οπισθοδρομική η επιβολή αυτού του συντηρητικού συστήματος, που η επιτροπή που υπογράφει την επίμαχη εισηγητική έκθεση μπαίνει από μόνη της σε ρόλο απολογούμενου, τονίζοντας πως το πρόγραμμα εκμάθησης πολλών θρησκειών ναι μεν καταργείται, αλλά αυτό γίνεται μόνο εξαιτίας της απόφασης του ΣτΕ και πως κατά τα άλλα ήταν ένα επιτυχημένο πρόγραμμα που άνοιξε νέους δρόμους σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες της χώρας.

Παρ’ όλα αυτά, χωρίς καμία παραίτηση, καμία έστω ένδειξη διαμαρτυρίας, η επιτροπή προχώρησε σε σκοταδιστικές μεταρρυθμίσεις, κάνοντας το μάθημα δίωρο συνεχόμενο, αφαιρώντας από το Δημοτικό όλες τις αναφορές σε άλλες θρησκείες και βάζοντας μόνο μερικά χωρία για το Ισλάμ ή τον βουδισμό στη Β’ Λυκείου, που σημαίνει ότι τα παιδιά θα διδαχθούν για πρώτη φορά την πολυπολιτισμικότητα στα 17 τους χρόνια. Δυστυχώς, δεν πρόκειται για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά για εκκολαπτήριο ξενοφοβίας, συντηρητισμού και θρησκευτικού φανατισμού.

Ε.Σ.

Είναι πολύ εύκολο για την πρώην κυβέρνηση να κρίνει από την ασφάλεια που της παρέχει ο αντιπολιτευτικός της ρόλος, ειδικά όταν όλοι γνωρίζουμε πού οδήγησε τη χώρα ο ΣΥΡΙΖΑ με αυτή την έμφυτη αντιπάθεια προς τους θεσμούς, τις αποφάσεις τους και την ελληνορθόδοξη παράδοση.

Το ΣτΕ πήρε μία απόφαση, την οποία μάλλον η αντιπολίτευση θα εξυμνούσε, αν δεν ερχόταν σε άμεση αντίθεση με το δικό της νομοθέτημα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ποιόν του τελευταίου. Η αντικειμενικότητα του Συμβουλίου Επικρατείας, όμως, δεν αμφισβητείται και οι αποφάσεις του επιβάλλουν έναν μόνο δρόμο, αυτόν της συμμόρφωσης.

Η διεύρυνση του θρησκευτικού μορφώματος των νέων με την ενίσχυση του ορθόδοξου χριστιανισμού, μόνο σωστή μπορεί να χαρακτηριστεί. Η χώρα διανύει δύσκολες εποχές, εποχές που απαιτούν ενωτικές κινήσεις. Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γαλουχηθούν οι μελλοντικοί Έλληνες πολίτες, από το να μάθουν από μικροί για τις αρετές του Χριστού και τη δύναμη της Ορθοδοξίας.

Όσοι κακοπροαίρετοι, δήθεν προοδευτικοί, και του γνωστού αριστερού χώρου, αρέσκονται στο να κάνουν σχόλια περί επιστροφής στον μεσαίωνα, καλύτερα να κοιτάξουν πρώτα τη δική τους καμπούρα και να επανεξετάσουν τις δικές τους πολιτικές, που έφεραν τη χώρα στα όρια της διάσπασης. Η συνύπαρξη και ο σεβασμός προς τον διπλανό μας αποτελεί αναφαίρετο μέρος της χριστιανικής ορθόδοξης παράδοσης και η διδασκαλία τους μέσω αυτής θα μπορεί να είναι έως και λυτρωτική για τις δύσκολες ώρες που περνάει ο καθένας μας, είτε μικρός, είτε μεγάλος.

Δεν νοείται Έλληνας πολίτης να μη γνωρίζει τη θρησκευτική ιστορία του τόπου του, άμεσα συνυφασμένη με όλα τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν την Ελλάδα. Οι μαθητές πρέπει πρώτα να γνωρίσουν, ώστε μετέπειτα να επιλέξουν τον δρόμο τους, πλήρεις γνώσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση συνεπικουρεί και η απόφαση της επιτροπής οι εκδρομές θρησκευτικού χαρακτήρα να γίνονται μόνο σε εκκλησίες πλέον και όχι σε τόπους λατρείας άλλων θρησκειών, τις οποίες ούτως ή άλλως οι μαθητές θα διδαχθούν στο λύκειο. Έτσι, μετά το πέρας της περιόδου υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ο κάθε μαθητής θα μπορεί ελεύθερα να επιλέξει τον δρόμο του. Δεν είναι απαραίτητο να είναι κάποιος καλός χριστιανός για να είναι καλός πολίτης. Είναι, όμως, απαραίτητο να γνωρίζει πως το ένα πολλές φορές συνεπάγεται το άλλο.

Ε.Κ.

 

-Διαφήμιση-