«Οφείλουμε να εκπαιδεύσουμε τους μελλοντικούς μας καταναλωτές ελαιολάδου»

kabouris-elies
O διευθύνων σύμβουλος της E-LA-WON, Γιάννης Καμπούρης, μοιράζεται τα μυστικά για επιτυχημένες εξαγωγές επώνυμου ελαιολάδου, αντιστρέφοντας την παγιωμένη τακτική του «χύμα»

Σχολεία… ελαιολάδου και μελιού, βάζοντας το λιθαράκι του στον δρόμο της νεανικής επιχειρηματικότητας, οραματίζεται και προετοιμάζεται να πραγματοποιήσει σύντομα ο διευθύνων σύμβουλος της E-LA-WON, Γιάννης Καμπούρης. Φιλόλογος, με πάθος για την ελαιοκαλλιέργεια, ανακαλύπτει νέες αγορές (Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, Αμερική, ΗΑΕ) και διηγείται στην «Ύπαιθρο Χώρα» πώς κατάφερε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα να δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name και να μπει δυναμικά ταυτόχρονα στην παραγωγή μελιού, στο βιολογικό ελαιόλαδο, αλλά και στα αλείμματα. Παράλληλα, μοιράζεται τα μυστικά για επιτυχημένες εξαγωγές επώνυμου ελαιολάδου, αντιστρέφοντας την παγιωμένη τακτική του «χύμα».

Πείτε μας λίγα λόγια για το πώς γεννήθηκε το «E-LA-WON» και την πορεία του μέχρι σήμερα.

Καθ’ ότι φιλόλογος, με μάγεψε ο πολιτισμός των Αρχαίων Μυκηνών, έτσι με τη συλλαβογραφική απόδοση E-LA-WON στη Γραμμική Β, εδώ και 3.500 χρόνια ήταν το ελληνικότατο ΕΛΑΙΟΝ. Επίσης, τα δενδρύλλια μας που κοσμούν τους ιδιόκτητους ελαιώνες προέρχονται από τις Μυκήνες, οπότε η επωνυμία είναι ταυτόσημη και επίκαιρη με την περιοχή.

Όσον αφορά την ενασχόληση με το ελαιόλαδο και το μέλι, είναι συνυφασμένη με τα παιδικά βιώματα και τη νοσταλγία της φύσης και της μάνας γης. Πάντα με γοήτευε το επιχειρείν. Το να δημιουργήσεις μια εταιρεία και να την προωθήσεις χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Πρέπει να πιστεύεις σε ό,τι κάνεις, να το ποθείς, να το οραματίζεσαι. Έτσι και το E-LA-WON μεγάλωσε και έγινε πλέον ισχυρό brand, γιατί το περιβάλαμε με αγάπη και αφοσίωση.

Γιατί εξάγουμε κυρίως χύμα ελαιόλαδο; Τι λάθος κάνουμε;

Όταν βλέπουμε μόνο τα νούμερα και διαπιστώνουμε ότι πρώτη χώρα που εξάγουμε είναι η Ιταλία πρέπει να μας πιάνει θλίψη, γιατί το 70% της παραγωγής μας το διαθέτουμε «χύδην» στους Ιταλούς, οι οποίοι το αναμειγνύουν με άλλα ελαιόλαδα και το προωθούν ως ιταλικό. Αυτό, λοιπόν, είναι ένα τεράστιο λάθος τόσο των παραγωγών, που δεν καρπώνονται την προστιθέμενη αξία από την εμφιάλωση, όσο και αρμοδίων του εκάστοτε κρατικού φορέα, που δεν δίνουν ειλικρινή κίνητρα να προβάλει και να υποστηρίξει ένα ποιοτικό ελληνικό προϊόν που με τη βιοποικιλότητα της χώρας μας καθίσταται άριστο. Και όταν το 80% της συνολικής μας παραγωγής είναι έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και δεν το εκμεταλλευόμαστε επαρκώς, χάνουμε σημαντικά έσοδα ως χώρα.

Με αφορμή την υποχρεωτική χρήση, από 1η Ιανουαρίου 2018, μη επαναγεμιζόμενων φιαλών ελαιολάδου στον εστίαση, λανσάρατε μια νέα συσκευασία ελαιολάδου σε σπρέι. Ποια η ανταπόκριση σε αυτό το νέο προϊόν; Ποιες οι αντιδράσεις στο εξωτερικό;

Η E-LA-WON –πέραν του κοινού 100 ml κουτιού– έχει λανσάρει μια luxury συσκευασία που απευθύνεται σε gourmet εστιατόρια, αλλά και γενικότερα στον χώρο της εστίασης με μια καινοτόμα συσκευασία σε φιάλη αρώματος. Την προωθούμε με μεγάλη επιτυχία ως «Αρώματα ελαιολάδου E-LA-WON σε συσκευασία κολόνιας». Φυσικό ήταν στα ελληνικά ΜΜΕ να έχει πρωτεύοντα ρόλο, όμως και οι αντιδράσεις στο εξωτερικό ήταν ενθουσιώδεις και ενθαρρυντικές, γι’ αυτό και η εταιρεία μας προβαίνει σε νέα τυποποίηση, για να ικανοποιήσει το πελατειακό και καταναλωτικό κοινό. Μην ξεχνάμε την απήχηση που θα έχει στο τουριστικό κοινό, καθώς με 50 ml μεταφέρεται και στη χειραποσκευή.

