Αντιθέσεις: Τραίνα

Με αίσθημα ευθύνης η επανεκκίνηση των τραίνων

Με κομπάρσους κυβερνητικούς το πρώτο δρομολόγιο

Άπλετο φως στα αίτια της τραγωδίας, επανεκκίνηση δρομολογίων και ανάταξη της ασφάλειας. Αυτές ήταν οι βασικές προτεραιότητες που αποτέλεσαν την κινητήριο δύναμη για την προσπάθεια της κυβέρνησης, ώστε ο ΟΣΕ να γίνει καθολικά και με βάση τα διεθνή standards ασφαλής και οι Έλληνες να αποκτήσουν και πάλι εμπιστοσύνη στα μέσα σταθερής τροχιάς της χώρας.

Πριν από λίγες ημέρες, το πρώτο δρομολόγιο για τη Βόρεια Ελλάδα ξεκίνησε, με επιβάτες όχι μόνο πολίτες, αλλά και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, του ΟΣΕ και της Hellenic Train. Ο υπουργός Επικρατείας, μάλιστα, Γιώργος Γεραπετρίτης, πριν συμβολικά ανέβει στο πρώτο βαγόνι του συρμού, ανέλυσε τις κινήσεις που έγιναν, αλλά και τις κινήσεις που απομένει, βάσει προγράμματος, να γίνουν.

Η έρευνα για τα αίτια της σύγκρουσης προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς και «σύντομα αναμένεται να έχουμε αποτελέσματα», τόνισε ο υπουργός. Παράλληλα, εξαντλείται κάθε περιθώριο από όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε οι συμβάσεις σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, που καλύπτουν ολόκληρο το δίκτυο, να ολοκληρωθούν το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Για όλα αυτά έχουν δεσμευθεί τόσο η κυβέρνηση, όσο και ο πρωθυπουργός προσωπικά. Πρόκειται για μια δέσμευση μεγάλη απέναντι στην κοινωνία, αλλά ακόμα μεγαλύτερη απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων. Η ρωγμή που δημιουργήθηκε στην εμπιστοσύνη του κόσμου στον ΟΣΕ μετά τα Τέμπη παραμένει το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί, και θα κερδηθεί, όσες προσπάθειες κι αν χρειαστούν. Ήδη, και μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, έχουν τοποθετηθεί δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, τα τρένα κινούνται με μειωμένη ταχύτητα και υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για όλο το μήκος της γραμμής, όπως π.χ. αυστηρά ένα τρένο τη φορά μέσα σε σήραγγα.

Όλα αυτά καθιστούν τον σιδηρόδρομο αισθητά πιο ασφαλή. Και η απτή απόδειξη της εμπιστοσύνης που έχει η κυβέρνηση στο σχέδιό της είναι η ύπαρξη στελεχών της στο πρώτο αυτό δρομολόγιο. Πρόκειται για στελέχη που χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά το τρένο πριν από το δυστύχημα, και δεν έχουν λόγο να σταματήσουν να το χρησιμοποιούν τώρα.

Το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, όμως, πιάστηκε από τις δηλώσεις τους στα κανάλια και χωρίς, καμία αίσθηση για τη σοβαρότητα της κατάστασης, ξεκίνησε να πετάει λάσπη στον ανεμιστήρα, δείχνει από μόνο του την αμηχανία στην οποία η αντιπολίτευση βρίσκεται, απέναντι στις πράξεις της κυβέρνησης.

Ε.Κ.

Σε ένα άνευ προηγουμένου προπαγανδιστικό φιάσκο εξελίχθηκε το πρώτο δρομολόγιο τρένου μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Προπαγανδιστικό, διότι στο τρένο ανέβηκαν υπουργοί και στελέχη της κυβέρνησης ως απόδειξη ότι εμπιστεύονται πλέον τον ΟΣΕ, και φιάσκο διότι αποδείχθηκαν… κομπάρσοι που υποδύονταν τους πολύ ευχαριστημένους με τις εξελίξεις πολίτες, κάνοντας δηλώσεις στα κανάλια!

Πρώτος… πολίτης τον οποίο βρήκε η τηλεοπτική κάμερα μέσα στο τρένο είναι ο αναπληρωτής γραμματέας διεθνών ζητημάτων της ΝΔ και διευθυντής επικοινωνίας της ΚΕΔΕ, Λευτέρης Μωυσιάδης, ο οποίος στις δηλώσεις του τα βρήκε όλα καλά, ενώ δεν δίστασε να αναφέρει πως «δεν μπορείς να έχεις συνεπιβάτη τον φόβο».

Τον δεύτερο «πολίτη» πέτυχε η κάμερα στην αποβάθρα. Πρόκειται για τον συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ Ζαχαρία Στουρνάρα, ο οποίος πριν από λίγο καιρό είχε κόψει στον «αέρα» εργαζόμενο του σιδηροδρόμου στη Λάρισα, παρουσία του υφυπουργού, Μ. Παπαδόπουλου, ο οποίος γκρέμιζε με δύο προτάσεις το αφήγημα περί ύπαρξης τηλεδιοίκησης.

Θα ήταν αστείο, αν δεν ήταν τραγικό και ενδεικτικό του πανικού στον οποίο έχει περιέλθει σύσσωμο το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έχει περάσει λίγο πάνω από ένας μήνας από τότε που η Ελλάδα θρήνησε 57 νεκρούς και αντί η κυβέρνηση να κρατήσει χαμηλό προφίλ, να δείξει ότι έχει έστω και μία στοιχειώδη επίγνωση του πόσο βαρύ παραμένει το κλίμα με τα τρένα και της σοβαρότητας της κατάστασης που επικρατεί στο δίκτυο, προτίμησε να μετατρέψει το πρώτο και σημαντικότερο δρομολόγιο μετά το δυστύχημα σε επικοινωνιακή φιέστα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο πρώτο βαγόνι ανέβηκε συμβολικά ο Γιώργος Γεραπετρίτης, αφού έκανε βαρύγδουπες δηλώσεις για το πώς όλα πάνε βάσει προγράμματος και πώς ήδη τα δρομολόγια είναι ασφαλή. Όμως, η δύναμη του συμβολισμού του φαίνεται πως δεν ήταν αρκετή για να φτάσει μέχρι την Καλαμπάκα, όπου κατευθυνόταν το τρένο, καθώς ο υπουργός κατέβηκε γρήγορα-γρήγορα στην Οινόη, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα!

Δεν είναι η πρώτη φορά που στελέχη της ΝΔ εμφανίζονται ως «τυχαίοι πολίτες» και πλέκουν το εγκώμιο των κυβερνητικών πεπραγμένων. Αυτήν τη φορά, όμως, το κάνουν πατώντας πάνω στο πιο πολύνεκρο δυστύχημα στην ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου. Υποτιμώντας τους νεκρούς, υποτιμώντας και τη νοημοσύνη των πολιτών. Αλλά αυτό που δεν θα μπορέσουν να υποτιμήσουν θα είναι το εκλογικό αποτέλεσμα στις επικείμενες εκλογές.

Ε.Σ.