Δίπλα στο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το αγουρέλαιο και τη luxury σειρά, διαθέτετε και άλλα προϊόντα διατροφής, όπως το me-Li, αλείμματα (SE-RI-NO). Πείτε μας λίγα λόγια για την επέκταση της γκάμας των προϊόντων σας και για τα μελλοντικά σας σχέδια.

Η εταιρεία μας πλέον διαχειρίζεται 19 κωδικούς. Πέραν από τον ηγετικό ρόλο στα luxury και premium αγουρόλαδα με Ισχυρισμό Υγείας και 35 βραβεία, εδραιώνεται και στον χώρο του μελιού και των pesto.

Η γκάμα των προϊόντων συνεχώς αυξάνεται και επεκτείνεται. Τα μονοποικιλιακά μέλια της E-LA-WON έχουν αποσπάσει κολακευτικά σχόλια και βραβεύσεις στον Διαγωνισμό του Great Taste και βεβαίως φέτος προσθέσαμε και τη σπάνια ποικιλία me-Li βανίλιας Ελάτης, το οποίο ως γνήσιο μέλι ιριδίζον και χρώμα καραμέλα είχε αρκετά χρόνια να παρουσιαστεί, γι’ αυτό και θα το λανσάρουμε ως limited edition, σε ειδικό target group. Επιπλέον, τα pesto έχουν ιδιαίτερη θέση, πλέον, τόσο στα delicatessen όσο και στους σεφ, ως έτοιμα προϊόντα για συνοδευτικά ποτών.

Το 70% της παραγωγής μας το διαθέτουμε «χύδην» στους Ιταλούς, οι οποίοι το αναμειγνύουν με άλλα ελαιόλαδα και το προωθούν ως ιταλικό.
Το 70% της παραγωγής μας το διαθέτουμε «χύδην» στους Ιταλούς, οι οποίοι το αναμειγνύουν με άλλα ελαιόλαδα και το προωθούν ως ιταλικό.

Προσθέτουμε, ακόμη, στο πλατό των ελαιολάδων το «μοναδικό blend» με μπουκέτο αρωμάτων από ποικιλίες κουτσουρελιάς – μεγαρίτικης και Αμφίσσης, για να συνοδεύει ψάρι και σαλάτες.

Τέλος, με το νέο βιολογικό ελαιόλαδο, το οποίο θα παρουσιάσει σε ειδικό event, η εταιρεία μας μπαίνει δυναμικά και στον χώρο των βιολογικών προϊόντων.

Κλείνοντας, τα μελλοντικά σχέδιά μας είναι να εκπαιδεύσουμε τους μελλοντικούς καταναλωτές μας μέσα από τη βιωματική εμπειρία της γευσιγνωσίας με το «E-LA-WON Olive oil & Honey school» στα σχολεία, μεταλαμπαδεύοντας στους νέους, μέσα από ζωντανά παραδείγματα, την αξία του αγροδιατροφικού τομέα, μέσα από την αγορά των Healthy Foods και εστιάζοντας στη νεανική επιχειρηματικότητα.

Πού κρύβεται, κατά τη γνώμη σας, το μυστικό για επιτυχημένες εξαγωγές ελαιολάδου;

Το μυστικό για επιτυχημένες εξαγωγές κρύβεται στην εξής διαδρομή, που πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα:

  • Καθορίζουμε την παραγωγή και πιστοποιούμε το προϊόν.
  • Δημιουργούμε επαγγελματικές ιστοσελίδες.
  • Επιδιώκουμε μέσα προβολής όπως διαδίκτυο, newsletters, εκθέσεις, B2B συναντήσεις.
  • Επιλέγουμε τις χώρες–στόχους και εντοπίζουμε καταναλωτικό κοινό με έρευνα αγοράς.
  • Διαχειριζόμαστε το πελατολόγιο. τηρώντας τη ρήση «και η σκόνη που αφήνει ο πελάτης είναι κέρδος».
  • Εξασφαλίζουμε εξαγωγικές πιστώσεις.
  • Ελέγχουμε τις διαδικασίες μεταφορών.
  • Τηρούμε τις εξαγωγικές διαδικασίες.
  • Ελέγχουμε και εξάγουμε ασφαλώς.

Αρκούν μόνο οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές ή πρέπει να αναζητηθούν και νέες; Και αν ναι, ποιες αποτελούν ιδανικό προορισμό για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο;

Κάθε επαγγελματίας αναζητά πάντα και νέες αγορές, γιατί ο εμπορικός στίβος είναι σαν κινούμενη άμμος. Η εταιρεία μας εξάγει με επιτυχία σε Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, Αμερική, καθώς και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Ωστόσο, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Ιαπωνία αποτελούν ιδανικό προορισμό για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Αυτό έχει και λογική εξήγηση, γιατί όταν π.χ. ως Έλληνες καταναλώνουμε 18 περίπου λίτρα –μέσο όρο– ελαιόλαδο ετησίως και οι Αμερικανοί 1 λίτρο, θέλω να φανταστείτε όταν αυξηθεί η κατανάλωση σε 3–5 λίτρα κατά κεφαλή, ποιο θα είναι το εξαγωγικό αποτέλεσμα.